![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Europees Commissaris
|
Hans Rosling heeft het in factfullness over vele misconcepties over de staat van de wereld.
Hier is een kleine quiz om je eigen perceptie te testen vs de realiteit: https://factfulnessquiz.com/ Ik had maar 61% En jij?
|
|
|
#2 |
|
Parlementslid
|
84%
Een beetje vals gespeeld. Ik had al gelezen hoe vertekend het beeld op de staat van de wereld in de media is. Waar ik geen idee had, heb ik mijn antwoord daarop afgestemd. Vragen 6 en 9 foutief beantwoord.
|
|
|
#3 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
92%.
Enkel vraag 5 mis.
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
See your results and correct answers below. Get the Factfulness book to learn more:
Your score is 84% The average score is 39% Vraag 5 & 6 mis. Toegegeven, ik heb x-aantal jaar geleden ook al zo'n soort kwis gedaan.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 november 2025 om 20:56. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
84%, vragen 2 & 6 mis. Voor mij was het de eerste keer dat ik zo een kwis deed. Maar ik las wel enkele boeken van vooruitgangsdenkers als Boudry, Pinker, ... extreem rechts worden die tegenwoordig genoemd ...
|