Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2008, 12:17   #1
Gargamel
Banneling

Standaard De index van de Koekendoos.

In 2007 kreeg de Klucht Koekendoos 12,5 miljoen €
In 2008 krijgt de Klucht uit Laken zo een 13,3 miljoen €

Om dagelijks te bibberen krijgt den Beire 10,2 miljoen€
Om verder als momie door het leven te gaan krijgt het perkament Fabiola 1,472 miljoen€
Den Filiber krijgt 940.000€ om profiteurkes te maken.
Astrid de andere konijnepijp krijgt 326.000€
En de groteske clown 318.000€

De index van het hof is dus 6,4%
Voor ambtenaren is het 2%
En voor de lijfeigenen iets van een 1,84 %

Laatst gewijzigd door Gargamel : 24 januari 2008 om 12:18.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:23   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

slik!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:28   #3
Gargamel
Banneling

Standaard

Zonder de drinkgelden te vergeten he,de Wellingtonrenbaan in Oostende moet hen ieder jaar zo een 35 miljoen oude fr ophoesten.
Oud 24 januari 2008, 12:30   #4
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

over 2007 is de globale index 3,09 % gestegen, de gezondheidsindex met 2,64 %.

En als bediende in de prive-sector krijgen we dan een loonsverhoging van 1,82 %. Wie beweert nog dat de lonen de stijging van de levensduurte automatisch volgt ?

Ik wil koning worden (bibberen kan ik al, motorrijden ook en ik heb veel ervaring met recepties ...)
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:32   #5
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

dubbel ...

Laatst gewijzigd door ynneb : 24 januari 2008 om 12:32.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:41   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil koning worden
je bent al mis! allez, eerst oefenen:

IEK WIEL KONINK WORD

(10 x uitspreken)

dan zal het al iets beter zijn.

en nu mijn oefeningske:

IEK WIEL OOK EEN CLOISTER ZOALS FABI KRIJG

da's al veel moeilijker om uit te spreken hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 13:30   #7
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Zonder de drinkgelden te vergeten he,de Wellingtonrenbaan in Oostende moet hen ieder jaar zo een 35 miljoen oude fr ophoesten.
Dit, mijn vriend, is een flagrante leugen. De Wellingtonrenbaan is van de Koninklijke Schenking, de koninklijke familie ziet daar geen cent van.

Slechts als België ophoudt te bestaan gaat dat naar de koninklijke familie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 januari 2008 om 13:36.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 13:38   #8
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dit, mijn vriend, is een flagrante leugen. De Wellingtonrenbaan is van de Koninklijke Schenking, de koninklijke familie ziet daar geen cent van.

Slechts als België ophoudt te bestaan gaat dat naar de koninklijke familie.
Volledig ernaast beste,dat is idd een koninklijke schenking,maar ze moeten er jaarlijks voor betalen.En dat is niet van horen zeggen,maar van weten in bijzijn van getuigen,en ter plaatse met een verantwoordelijke.Owke.

In de diepte is er daar zelfs een soort kasteeltje,daar woont gratis een kunstenares in,ook nog een overblijfsel van hun kring.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 24 januari 2008 om 13:41.
Oud 24 januari 2008, 13:50   #9
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Volledig ernaast beste,dat is idd een koninklijke schenking,maar ze moeten er jaarlijks voor betalen.En dat is niet van horen zeggen,maar van weten in bijzijn van getuigen,en ter plaatse met een verantwoordelijke.Owke.

In de diepte is er daar zelfs een soort kasteeltje,daar woont gratis een kunstenares in,ook nog een overblijfsel van hun kring.
Dat geld gaat naar de Koninklijke Schenking, niet naar de koninklijke familie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 24 januari 2008, 13:54   #10
Gargamel
Banneling

Standaard

Terwijl duizenden gezinnen zich afvragen hoe hun factuur verwarming te betalen,gaat meneerke een 2de yacht kopen.Zit dan op tv te zeveren over solidariteit.Wie het lang laat hangen,moet er maar zelf voor betalen.Als jij een kuisvrouw hebt,moet je de rekening ook niet naar je buur sturen.Waarom moeten wij trouwens gans die bende nietsnutten onderhouden.

