![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet de eerste keer dat er beestjes meekomen uit andere contreien.
Gevaarlijke oosterse fruitvlieg duikt weer op in België Een tijdje geleden waren er uitzendingen op TV over security waar men de reizigers uit exotische contreien hun bagage onderzocht en wat niet toegelaten was ging de prullenbak in of ging de één of andere verbrandingsoven in. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 juli 2025 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eens een volledig uitgegeten rotte mandarijn in zo'n bakje van enkele kilo's mandarijnen gehad wat vol bleek te zitten met een ander soort fruitvliegjes, met een hard schild. Op een paar dagen tijd zat dat overal, in elke kast, elke spleet, onder elk meubel, ... . Heeft me drie jaar gekost eer ze echt allemaal weg waren. Spuiten en jagen. Nooit meer zo'n bakje gekocht.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 juli 2025 om 02:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sindsdien hangen er ook in alle voorraadkasten voedselmottenvallen. De beste ervaring heb ik met die van Vapona. Die vallen werken op basis van vrouwelijke feromonen om, zoals zo dikwijls in deze wereld, de mannetjes in de val te lokken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij moesten ooit een installatie bouwen om HT paletten te maken.
De paletten gingen, na assemblage, in een soort oven, waar ze gedurende een bepaalde tijd, onder een temperatuur van 90°, door moesten. Dit diende om de beestjes kapot te maken. HT paletten hebben een internationaal logo. Voorheen werden er in een container een soort bommen geplaatst vooraleer deze verzegeld werden, maar om milieu- en gezondheidsredenen, mag dat niet meer. Volgens mij was dit veel efficiënter, omdat beestjes na de warmtebehandeling nog altijd op paletten kunnen komen. PS: zo'n palet mag maar één keer gebruikt worden! |
![]() |
![]() |