Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 25 februari 2004, 07:42   #1
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Tot mijn 'teleurstelling' gaat de kwaliteit van die krant achteruit. Waar ik vroeger allerlei dingen kon vinden die aan de kaak gesteld werden vond ik nu slechts ( in me 'editie destelbergen' ) een heleboel geleuter over hun slachtofferrol, omdat iedereen tegen hén is wat klaarblijkelijk een goede reden is om op hen te stemmen. Wat ik nog zag was, was een heleboel geklaag over het vreemdelingen stemrecht,ook wordt hierbij natuurlijk de 'schuld' afgeschoven bij wie ze ligt, de VLD. Kon ik aanvaarden, tot ze het woord ondemocratisch in de mond namen, toen verslikte ik me even. en als laatste was er nog, het moet om destelbergen gaan weet je, hun standpunt ivm de nieuwe sporthal, die ze waarschijnlijk gewoon gekopiëerd hebben van alle andere partijen, gaande van de VLD tot de SP.a en al de rest, behalve groen, die al een tijdje heeft tegengewerkt. Hun inspiratie raakt klaarblijkelijk op. en als 'belastingbetaler' vind ik het erg dat ze hun partijfinaciering uitgeven aan een in kleuren gedrukt blad met steeds meer en meer onzin erin. Ze mogen het doen hoor, maar tis gewoon da ze et veel beter kunnen gebruiken. Kwestie da ge een goeie uitstraling moet hebben als ge oppositie zijt.
mad_drone is offline  
Oud 25 februari 2004, 10:12   #2
giserke
Banneling

Standaard

Ik heb mij al afgevraagd hoe zij die krant kunnen betalen.

Nuja als ze hun geld niet steken in beleidsstudie werk moeten ze het toch ergens verbrassen hé.
Vandaar dat hun mandartarissen niet veel kunnen zeggen in de kamer Het zijn altijd de 2 zelfde personen die iets inbrengen in de Kamer, de rest zit daar maar wat.
giserke is offline  
Oud 25 februari 2004, 19:35   #3
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me ook af waar hun geld vandaan blijft komen. Als ik zie dat wij er in Hasselt nog niet in slagen om een krantje te verspreiden in alle bussen omdat we dat gewoon niet kunnen betalen, vraag ik me echt af hoe het Blok dat blijft kunnen
Oud 25 februari 2004, 20:52   #4
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

collaboratiegeld natuurlijk

dermee dat het afnemen van de VB-dotatie ook geen zoden aan de dijk brengt

ps: groenejongen, uw avatar loopt wat achter
Spetsnaz is offline  
Oud 26 februari 2004, 01:38   #5
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

ik denk dat uw bovenkamer ook wat achter loopt
giserke is offline  
Oud 26 februari 2004, 18:24   #6
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

ik denk dat uw bovenkamer ook wat achter loopt
sebiet ga je nog zeggen dat het Vlaams Blok niet voortkomt uit rancuneuze zwarten
nooit vragen gesteld bij het feit dat Alexandra Colen in Ierland geboren is? wie in de oorlog zijn gat verbrandt....
Spetsnaz is offline  
Oud 26 februari 2004, 18:44   #7
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Ik vraag me ook af waar hun geld vandaan blijft komen. Als ik zie dat wij er in Hasselt nog niet in slagen om een krantje te verspreiden in alle bussen omdat we dat gewoon niet kunnen betalen, vraag ik me echt af hoe het Blok dat blijft kunnen
Hedde gij nooit gehoord van de schat van de nazi's? Nadat de Volksunie daarvan het grootste deel heeft opgesoepeerd gebruiken de Vlaams Blokkers de restjes om hun kiespropaganda te betalen!
Allez, zo werd het in de jaren zestig toch door de tegenstanders uitgelegd...
Oud 26 februari 2004, 18:45   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nooit vragen gesteld bij het feit dat Alexandra Colen in Ierland geboren is? wie in de oorlog zijn gat verbrandt....
Is de zoon verantwoordelijk voor wat de vader ooit uitspookte? En is de dochter verantwoordelijk voor de daden van haar moeder?

Ik weet trouwens geen enkele "zwarte" die een VB-mandataris is (op geen enkel bestuursniveau). Maar blijkbaar kent u, in tegenstelling tot een VB-lid als ikzelf, die mensen wel. Graag namen dus.

Ondertussen ligt de oorlog al meer dan een halve eeuw achter ons... Of is de tijd bij u stil blijven staan?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 februari 2004, 18:56   #9
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Is de zoon verantwoordelijk voor wat de vader ooit uitspookte? En is de dochter verantwoordelijk voor de daden van haar moeder?

Ik weet trouwens geen enkele "zwarte" die een VB-mandataris is (op geen enkel bestuursniveau). Maar blijkbaar kent u, in tegenstelling tot een VB-lid als ikzelf, die mensen wel. Graag namen dus.

