![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste
DEN HAAG - Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad betreurt de plannen van Geert Wilders om een film over de Koran te maken. Dat liet de voorzitter van de overkoepelende moslimsorganisatie woensdag in een reactie weten. Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.'' Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.'' ''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel. Ik denk trouwens niet of hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.'' LEES VERDER ______________________ Wat heeft het maken van een film over de koran met discriminatie te maken? Konden ze het woordje racisme niet van stal halen in dit geval? Een film over een BOEK waarin klaar en duidelijk honderden keren wordt opgeroepen om ongelovigen of andersgelovigen te mijden, een kopje kleiner te maken, extra taksen te laten betalen etc... is d�*t geen discriminatie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Prima.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu nog mooier, we kunnen ze al niet meer tegenhouden en daarom moeten we dus onze vrijheid van meningsuiting al maar inkrimpen. Waar gaan we naartoe?
Als discrimineren niet mag...waarom dan verbieden dat een bepaalde film word gemaakt? Vrijemeningsuiting mag toch wel. De film is nog niet af en hij is al discriminerend? Hoe weet men dat dan? Komt nog bij...op welke manier kan een film discriminerend zijn? Mogen moslims er niet naar gaan kijken dan ofzo?
Laatst gewijzigd door illwill : 29 november 2007 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ach,
er zullen al excuses genoeg te vinden zijn daar in Nederland om de boel op stelten te zetten : er is ook weer een nieuw "Mohammed Cartoons" incident in de maak. De Iraanse kunstenares Soreeh Hera toont in Nederland foto's van 2 Iraanse homo's (die volgens het Iraanse regime dus niet bestaan) verborgen achter foto's van de profeet Mohammed en zijn schoonzoon Ali ... (http://www.hbvl.be/nieuws/Buitenland...4-7B5E6449C7E9}) De foto's zijn blijkbaar bedoeld als een protest tegen de schijnheiligheid in sommige moslimlanden, waar homo's worden vervolgd terwijl het volgens de kunstenares blijkbaar veel voorkomt dat getrouwde mannen onderling sex hebben. Als men in Soedan al de doodstraf eist omdat een lerares niet ingrijpt wanneer een kleuter zijn teddybeertje Mohammed noemt, dan speelt deze kunstenares wel met haar leven...(zeker na Theo Van Gogh) Laatst gewijzigd door ynneb : 29 november 2007 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn pronostiek: die film wordt nooit uitgezonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind Geert Wilders eigenlijk wel een grappige kerel. Hij doet me een beetje aan dit filmpje denken waarbij een man zijn kop in de bek van een krokodil steekt: http://nl.youtube.com/watch?v=YRIEFE...eature=related
Wat ik maar wil zeggen is het volgende: je moet toch al een echte idioot zijn om na de incidenten van de laatste tijd nog eens even een film over de Islam te maken. In het Midden-Oosten staan ze al op hun achterste poten omdat er een lerares een teddybeer Mohammed heeft genoemd... Dat is dan natuurlijk wel het moment om zo'n film uit te brengen. Als hij echt zelfmoord wil plegen, waarom moet hij de mensen daar dan mee lastig vallen en waarom doet hij dat dan niet gewoon in zijn eentje? Straks brengt hij ook nog mensen in gevaar die helemaal geen gezever met moslims willen hebben. Of om het met beeldspraak te zeggen: bij wie het geweldige idee niet opkomt om hun hoofd in de bek van een krokodil te steken. Laatst gewijzigd door Wanne : 29 november 2007 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() We weten allemaal wat voor film dit gaat worden, wat niet wegneemt dat Wilders gewoon het recht heeft om dit te doen, maar zij hebben dan weer het recht om het te "betreuren".
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bedenking maak ik mij ook. Nog niet zo lang geleden was er een tekenfilm over het leven van de profeet te zien in de bioscoop. Daar kwamen geen ongelukken van. De inspiratie kwam uiteraard niet van Wilders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dan winnen beide partijen, zoniet gaan ze alletwee onderuit.. mijn vijf cent. @Rudy : klinkt als een stap in de goede richting, en nee, ik ken Wilders niet.
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 30 november 2007 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geert is een aandachtshoer.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door longhorn : 30 november 2007 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Heeft Wilders eigenlijk uitgewerkte standpunten of blijft het bij sloganesk islambashing? Als figuren zoals hem de redding van Europa moeten zijn, dan zijn we nog lang niet gered.
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
http://www.geertwilders.nl/index.php...tpage&Itemid=1
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zionisten hebben altijd zoiets raar aan hun uiterlijk, alsof ze uit een tekenfilm komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de bedoelingen van Wilders juist zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er een verschil is tussen "eens lachen met" en "spotten met". Als het de bedoeling van Wilders is om de spot te drijven dan vrees ik voor pijnlijke reacties. Laatst gewijzigd door Rudy : 30 november 2007 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |