Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2007, 13:03   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Geert Wilders gaat film over koran maken.

Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste

DEN HAAG - Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad betreurt de plannen van Geert Wilders om een film over de Koran te maken. Dat liet de voorzitter van de overkoepelende moslimsorganisatie woensdag in een reactie weten.

Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.''

Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.''

''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel. Ik denk trouwens niet of hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.''

LEES VERDER

Wat heeft het maken van een film over de koran met discriminatie te maken? Konden ze het woordje racisme niet van stal halen in dit geval? Een film over een BOEK waarin klaar en duidelijk honderden keren wordt opgeroepen om ongelovigen of andersgelovigen te mijden, een kopje kleiner te maken, extra taksen te laten betalen etc... is d�*t geen discriminatie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 13:10   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Prima.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 13:11   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Nu nog mooier, we kunnen ze al niet meer tegenhouden en daarom moeten we dus onze vrijheid van meningsuiting al maar inkrimpen. Waar gaan we naartoe?

Als discrimineren niet mag...waarom dan verbieden dat een bepaalde film word gemaakt? Vrijemeningsuiting mag toch wel. De film is nog niet af en hij is al discriminerend? Hoe weet men dat dan? Komt nog bij...op welke manier kan een film discriminerend zijn? Mogen moslims er niet naar gaan kijken dan ofzo?

Laatst gewijzigd door illwill : 29 november 2007 om 13:13.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 13:29   #4
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Ach,

er zullen al excuses genoeg te vinden zijn daar in Nederland om de boel op stelten te zetten : er is ook weer een nieuw "Mohammed Cartoons" incident in de maak. De Iraanse kunstenares Soreeh Hera toont in Nederland foto's van 2 Iraanse homo's (die volgens het Iraanse regime dus niet bestaan) verborgen achter foto's van de profeet Mohammed en zijn schoonzoon Ali ... (http://www.hbvl.be/nieuws/Buitenland...4-7B5E6449C7E9})

De foto's zijn blijkbaar bedoeld als een protest tegen de schijnheiligheid in sommige moslimlanden, waar homo's worden vervolgd terwijl het volgens de kunstenares blijkbaar veel voorkomt dat getrouwde mannen onderling sex hebben.

Als men in Soedan al de doodstraf eist omdat een lerares niet ingrijpt wanneer een kleuter zijn teddybeertje Mohammed noemt, dan speelt deze kunstenares wel met haar leven...(zeker na Theo Van Gogh)

Laatst gewijzigd door ynneb : 29 november 2007 om 13:33.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 23:35   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

mijn pronostiek: die film wordt nooit uitgezonden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 23:43   #6
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Geert Wilders eigenlijk wel een grappige kerel. Hij doet me een beetje aan dit filmpje denken waarbij een man zijn kop in de bek van een krokodil steekt: http://nl.youtube.com/watch?v=YRIEFE...eature=related

Wat ik maar wil zeggen is het volgende: je moet toch al een echte idioot zijn om na de incidenten van de laatste tijd nog eens even een film over de Islam te maken. In het Midden-Oosten staan ze al op hun achterste poten omdat er een lerares een teddybeer Mohammed heeft genoemd... Dat is dan natuurlijk wel het moment om zo'n film uit te brengen. Als hij echt zelfmoord wil plegen, waarom moet hij de mensen daar dan mee lastig vallen en waarom doet hij dat dan niet gewoon in zijn eentje? Straks brengt hij ook nog mensen in gevaar die helemaal geen gezever met moslims willen hebben. Of om het met beeldspraak te zeggen: bij wie het geweldige idee niet opkomt om hun hoofd in de bek van een krokodil te steken.

Laatst gewijzigd door Wanne : 29 november 2007 om 23:45.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 23:48   #7
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
mijn pronostiek: die film wordt nooit uitgezonden.
Ik vrees dat je gelijk krijgt. De schrik voor de satanisten is zodanig groot geworden in Europa.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 23:50   #8
Sante
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste

DEN HAAG - Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad betreurt de plannen van Geert Wilders om een film over de Koran te maken. Dat liet de voorzitter van de overkoepelende moslimsorganisatie woensdag in een reactie weten.

Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.''

Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.''

''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel. Ik denk trouwens niet of hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.''
Kwetsen, discrimineren ? Waar heeft ie het over ? Heeft hij dan de film al gezien ? Of is het heiligschennis een film te maken over.... ?????

----------------------------------------------------------------------
Democracy is the name we give the people whenever we need them.

(Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet)
Sante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 23:58   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik vrees dat je gelijk krijgt. De schrik voor de satanisten is zodanig groot geworden in Europa.
Alleen al de economische boycot.
Oud 30 november 2007, 00:00   #10
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Kwetsen, discrimineren ? Waar heeft ie het over ? Heeft hij dan de film al gezien ? Of is het heiligschennis een film te maken over.... ?????
We weten allemaal wat voor film dit gaat worden, wat niet wegneemt dat Wilders gewoon het recht heeft om dit te doen, maar zij hebben dan weer het recht om het te "betreuren".
Oud 30 november 2007, 00:04   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die bedenking maak ik mij ook. Nog niet zo lang geleden was er een tekenfilm over het leven van de profeet te zien in de bioscoop. Daar kwamen geen ongelukken van. De inspiratie kwam uiteraard niet van Wilders.
Oud 30 november 2007, 00:17   #12
Sante
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
We weten allemaal wat voor film dit gaat worden, wat niet wegneemt dat Wilders gewoon het recht heeft om dit te doen, maar zij hebben dan weer het recht om het te "betreuren".
Wel, "life of brian" werd ook niet op handengeklap onthaald door de anglikaanse kerk... en andere, maar de python-boys zijn gewoon doorgegaan met hun werk en het zou een mooi gegeven zijn als (1) die film van hetzelfde niveau zou halen, (2) de reactie even beschaafd zou zijn.
Dan winnen beide partijen, zoniet gaan ze alletwee onderuit.. mijn vijf cent.

