![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkens beelden op het VTM journaal werden verschillende pacifisten die wensten te betogen tegen de Nato op een onnodig brutale, geweldadige en amateuristisch-onprofessionele wijze aangepakt door de politie.
Deze gedroeg zich zoals nozems, en sloeg op een totaal overbodige manier mensen die niet eens bedreigend overkwamenm, of zich ook maar enigszins gewelddadig gedroegen. Ons land is daardoor weer eens in de wereldactualiteit als een pummelland, met ondeskundige gewelddadige ordediensten. Ik voelde me beschaamd bij het zien hoe jonge meisjes die worden vastgehouden door één agent tegen het hoofd werden geslagen door een andere cowboy. Ik hoop dat deze beelden doorgegevan worden aan het commité p om de verantwoordelijken voor dit baldadig gedrag ernstig te sanctioneren! Hoe komt het toch dat wij zo'n slechte flikken hebben? Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 maart 2008 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, ik heb ook de beelden gezien. Ogenschijnlijk probeerden ze via de achterkant op het terrein van de NAVO te komen en ik kan me vergissen, maar volgens mij wordt dat terrein aanzien als vergelijkbaar met ambassades en dus mag niemand over de afsluiting komen of dat zelfs proberen. Er zijn nu eenmaal internationale verdragen.
Nu, de politie zal �*ltijd te hard optreden voor die mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die flikken zullen dat geleerd hebben van gemaskerde klein-links betogers, anarchisten en krakers.
Ik vond dat dat allemaal nog goed meeviel. Vedermans hierboven zegt dat die betogerkes niks misdeden. Jawel, ze betraden terrein waar ze niet mogen komen. En als ge ze dan toch hun gang laat gaan, dat beginnen ze met ruiten in te gooien of iets anders van kleine deugnieterij. En nog een laatste beschouwing: mochten ze de betogers helemaal niks in de weg leggen, dan kwamen ze niet in het nieuws met hun aktie. En dat was ook niet de bedoeling ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Allee eric, wat wil je nu eigenlijk? Toen ze op het VB sloegen kon je pret niet op
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Je kan actie voeren tegen de Nato, zonder te moeten binnendringen op het terrein.
Iedereen weet dat er dan een reactie komt, dus men lokt het gewoon uit. Stel dat ik morgen een protest actie tegen Feremans start, dan moet ik toch ook zijn woning niet binnendringen ? Laatst gewijzigd door ynneb : 22 maart 2008 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Omdat diegene die u 'slechte flikken' noemt eigenlijk net doen wat "moet" (van hogerhand), nl. repressief optreden.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 maart 2008 om 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 22 maart 2008 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() ik vondt dat het meeviel... sjans dat die miliatiren die andere 50 niet aangepakt hebben zoals het moest...Sommige dingen zijn geen spel... En terreinen van de NAVO binnendringen zijn geen spel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Allemaal de schuld van VB
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het in Spanje gezien: die dachten dat we oude popsterren hadden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Het vasthouden van een betoogster door één agent, en die dan met de blote vuist op het gezicht slaan: waar is dat voor nodig? Die flikken waren slecht opgeleid. Zij lokten in feite geweld uit. Indien het aan mij lag werden sommigen op staande voet herschood, bij recidieve ontslagen. Flikken die pacifisten gewelddadig aanvallen is de wereld op zijn kop. Zij moeten geweld beteugelen. Geweld dat er niet was. Moeten ze jou zo arresteren, indien je door een rood licht rijdt? Dat is precies dezelfde situatie. De officier die dat goedpraatte verdiend onmiddellijke degradatie. Gelukkig wordt er een vraag over gesteld in het parlement, en heeft men daar beelden van. Op de duur is de politie het gevaarlijke deel van de bevolking. Bangelijk. Geweld, ook van de politie, moet proportioneel zijn. Bij het aanvallen van geweldloze pacifisten is er sprake van een misdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() "Flikken die pacifisten gewelddadig aanvallen is de wereld op zijn kop."
lol wie klom er over den draad...de flikken? ik dacht het niet... en gij hebt duidelijk andere beelden gezien zoals ik... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door BladeToke : 22 maart 2008 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |