![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vrijheid moeten verdienen is geen vrijheid. | |||
Juist |
![]() ![]() ![]() |
8 | 61,54% |
Fout |
![]() ![]() ![]() |
5 | 38,46% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lijkt me logisch, maar ik wil eens peilen wie daar nog zo over denkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() weer een topic over B&H ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() B&h?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ik zou eerder zeggen
vrijheid die men heeft gekregen is geen echte vrijheid enkel vrijheid die men zelf als individu heeft genomen is vrijheid de gekregen vrijheid kan men terug van je afpakken de genomen vrijheid nooit meer ( tenzij je ze zelf weer afgeeft )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2008 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() De King of B&F heeft gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() bullocks and hooters , bhairav and hookers
blood and honour ? Laatst gewijzigd door Anna List : 5 mei 2008 om 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is iemand die werkt in loondienst vrij of niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() iemand die de keuze heeft om al of niet in loondienst te werken en in loondienst werkt doet dat vrijwillig
van iemand die geen alternatief heeft valt de vrijwilligheid van zijn loondienst tenminste te betwijfelen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2008 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() legalistisch valt er hier wel iets over te zeggen
filosofisch ook, maar niet veel concreets, denk ik |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om te kunnen overleven.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() en dus is vrijheid in wereldlijke zin ( mentaal is een gans andere discussie ) een holle doos zonder economische soevereiniteit ( = de keuze om al of niet in loondienst te werken - al of niet je arbeid te verkopen - enz )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2008 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heeft iemand de keuze om te gaan werken of niet in deze maatschappij?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In tweede instantie heeft iedereen de keuze tussen loondienst en een zelfstandige job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de vraag is, moet iedereen absolute vrijheid hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het is in casu een filosofische discussie want alles in onze maatschappij is erop gericht om mensen klein en afhankelijk te houden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Vrijheid is altijd grotendeels wat je er zelf van maakt of van verwacht.
Als iemand voor jou gaat bepalen wat volgens hem vrijheid is, kan dat toch nooit "vrij" zijn? In die zin bepaal je altijd zelf wat je verdient. Ik vind de stelling dus fout.