@Rudy : klinkt als een stap in de goede richting, en nee, ik ken Wilders niet.

----------------------------------------------------------------------
Democracy is the name we give the people whenever we need them.

(Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet)

Laatst gewijzigd door Sante : 30 november 2007 om 00:19.
Sante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 00:21   #13
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Geert is een aandachtshoer.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 00:21   #14
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Geert is een aandachtshoer.
I love aandachtshoeren.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 00:21   #15
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, "life of brian" werd ook niet op handengeklap onthaald door de anglikaanse kerk... en andere, maar de python-boys zijn gewoon doorgegaan met hun werk en het zou een mooi gegeven zijn als (1) die film van hetzelfde niveau zou halen, (2) de reactie even beschaafd zou zijn.

Ik herinner me nog de 'controversie' rond 'life of brian'. Er is beschaafde kritiek op gekomen wat men gegarandeerd niet kan verwachten uit islamitische hoek. Alle Monty Python'ers zaten nu samen met Rushdie ondergedoken na een fatwa.

Laatst gewijzigd door longhorn : 30 november 2007 om 00:22.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 01:16   #16
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Heeft Wilders eigenlijk uitgewerkte standpunten of blijft het bij sloganesk islambashing? Als figuren zoals hem de redding van Europa moeten zijn, dan zijn we nog lang niet gered.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 01:24   #17
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Heeft Wilders eigenlijk uitgewerkte standpunten of blijft het bij sloganesk islambashing? Als figuren zoals hem de redding van Europa moeten zijn, dan zijn we nog lang niet gered.
Hij heeft een website:
http://www.geertwilders.nl/index.php...tpage&Itemid=1
Oud 30 november 2007, 08:35   #18
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zionisten hebben altijd zoiets raar aan hun uiterlijk, alsof ze uit een tekenfilm komen.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 10:06   #19
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne Bekijk bericht
Ik vind Geert Wilders eigenlijk wel een grappige kerel. Hij doet me een beetje aan dit filmpje denken waarbij een man zijn kop in de bek van een krokodil steekt: http://nl.youtube.com/watch?v=YRIEFE...eature=related

Wat ik maar wil zeggen is het volgende: je moet toch al een echte idioot zijn om na de incidenten van de laatste tijd nog eens even een film over de Islam te maken. In het Midden-Oosten staan ze al op hun achterste poten omdat er een lerares een teddybeer Mohammed heeft genoemd... Dat is dan natuurlijk wel het moment om zo'n film uit te brengen. Als hij echt zelfmoord wil plegen, waarom moet hij de mensen daar dan mee lastig vallen en waarom doet hij dat dan niet gewoon in zijn eentje? Straks brengt hij ook nog mensen in gevaar die helemaal geen gezever met moslims willen hebben. Of om het met beeldspraak te zeggen: bij wie het geweldige idee niet opkomt om hun hoofd in de bek van een krokodil te steken.
Opmerkelijk is dat de schrijvers van het ‘internationale politieke’ forum wat voorzichtiger zijn dan die van in het forum ‘Immigratie en integratie’. Overigens werd in het laatste forum de draad eerder opgestart.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuyschthaemert Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax
Niemand heeft angst voor de mogelijke gevolgen van de film? Vreemd. Alleen één persoon is wat voorzichtiger.
Misschien komt pas achteraf de verontwaardiging als er vervelende gebeurtenissen plaatsvinden, nadat de film is vertoond. Dan had de regering vooraf moeten ingrijpen om de bevolking te behoeden.
Angst voor mogelijke "gevolgen" en "vervelende" gebeurtenissen?

Als je hiermee eventuele ongerechtvaardigde wraakacties van woeste bebaarde muzelmannekes die niet tegen een filmpke kunnen, bedoelt, dan kan me dat absoluut geen ene moer schelen. Ze doen maar. Hoe kwader de moslims hierop gaan reageren, des te beter is het en des te meer mensen hun ogen zullen zich openen, en des te eerder kunnen er door de regering adequate maatregelen tegen die barbaren worden genomen. Maar uit jouw voorzichtige manier van spreken is al heel duidelijk dat jijzelf nu reeds in je broek schijt voor zulk soort crapuul. Ga jij maar alvast zitten sidderen en beven voor de mogelijke gevolgen - ik kijk er alvast verheugd naar uit.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 10:24   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vergelijking gaat toch niet volledig op. Toen Urbanus met "bakse vol met stro" een hit scoorde was er enerzijds ook verontwaardiging maar konden er een pak "gelovigen" toch mee lachen en werd het liedje een succes, net zoals de film "Live of Brian".

Wat de bedoelingen van Wilders juist zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er een verschil is tussen "eens lachen met" en "spotten met". Als het de bedoeling van Wilders is om de spot te drijven dan vrees ik voor pijnlijke reacties.

Laatst gewijzigd door Rudy : 30 november 2007 om 10:25.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be