Waarom bijna een 60 miljoen oude fr voor die teef die zich een kloostertje deed bouwen in Duivelsberg.Op de kosten natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 24 januari 2008 om 13:56.
Oud 24 januari 2008, 13:55   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat geld gaat naar de Koninklijke Schenking, niet naar de koninklijke familie.
de Koninklijke Schenking ...

rechtspersoonlijkheid ?
eigenaars ?
jaarrekening ?
dubbele boekhouding ?

allez kom lapzwans, nu gij weer !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 13:58   #12
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de Koninklijke Schenking ...

rechtspersoonlijkheid ?
eigenaars ?
jaarrekening ?
dubbele boekhouding ?

allez kom lapzwans, nu gij weer !
De Koninklijke Schenking geeft géén geld aan de koninklijke familie. Hun inkomsten gebruiken ze in de eerste plaats om hun eigendommen te onderhouden en hun personeel te betalen. De Koninklijke Schenking is een autonome, openbare instelling met een eigen rechtspersoonlijkheid en is financieel volledig onafhankelijk.

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 januari 2008 om 14:00.
Oud 24 januari 2008, 14:01   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koninklijke Schenking geeft géén geld aan de koninklijke familie. Hun inkomsten gebruiken ze in de eerste plaats om hun eigendommen te onderhouden. De Koninklijke Schenking is een autonome, openbare instelling met een eigen rechtspersoonlijkheid en is financieel volledig onafhankelijk.
de koninklijke schenking is een weloverwogen constructie om erfenisrechten te ontduiken. niet meer, niet minder.

welke rechtspersoonlijkheid ?
wie maakt het bestuur uit ?
hoe zit het met hun vennootschapsbelasting ?
Oud 24 januari 2008, 14:09   #14
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de koninklijke schenking is een weloverwogen constructie om erfenisrechten te ontduiken. niet meer, niet minder.
De Koninklijke Schenking werd in de eerste plaats opgericht om te vermijden dat de paleizen verdeeld zouden worden tussen de kinderen van Leopold II en zo in de handen van buitenlandse prinsen zouden komen.

Citaat:
welke rechtspersoonlijkheid ?
Haar eigen rechtspersoonlijkheid.

Citaat:
wie maakt het bestuur uit ?
4 hofdignitarissen, een vertegenwoordiger van koningin Fabiola en 6 andere bestuurders, waaronder vooral ambtenaren (en waaronder zelfs 1 van het Waals Gewest en 1 van het Vlaams Gewest).

Citaat:
hoe zit het met hun vennootschapsbelasting ?
Wordt die normaal betaald door een autonome openbare instelling? Enfin, volgens de website van Financiën betaalde de Koninklijke Schenking in 2006 voor 230.000 euro aan taksen en belastingen. Voorts blijkt ook uit dezelfde cijfers van Financiën dat er niet één euro van de Koninklijke Schenking naar de koninklijke familie gaat.
Oud 24 januari 2008, 14:20   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De Koninklijke Schenking werd in de eerste plaats opgericht om te vermijden dat de paleizen verdeeld zouden worden tussen de kinderen van Leopold II en zo in de handen van buitenlandse prinsen zouden komen.
Het was een constructie van Leopold II om een "sociale" huisvestingsmaatschappij voor zijn eigen familie, en alleen zijn eigen familie, te starten. Het is wonderwel gelukt.
Tuurlijk, met de "overheid" die loyaal en royaal royale Francofiele kont likt.

Citaat:
Zoals politieke partijen,vakbonden en dergelijke?

Citaat:
4 hofdignitarissen, een vertegenwoordiger van koningin Fabiola en 6 andere bestuurders, waaronder vooral ambtenaren (en waaronder zelfs 1 van het Waals Gewest en 1 van het Vlaams Gewest).
En wat doen die daar? Werken voor de staat? Of elke achterpoort in de "huurwetgeving" te vinden en te gebruiken?

Citaat:
Wordt die normaal betaald door een autonome openbare instelling? Enfin, volgens de website van Financiën betaalde de Koninklijke Schenking in 2006 voor 230.000 euro aan taksen en belastingen. Voorts blijkt ook uit dezelfde cijfers van Financiën dat er niet één euro van de Koninklijke Schenking naar de koninklijke familie gaat.
Ik wil ook wel een vereniging die voor mijn huisvesting zorgt, zonder dat ik er een euro moet aan uitgeven. Wat die vereniging moet betalen aan belastingen kan me een worst wezen.

Eneuh, Ik betaal op mijn inkomen tot 75% aan de staat ( belastingen op arbeid, bijkomende lasten hier en daar, en dan BTW en taxen op alles wat ik koop). Als ik dat zo bekijk, zou de Koninklijke Schenking "maar" €402500 aan inkomsten hebben.
Oud 24 januari 2008, 14:24   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De lans die hier gebroken ordt voor gelijke inkomsten voor iedereen is hartverheffend -
laat ons een gelijkheidspartij oprichten met als enig programmapunt : gelijke inkomsten van het wieg tot aan het graf voor iedereen ! als die inkomsten hoog genoeg zijn, mogen de belastingen zelfs 99 % hierop bedragen !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:26   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

'taksen en belastingen' is een wel heel handige dekmantel (daar valt immers de BTW ook onder ... terwijl je zou mogen verwachten dat ze geen BTW plichtige zijn, dus dat de BTW voor de KS een integrale kost uitmaakt ... maar ook de ingehouden bedrijfsvoorheffing op uitbetaalde honoraria ...(wellicht het enige dat ze wel betalen)

NO DOTATION WITHOUT TAXATION
Oud 24 januari 2008, 14:26   #18
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals politieke partijen,vakbonden en dergelijke?
*zucht* Doe eens wat opzoekingswerk over de Koninklijke Schenking.

Citaat:
En wat doen die daar? Werken voor de staat? Of elke achterpoort in de "huurwetgeving" te vinden en te gebruiken?

Citaat:
Ik wil ook wel een vereniging die voor mijn huisvesting zorgt, zonder dat ik er een euro moet aan uitgeven. Wat die vereniging moet betalen aan belastingen kan me een worst wezen.
Je kan altijd proberen. Ik betwijfel wel of de Belgische staat nog eens trustnemer zou willen worden.

Citaat:
Eneuh, Ik betaal op mijn inkomen tot 75% aan de staat ( belastingen op arbeid, bijkomende lasten hier en daar, en dan BTW en taxen op alles wat ik koop). Als ik dat zo bekijk, zou de Koninklijke Schenking "maar" €402500 aan inkomsten hebben.
Nogmaals, doe eens wat opzoekingswerk over de Koninklijke Schenking.
Oud 24 januari 2008, 14:41   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
*zucht* Doe eens wat opzoekingswerk over de Koninklijke Schenking.
Waarom zou ik moeite moeten doen als U me de pap in de mond geeft?
Geef ons, de vuile extreem rechtse nazi flaminganten eens een mooi lijstje waarin U kan aantonen dat de Saxen Coburgers ook +/- 30% van hun inkomen uitgeven aan huisvesting.
En in 1 keer ook hoeveel moeite ze doen om de "Kyoto" normen te helpen halen. Hier is het spaarlampen, A+ apparatuur en isolatie troef. Is hun "Keverlamp kunstwerk" voorzien van gloeilampen, spaarlampen of LED"s?

Citaat:
Je kan altijd proberen. Ik betwijfel wel of de Belgische staat nog eens trustnemer zou willen worden.
OK, waarom de Sexen Coburgers wel, en hun onderdanen/lijfeigenen niet?

Citaat:
Nogmaals, doe eens wat opzoekingswerk over de Koninklijke Schenking.
Krijgt die schenking dan meer? Wat doet ze anders dan de grootsheidswaanzin van Leopold II te onderhouden, en waar komt het geld daarvoor vandaan?
Oud 24 januari 2008, 15:25   #20
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koninklijke Schenking geeft géén geld aan de koninklijke familie. Hun inkomsten gebruiken ze in de eerste plaats om hun eigendommen te onderhouden en hun personeel te betalen. De Koninklijke Schenking is een autonome, openbare instelling met een eigen rechtspersoonlijkheid en is financieel volledig onafhankelijk.
Ik zou ook graag een Giserke schenking hebben om mijn eigendommen te onderhouden en de kuisvrouw te betalen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be