Ondertussen ligt de oorlog al meer dan een halve eeuw achter ons... Of is de tijd bij u stil blijven staan?
nee, uiteraard is de zoon/dochter van niet verantwoordelijk voor de daden van zijn ouders, maar ontken niet dat er nog sterke ideologische banden bestaan.
Filip Dewinter en anderen zakken elk jaar af naar het kerkhof van Merksem af om daar de dood van collaborateur August Borms te herdenken

en gezien de leeftijd van de huidige VB-kopstukken zijn er uiteraard geen "zwarten" bij (over Karel Dillen zullen we maar zwijgen zeker)

en ja, de oorlog ligt al 60 jaar achter ons, dat is inderdaad verleden tijd. Het is ook niet mijn bedoeling om de nog steeds bestaande tegenstellingen tussen "witten" en "zwarten" te verscherpen. Integendeel zelfs, maar de geschiedenis heeft haar rechten. Tijdens de oorlog is bijzonder veel fout gelopen, en vlak erna trouwens ook: dat wil ik zeker niet ontkennen
Spetsnaz is offline  
Oud 26 februari 2004, 19:39   #10
dakke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik stel voor om het Vlaams blok in de regering op te nemen,eindelijk een partij die geld kan beheren
dakke is offline  
Oud 26 februari 2004, 20:04   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en gezien de leeftijd van de huidige VB-kopstukken zijn er uiteraard geen "zwarten" bij (over Karel Dillen zullen we maar zwijgen zeker)
Zelfs Karel Dillen was veel te jong om te kunnen collaboreren...
Oud 26 februari 2004, 20:06   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezonde partijfinanciën, nietwaar.
Oud 26 februari 2004, 20:19   #13
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zelfs Karel Dillen was veel te jong om te kunnen collaboreren...

hij deed nochthans precies zijn best
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 26 februari 2004, 20:24   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Ooit al gehoord van een jeugdbeweging?

En misschien ook gehoord van de "Romeinse groet" die in alle toenmalige katholieke jeugdbewegingen in zwang was? U kunt foto's uitdiepen van Kajottersmanifestaties waarop je marcherende jeugd ziet die de Romeinse groet brengen aan de aanwezige geestelijkheid. Om u maar te zeggen dat u met een fotootje alles en niets kunt bewijzen.

Dus, bij welke organisatie zat Karel Dillen? Hoe oud was hij toen?
Oud 26 februari 2004, 20:35   #15
PAJOT
Banneling

Standaard

Het was een Hitlergroet, Dillen heeft dat geschreven in zijn biografie. Jong idealisme.
PAJOT is offline  
Oud 26 februari 2004, 20:39   #16
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

En misschien ook gehoord van de "Romeinse groet" die in alle toenmalige katholieke jeugdbewegingen in zwang was? U kunt foto's uitdiepen van Kajottersmanifestaties waarop je marcherende jeugd ziet die de Romeinse groet brengen aan de aanwezige geestelijkheid. Om u maar te zeggen dat u met een fotootje alles en niets kunt bewijzen.

lolz, u spreekt exact dezelfde woorden als Filip de Winter, en het is dan nog een pertinente leugen zoals Eichmann (zelf een Blokker) hieronder bevestigt. Leuk om te weten hoe goed u uw eigen partij kent, en dan toch feiten beantwoordt met leugens, om dan vervolgens die af te doen als laster
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 26 februari 2004, 20:42   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

lolz, u spreekt exact dezelfde woorden als Filip de Winter, en het is dan nog een pertinente leugen zoals Eichmann (zelf een Blokker) hieronder bevestigt. Leuk om te weten hoe goed u uw eigen partij kent, en dan toch feiten beantwoordt met leugens, om dan vervolgens die af te doen als laster
Leugen? Dat mag u eens aantonen.

Ik heb trouwens een vraag gesteld: hoe oud was Karel Dillen toen? Bij welke organisatie was hij wel? In welke hoedanigheid brengt hij hier ofwel de Hitlergroet of de Romeinse groet (naargelang het antwoord dat u gaat uitdiepen of uitvinden)?
Oud 26 februari 2004, 22:11   #18
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Leugen? Dat mag u eens aantonen.

Ik heb trouwens een vraag gesteld: hoe oud was Karel Dillen toen? Bij welke organisatie was hij wel? In welke hoedanigheid brengt hij hier ofwel de Hitlergroet of de Romeinse groet (naargelang het antwoord dat u gaat uitdiepen of uitvinden)?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Het was een Hitlergroet, Dillen heeft dat geschreven in zijn biografie. Jong idealisme.
De rest van uw vraagstelling lijkt me nogal irrelevant.
Oud 26 februari 2004, 22:13   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
De rest van uw vraagstelling lijkt me nogal irrelevant.
Dat weten we dan ook. Maar ik had graag wel geweten in welke organisatie hij toen was. Mij komt dat niet voor als irrelevant.
Oud 27 februari 2004, 12:28   #20
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Voor zover ik weet betrof het een protest actie tegen het een of het ander. En als de jeugd in die tijd de bourgouisie wou shockeren dan kon men dat het beste doen met de hitlergroet.

Zo heb ik het ooit eens ergens gelezen.

Maar soit, ik zie wekelijks mensen die groet brengen. Die zijn dan nog meestal in het zwart gekleed. Zo ken ik nen helen goeden vriend van mij die dezelfde hobby beoefent als ik en die zegt dat die, in het zwart gekleed, ieder weekend wel 10 keer de hitlergroet brengt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be