![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ... inkomsten 2006 (aanslag op je privacy 2007).
Is dat normaal dat ik daar nog geen nieuws over heb? Ik hoorde zoiets dat de mensen die moesten betalen allang een bericht hadden gekregen (zodat de kas weer wat gespekt kan worden, *kuch*, want Didier Reynders is gisteren met zijn Porsche op de boekenbeurs verschenen), en dat degenen die terugkrijgen nog een tijdje moeten wachten. Is het zoiets, of is het weer slordige vergetelheid van de Diensten? Die hebben het mij nl. al eerder geflikt: zeggen dat er niks zal komen omdat ik op 0 sta (niks terug, niks betalen), en na drie jaar kreeg ik plots alle rekeningen voor 3 jaar, en alles om te betalen! ![]() OK. Hoe zit dat nu. Voor 2006, hebben jullie die werken of iets gelijkaardigs doen reeds belastingbrief ontvangen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu heb ik nog eentje liggen voor de autobelasting ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet elk jaar een serieuze sloef bijbetalen. Gewoonlijk komen ze met deze goed nieuwsshow ergens rond mei/juni. Ik geloof dat ze verleden jaar mijn levensgenot met een maandje hebben vervroegd. Dit jaar heb ik het genoegen nog niet mogen smaken. Maar ik weet met ZEKERHEID dat ik zal moeten betalen. (en moest ik hun schrijfsel per ongeluk met de reclamepost hebben meegegeven: ik heb evenmin al een aanmaning mogen ontvangen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je zeker moet betalen zijn "voorafbetalingen" een zeer intereessante manier om "minder" te betalen zoals daar nog zijn hypothecaire leningen, giften aan diverse instellingen, pensioensparen en notionele aftrek (richt een burgerlijke vennootschap op om in jouw plaats je fantastisch hoog loon te ontvangen & betaal jezelf een lagere oficiëlke inkomst uit, andere "kosten" laat je rechtstreeks door die vennootschap voor jou doen, zodat je redelijk wat belastingen kan besparen. België is mede dank zij het ontbreken van een "vermogensbelasting" een waar belastingparadijs.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zie niet in waarom ik zou moeten gaan lenen (en afbetalen + interest betalen) én dus moeten uitgeven aan een nutteloze bedoeing zoals nieuwe badkamer/keuken om een fraktie daarvan te kunnen aftrekken? verder heb ik niet voldoende inkomen om me er een vennootschap te kunnen permitteren. Het is gewoon omdat ik mijn inkomen uit diverse bronnen ontvang, waarbij slechts één een deel belastingen betaalt, maar waar op het officiele gedeelte niets wordt afgehouden. Als men alles bijeentelt kom in natuurlijk wèl in een belastingbetalende schijf terecht.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 maart 2008 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij voorafbetalingen krijgt men altijd een korting : vraag het gerust na bij je locale belastingsontvanger - men moet vanzelfsprekend over een groot - groter - grootst inkomen beschikken om diverse legale belastingsbeperkende technieken te kunnen gebruiken.
Onze geldzuchtige regeerders weten heel goed dat het voordeliger is om van vele kleine inkiomsten het vet van de soep af te romen, dan van de grote inkomens serieus wat af te scheppen. Diversiteit van de inkomsten is in wezen wel interessant (zelfs indien die relatief laag zijn) de meeste belastingen betaal je immers met de "inkomsten uit arbeid" - die vallen het minst op omdat ze aan de bron ingehouden worden - maar zoals gezegd als je nog bijkomend iets verdient uit "zelfstandige arbeid" doe je wel degelijk profijt aan "voorafbetalingen" (& wel helemaal als je er geen lening voor moet afsluiten - want dan maak je inderdaad in de eerste plaats je bank rijker).
![]() |
#7 |
|
![]() I tell ya.
Ik meende echt zoiets gehoord te hebben op het nieuws een tijdje terug: om de kas te spekken hebben de belastingsdiensten zich gehaast om de terugbetalers al zéér vroeg hun brief te sturen. De anderen (hopelijk ik dus) worden later vertroeteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zelfs de aanmaning was er sneller dan gewoonlijk ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eind februari het geld van de belastingen teruggekregen.
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Eind deze maand betaalt Vadertje Staat z'n renteloze lening aan mij terug...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Nu vraag ik me af: krijgen zelfstandigen soms ook geld terug? Ik bedoel, als een zelfstandige gezwoegd heeft en amper inkomen gehad, bv ongeveer een equivalent van minimumloon? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 9 maart 2008 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Belastingen betalen enkel terug op professionnele en roerende voorheffing (niet op onroerende), dus als je geen voorheffing betaalde kan je niet terugkrijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() voor mij wordt het een ingewikkelde, want ik was een deel van het jaar werkeloos en een deel zelfstandige. Weet zeker dat ze daar géén ervaring mee hebben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() PS: heb zojuist op DVV website een programma gevonden om zelfstandige belasting te berekenen. Volgens dat programma moet ik idd 300€ terugkrijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Je bedoelt die 100.000 zelfstandigen die door een enorm toeval allemaal op de frank juist hetzelfde verdienen, namelijk het wettelijk minimum dat ze moeten aangeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() wettelijk mnimum heb ik nog nooit van gehoord, Hamstring.
Wél het basisinkomen, zo'n 5000+ dat niet belast wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Uw redetwist draagt een belachelijk hoofding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() je bent zelf een hoofding, essevee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |