Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2025, 11:19   #21
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Eerlijk met jezelf zijn vind ik vanzelfsprekend.
Nadenken over iets heeft weinig zin als je niet eerlijk bent met jezelf.
Maar hoe gaan anderen met jouw waarheid om eens die fanatiek tegen hun waarheid indruist?
Tick tick boom, timebomb. Heb je die Animated gif nog Universella?
Oud 8 augustus 2025, 06:50   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar hoe zit dat dan met relativiteit? Is de waarheid niet relatief?
Haha, nee. Relativiteit wil zeggen dat de wetten van de natuur dezelfde zijn voor elke waarnemer, maar dat de waarnemingen van de ene eerst moeten getransformeerd worden in het systeem van de andere alvorens vergelijkbaar te zijn. Het zegt niet dat wat waar is voor de ene, onwaar zou zijn voor de andere.
In werkelijkheid wisten we dat al voor de ruimte sinds Galileo: wat in beweging was voor de ene, was stilstaand voor de andere. Waar Einstein ons op trakteerde, was dat het ook zo was voor de tijd. Wat een uur is voor de ene, is een minuut voor de andere. Dat komt vreemder over. Niet alleen "ruimte" was relatief, tijd ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2025, 06:51   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hou je trouwens rekening met de beperkingen van uw psychologische type? Ik bedoel maar, als de introvert het object aanschouwt, dan ziet hij niet het object zoals het is maar eerder zijn verstandelijke interpretatie van het object. Daar valt dus in de basis de waarheid al in het water.
Dat rekening houden maakt deel uit van die eerlijkheid tegenover zichzelf he. Je kan het niet vermijden, maar je houdt er rekening mee. Doen alsof dat niet bestaat is juist een van de oneerlijkheden tegenover zichzelf.
Oud 8 augustus 2025, 06:54   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Eerlijk met jezelf zijn dan
En geen zorgen, ge doet het goed lol
Ja. Er zijn mensen die graag zichzelf beliegen, en dat zijn dan mensen die niet kunnen nadenken he.

Dat is een beetje als graag rekenfouten maken he. Op het einde zijn uw rekeningen fout. Als die rekeningen iets nuttigs moesten doen, dan gaat het verkeerd aflopen he. Als je graag een rekenfout maakt om te zien of een brug wel het gewicht van een camion kan dragen, wel, dan gaat die camion erdoor zakken he. Wat ge daar voor uzelf mee wint ontgaat mij, maar er zijn toch mensen die dat graag doen.
Misschien komt dat omdat die mensen daarmee wat tijd kopen van goed gevoel. In plaats van de zorg te hebben dat ge nu met die camion de brug niet over kunt NU, hebt ge nog 5 minuten goed gevoel dat alles in orde komt, tot ge erdoor zakt he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 augustus 2025 om 06:55.
Oud 8 augustus 2025, 07:21   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja. Er zijn mensen die graag zichzelf beliegen, en dat zijn dan mensen die niet kunnen nadenken he.

Dat is een beetje als graag rekenfouten maken he. Op het einde zijn uw rekeningen fout. Als die rekeningen iets nuttigs moesten doen, dan gaat het verkeerd aflopen he. Als je graag een rekenfout maakt om te zien of een brug wel het gewicht van een camion kan dragen, wel, dan gaat die camion erdoor zakken he. Wat ge daar voor uzelf mee wint ontgaat mij, maar er zijn toch mensen die dat graag doen.
Misschien komt dat omdat die mensen daarmee wat tijd kopen van goed gevoel. In plaats van de zorg te hebben dat ge nu met die camion de brug niet over kunt NU, hebt ge nog 5 minuten goed gevoel dat alles in orde komt, tot ge erdoor zakt he.
Maar stel wij nemen praatjes over Israel over waarvan 99% PR was en vandaag geen zak meer van overeind staat. Stel wij hebben een beeld van Israel en argumenteren daarop, maar volgen er niets van op. We houden vast aan een verouderd beeld en omdat we ons niet meer verdiepen, ontgaat ons gelijkenis met nazi ermee. Ontgaat ons de oorzaak, waar ze een identieit van genocide zijn.
Wat dan met never again? Waarom de holocaust op Palestijnen wél ontkennen dan?
Oud 8 augustus 2025, 07:27   #26
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Ooit te gast, eten bij vrienden op oudejaarsavond. Ze hadden een nieuw recept geprobeerd. Eerlijk: het was écht-niet-te-vreten, maar nee, toen ze me vroegen of ik het lekker vond, heb ik "ja" geantwoord. Ik kon het niet over m'n hart krijgen te zeggen, wat ik echt vond.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2025, 10:04   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat rekening houden maakt deel uit van die eerlijkheid tegenover zichzelf he. Je kan het niet vermijden, maar je houdt er rekening mee. Doen alsof dat niet bestaat is juist een van de oneerlijkheden tegenover zichzelf.
Neen, mijn punt is dat de introvert niet 'buiten' zijn introverse standpunt/systeem kan denken, dat is nu net het probleem. Rekening houden met gaat niet als introverte mens, want je zou om te beginnen al zeker moeten zijn dat al wat je waarneemt - in het introverte geval een interpretatie van het object - niet overeenkomt met de realiteit.

Vanuit die positie stopt het denken wegens geen voeten op de grond bij wijze van spreken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be