Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2025, 14:36   #201
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als dierenvriend en liefhebber van een stukje vlees, huiver ik van zo'n taferelen.
Terecht werd onverdoofd slachten hier verboden. Ik begrijp dan ook niet waar dat halal-vlees vandaan komt.

Onze lieve Heer zal zeker niet willen dat dieren moeten lijden voor onze maaltijd.

Zelf heb ik een twintigtal kippen om etensresten zoveel mogelijk te verwerken, in ruil krijg ik van hen lekkere eitjes.
Onze kippen hebben vrije uitloop en een goed hok, beschermd tegen regen, wind en koude.
Denk jij dat de jagers de dieren eerst verdoven eer ze ze afknallen ?? En een flink everzwijntje is ook al eens flink gewond eer het het fatale schot hopelijk mag ontvangen.
Kortom een ECHTE dierenvriend eet geen vlees want je vrienden opeten is in mijn ogen redelijk contradictorisch.

Als dierenvriend zou je ook moeten weten welk leed er dikwijls is voorafgegaan eer dat koteletje of stukje spek of cervela worst op je bord verschijnt. Waar het vandaan komt hebben we het raden naar. Maar bon dat een varken moet vet worden gemest in een kooi van 1 meter op 2 lijkt me een hel

We zijn helemaal geen dierenvrienden....we vertroetelen (fel overdreven) honden en katten en daar houdt het voor de meesten mee op.
Maar dieren zijn onder elkaar ook geen vrienden want ze vreten mekaar letterlijk en figuurlijk levend op....kijk maar naar wat documentaires over de natuurparken.

Ach het leven is nu eenmaal geen Bambi verhaaltje.

PS....Ik eet ook vlees....weliswaar zo weinig mogelijk maar toch.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 december 2025 om 14:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2025, 14:45   #202
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ALLE gedetineerden, in alle Belgische gevangenissen, eten gedwongen halal, enkel en alleen om het islamtuig te plezieren.
In theorie zou dat wel kunnen maar of dat in de praktijk ook zo is weet ik nog zo niet
Oud 10 december 2025, 14:50   #203
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Denk jij dat de jagers de dieren eerst verdoven eer ze ze afknallen ?? En een flink everzwijntje is ook al eens flink gewond eer het het fatale schot hopelijk mag ontvangen.
Kortom een ECHTE dierenvriend eet geen vlees want je vrienden opeten is in mijn ogen redelijk contradictorisch.

Als dierenvriend zou je ook moeten weten welk leed er dikwijls is voorafgegaan eer dat koteletje of stukje spek of cervela worst op je bord verschijnt. Waar het vandaan komt hebben we het raden naar. Maar bon dat een varken moet vet worden gemest in een kooi van 1 meter op 2 lijkt me een hel

We zijn helemaal geen dierenvrienden....we vertroetelen (fel overdreven) honden en katten en daar houdt het voor de meesten mee op.
Maar dieren zijn onder elkaar ook geen vrienden want ze vreten mekaar letterlijk en figuurlijk levend op....kijk maar naar wat documentaires over de natuurparken.

Als landbouwerszoon weet ik perfect hoe er gekweekt en vetgemest wordt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2025, 14:51   #204
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2025, 17:12   #205
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ook in het verre buitenland ? Want al ons vlees komt niet van bij de plaatselijke boer.
Oud 11 december 2025, 14:46   #206
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In theorie zou dat wel kunnen maar of dat in de praktijk ook zo is weet ik nog zo niet
Uiteraard is dat zo, anders moeten ze twee keer koken.
En vermits het de gevangenen zijn die koken - en al het werk in de gevangenis doen - is daar geen tijd voor.

Plus dat eens de moslims beseffen dat hun kip - of whatever - gebakken wordt op de bakplaten waar dan ook de koteletjes/varkensworsten/spek op gebakken worden, er direct een opstand uitbreekt.
Oud 11 december 2025, 14:53   #207
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat zo, anders moeten ze twee keer koken.
En vermits het de gevangenen zijn die koken - en al het werk in de gevangenis doen - is daar geen tijd voor.

Plus dat eens de moslims beseffen dat hun kip - of whatever - gebakken wordt op de bakplaten waar dan ook de koteletjes/varkensworsten/spek op gebakken worden, er direct een opstand uitbreekt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be