![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jorrit Hermans, de nieuwe voorzitter ACV Limburg: “We moeten nog veel meer tegen deze rechtse regering ingaan”
Heusden-ZolderJorrit Hermans (47) heeft ervaring in communicatie en strategie, maar niet in groene hesjes of piketten. Toch wordt de vakbondsman uit Heusden-Zolder vanaf maandag de nieuwe voorzitter van ACV Limburg. In loondienst, dat is dan toch al één managementvennootschap minder. Er tegenin gaan ius natuurlijk heel gemakkelijk, maar alternatieven aanreiken is natuurlijk een ander paar mouwen. Door de vele vakbondsacties zijn de zo noodzakelijke hervormingen steeds uitgesteld of ferm afgezwakt. Er was zelfs een regering die helemaal niet durfde te hervormen uit schrik voor de kiezer. HBVL: "Op uw Linkedin staat onder meer ‘brand strategist’, copywriter, strategische planner, creatieve directeur en muzikant. Niet meteen het profiel voor een vakbondsbaas." Hermans: “Dat snap ik, maar het is net belangrijk om dat punt te maken. De vakbond staat voor heel veel uitdagingen. De vakbond trouwens niet alleen. We hebben vooral mensen nodig die zeer belangrijke waarden als respect, solidariteit en samenwerking in de markt kunnen zetten.” Vakbondssolidariteit is vooral de mensen die niet werken beschermen, dit heeft ons land in de diepe afgrond geduwd. HBVL: "In de jaren 80 regelden premier Wilfried Martens van de toenmalige CVP en ACV-voorzitter Jef Houthuys in het Waalse Poupehan moeilijke hervormingen onder elkaar. De vakbond was toen een bondgenoot van de regering. Zien jullie dan niet hoe bloedrood onze begrotingscijfers zijn?" Hermans: “Het gaat ook niet over de noodzaak van de maatregelen, wel over de weg naar de oplossing. We zitten vandaag met een zeer rechtse regering die haar maatregelen verkoopt als enige oplossing. Maar wij zeggen dat er nog veel andere wegen zijn en dat je op zijn minst moet luisteren. Daarom moeten we net nog veel meer tegen deze regering ingaan. Op een respectvolle manier. Wij moeten ook het voorbeeld geven dat je er niet gaat komen met polariseren. Als ik vandaag boodschappen van leden van de regering hoor waarin woorden als crapuul en tuig worden gebruikt, dan stel ik mij wel vragen over de stijl.” Hoe ga je dat Crapuul of tuig, dat doelbewust dingen vernield heeft, dan noemen? Dit land is kapot gegaan doordat wij dingen niet mogen of durven benoemen. https://www.hbvl.be/politiek/jorrit-.../97671040.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees hier bv over enkele alternatieven die de vakbond voorstellen. Maar ja, zodra het gaat over de cadeautjes aan de bedrijven af te schaffen, staat NVA natuurlijk weer direct te toeteren dat er geen alternatieven geboden worden. Eigen rijken eerst. Zo gaat dat bij NVA. Kijk naar Van Overtveldt (ja, NVA); onder zijn beleid daalde het aantal controleurs 'fiscale fraude' met maar liefst 21%. Slechts 2 a 3% van de bedrijven krijgt ooit een deftige controle. Wat er toe leidt dat een bedrijf gemiddeld om de 40 a 50 jaar deftig gecontroleerd wordt. Schril contrast met de dopper die voor een paar honderd euro dagelijks zijn dopbrief moet invullen, niet? Voor alle duidelijkheid: fiscale fraude kost ons jaarlijks minstens 10 miljard. En de NVA gaat lustig door met jagen op doppers en zieken. Goe bezig, Bartje!! Uw kiesvee gelooft u voorlopig nog steeds!!! Citaat:
De dopper heeft het gedaan. Want die kost misschien wel €1000 euro per maand. Dat er dan jaarlijks miljarden naar belastingsparadijzen wordt verscheept... dat speelt geen rol. Want dat komt van rijke mensen. En daar houdt NVA van. Citaat:
Nu moet men al terug gaan naar de jaren 80 om de oorzaak bij de vakbonden te leggen. De jaren 80, dat is 45 jaar geleden. Heeft men ondertussen niet de kans gehad om iets aan die situatie te doen misschien? Citaat:
De mensen straffen zonder enig uitzicht op beterschap te bieden. Dat doet NVA. En daar heeft de vakbond meer dan gelijk in. Citaat:
Daarvan zijn er ongeveer 60 opgepakt. Dat is 0,075%. En daarover ga jij mekkeren?? En wat wil je met deze draad bereiken? Als ik een draad over NVA opstart krijg ik het verwijt dat ik de NVA continu afzeik. Mag ik er even op wijzen dat de eerste 8 draden in dit subforum van uw hand zijn? Maar mij wel verwijten dat ik draden over NVA opstart. Pot, ketel, zwart,.... Vul maar aan. Daarnaast: je begint te mekkeren over iemand op basis van 3 zinnetjes. En zo kennen we NVA weer. Die hebben niet meer nodig. Bartje doet dat ook zo. "Ziek, werkloos, uitkering" zijn voor hem voldoende om zo iemand een profiteur te noemen. Jaja, NVA heeft niet veel woorden nodig om de eigen bevolking te kleineren.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 16 oktober 2025 om 10:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn ongeveer 11 miljoen mensen in Belgie. Daarvan gingen er 80,000 mensen naar Brussel gisteren. Sommigen om een dagje niet te moeten gaan werken, de meesten omdat ze zich anders toch rot vervelen thuis. Soit, het gaat dus over 0,073%. Best ook niet teveel aandacht aan schenken dus.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
80.000 op 11.000.000 is 0,72% Factor tien dus. Misschien toch ook niet compleet negeren... Maar soit; het zegt veel dat er in eerste instantie enkel gereageerd kan worden op een getalletje...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 16 oktober 2025 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het crapuul waarover Anneleen het had, sloeg niet op die 80.000 betogers maar op het gespuis dat alles kort en klein sloeg. Maar zoiet begrijpt BigF niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1) De vakbonden hebben uiterst lauw gereageerd op het binnendringen van het fascistische Code Rouge in hun optocht. Ik kreeg veeleer de indruk dat de aanwezigheid van dat gemaskerd crapuul hen welgevallig was.
2) De politie mag wat mij betreft veel harder optreden tegen het extreem links tuig van de richel met… jawel wapens. Vrije meningsuiting is één ding, maar respect voor de eigendommen van anderen telt minstens evenveel. Ik hoop dat hetgeen we met die vakbondsstoet in Brussel hebben meegemaakt voor de Staatsveiligheidsdienst een eye-opener is geweest.
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"met wapens"Dat je een extremist bent is ondertussen wel duidelijk.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 oktober 2025 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En je trieste "ik reageer niet meer op BigF" is ook gewoon omdat je niet meer weet wat te zeggen, niet omdat ik onzin vertel. Onzin (zoals wat jij hierboven weer beweert) is makkelijk te weerleggen. Rake standpunten niet. Vandaar dat je niet meer op mij reageert.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kemeltje van mijn kant. Excuses. Maar het blijft wel een feit dat meer dan 5 miljoen mensen gisteren gewoon gingen werken om dit land overeind te houden. Dat lijkt me een sterker signaal dan een legertje opgetrommelde werklozen dat gaat betogen voor het behoudt van hun uitkering.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen jongske, een heel gewone en logische reactie op het scenario dat uw troeteltjes van extreem links in Brussel hebben opgevoerd.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat volgens mij wel aan de hand is, is dat men wil laten uitschijnen dat de betogers allemaal willen dat iedereen onbeperkt kan blijven doppen. En dat is echt wel niet zo, al wil NVA ons dat wel in onze oren blazen. Hetgeen wat de meeste mensen stoort is dat NVA enkel doppers aanpakt maar hen geen enkele vorm van hulp biedt. NVA doet alsof je een dopper zijn dop afpakt, hij morgen plots werk heeft. En dat is niet zo. Lang niet zo zelfs. Maar daar kijkt NVA niet naar. Alle schuld ligt bij de doppers. Dat de werkgevers hen niet willen, is van geen tel. Dat de VDAB hen opgeeft, is van geen tel. Dat de overheid hen jaren heeft laten doen, is van geen tel. Dat de dopper er helemaal alleen voor staat, is van geen tel. Dat de werkgever geen inspanningen moet leveren, is van geen tel. Alle schuld bij de werklozen leggen en hen enkel straffen en niets bieden, dat is waar de meeste mensen niet mee akkoord zijn. De overgrote meerderheid is zich echt wel bewust van het feit dat je niet eindeloos met uitkeringen kan blijven strooien. Maar zo dom wil NVA de bevolking wel doen lijken. En daarnaast gaat het natuurlijk ook om het feit dat elke keer maar weer de gewone man (hoe armer hoe liever) aangepakt wordt. Het grote geld... daar praat men over ja. Maar er gebeurt nooit iets. Net als met het rondstrooien met geld voor al die regeringen in dit land. Mensen zien ook wel dat heel dat gezever over Vlaamse 'onafhankelijkheid' ons tot op vandaag vooral een hoop geld heeft gekost. En voor die absurde ideologie moet nu de gewone man aangepakt worden. Mensen zijn dat beu. Dát is waar de gemiddelde betoger tegen is. En ja, tuurlijk zitten daar idioten tussen met andere bedoelingen maar die heb je bij elke betoging.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 09:41. |
|
![]() |
![]() |