![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een halte met de Brusselse tram, in een keurige buurt.
Aan de halte hoorde ik iets vallen en keek om, zag een 'jongere' die zijn lege pakje sigaretten voor zich op de grond liet pleuren. Normaal word ik daar niet goed van, en zeg ik er iets van zoals "Daar is de vuilnisbak". Maar die blik van haat en rooddoorlopen woede maakte me 'n tikje bang, dus ik zweeg, en dat gaf me een rotgevoel. De tram. Ik stap op en bij andere deur een oud stelletje, mevrouw met rollator en meneer moeite om vrouw+rollator de tram op te krijgen. Een gelijksoortige 'jongere' helpt, duwt zichzelf daarna tegen de oude man op de tram te stappen. Daarna zie ik die 'jongere', ook met bloeddoorlopen woeste blik, naar zijn binnenzak grijpen en de eerst volgende halte uitstappen. Alles op een halve minuut. Oude man staat op, oud vrouwtje barst in huilen uit. Ze zijn bestolen. Het vrouwtje nog het meest triest omdat ze dacht dat ze geholpen werden. ![]() En ik met een rotgevoel omdat ik de indruk heb gehad dat we omsingeld waren door een bende en ik bang was. Té bang om te reageren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Diversiteit is een verrijking, het stond vroeger in 't groot op de bussen en trams van de Lijn.
Maar het zal wel weer de schuld zijn van jou, het oude koppel en mogelijk de andere autochtonen. De reden laat ik in het midden, daar zullen onze vrienden cultuurrelativisten hier wel spoedig voor zorgen. Bruxelles n'est qu'un bâton de merde... Baudelaire zei het al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Dit zijn allemaal leugens van Polly. Van een heel betrouwbare bron, nl Filosoof, die al heel lang in Brussel woont, heb ik vernomen dat zo'n dingen helemaal niet gebeuren in de hoofdstad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat rot voor je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dank voor alle steun.
Voor degenen die geen rollator kennen: dat is een rolstoeltje voor amper lopende gehandicapte ouwetjes. Ik ben blij dat ik niet alleen sta in deze ellende. Want een ellende is het. ![]() En we staan zo machteloos. Zelfs als we gelijk hebben. Ze weten allang dat de politie(k) niks meer kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Uw verhaal draait daar niet om hé ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 juli 2008 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ben zelf een beetje slachtoffer geweest ervan in België. Maar dit loopt de spuigaten uit. Dit heeft niks meer te maken met racisme, maar met beschaving. We zijn doodsbang geworden van die bendes schorum verrijkers. Ik heb het vandaag nog een keertje gezien, en was dan nog 1) eventjes buiten 2) in een keurige buurt. Maar ik heb ouwetjes met een handicap zien huilen van ellende. ![]() En ik weet dat het openbaar vervoer in Brussels slechts de halve smart is. Want AL mijn vriendinnen zijn al ge-carjacked in Brussel. Dus met de auto is eigenlijk nog erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Vandaag zat ik redelijk slechtgezind met een überzware sporttas en rugzak op de trein, slechtgezind omdat de rit te lang duurde naar mijn goesting, omdat de trein ook nog eens een tijdje stilstond en het dus nog langer duurde, en peinzend over hoe ik met de tassen de trein af kon geraken. Er kwam een Noord-Afrikaanse Waal tegenover me zitten. Ik vond het nogal ambetant dat ik daar met een lang gezicht zat en, itt meestal, kon er bij mij moeilijk een glimlach vanaf. Ik dacht ook even 'o-ow, stel je voor dat de man nu denkt dat ik een raciste ben'. Van die gedachte werd ik ook niet vrolijk waardoor mijn gezicht nog meer op 'onweer' stond.
De man vroeg iets later of de eerstvolgende halte wel de eerstvolgende halte was, in een gebrekkig Nederlands waaruit je duidelijk kon opmaken dat hij Frans sprak, naast vermoedelijk Noord-Afrikaans (Arabisch?). We kwamen bij de halte, ik bevestigde dat dit de halte was waarnaar hij vroeg en maakte ook aanstalten om uit te stappen. Hij bood me hulp aan met mijn valies, uit reflex weigerde ik die (dat doe ik steevast, met alle hulp, omdat ik me dan geneer). De man ging naar buiten. Nu moest ik nog die wagon uit manoevreren en de trap af (dubbeldeckers). Dat lukte van geen kanten en ik verongelukte bijna. Goddank had die man gemerkt dat ik met mijn pak en zak niet uit de trein gekomen was en was hij bij de ingang blijven staan zodat de trein niet kon vertrekken, en pakte hij mijn tas aan omdat hij me uiteindelijk zag komen aangesukkeld. Anders zat ik nu waarschijnlijk nog op die trein, of tussen de deuren/eronder. ![]() ![]() ![]() Ik vind het jammer wat je overkomen is Polly, vooral voor die mensen. Ik hoop dat ze hem hebben aangegeven en dat jij als getuige hun informatie kon verschaffen over zijn uiterlijk, zodat de pakkans groter is. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juli 2008 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() hé groentje. Ik weet niet waar jij woont, maar vraag me spontaan af waarom je uitgerekend hier een ode brengt aan een uitzonderlijke Noord-Afrikaan? Voel je je daartoe geroepen?
![]() Nu ben ik met reistassen/valiezen ettelijke malen geholpen door allerlei mensen hoor, maar omdat dat geen noord-afrikanen waren, zijn ze het melden niet waard, want ik vind dat maar normaal, en ik doe zelf dagelijks dat soort 'heldendaden' ![]()
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 19 juli 2008 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Een Noord-Afrikaanse Waal nog wel. Dat klinkt zoals een Oost-Aziatische Mexicaan.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() En in het voorval gaat het ook om mensen helpen. Alleen blijkbaar met andere bedoelingen. Om te voorkomen dat mensen (automatisch en onbewust) gaan denken dat 'iedere allochtoon die wil helpen er met je handtas (inhoud) vandoor gaat', laat ik zien dat het ook anders kan. ![]() Had hier eerder een topic gestaan over 'heldendaden' dat niet specifiek over één minderheidsgroep ging, had ik er mijn andere ervaringen ook in neergezet hoor. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juli 2008 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Heldendaad... een koffer helpen tillen.. nou nou wat zijn we laag gevallen. Ik doe dat soort dingen dagelijks maar daar hoeft geen post aan te worden gewijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
'Heldendaad' maak jij ervan, niet ik. Is dan ook voor je eigen rekening. (Trouwens, niet de specifieke daad maakt iemand tot een held, die daad kan namelijk énorm onozel zijn ipv heldhaftig, maar wel de gevolgen van die daad, of beter: wat de held heeft voorkomen door zijn daad. Maar dat is off-topic.) On-topic is dat ik niet zal toelaten dat iemand een minderheidsgroep probeert zwart te maken en over één kam te scheren. Gezien jij slechts één voorbeeldje geeft over wat je beweert te hebben meegemaakt, is een voorbeeld geven waarin ik een omgekeerde situatie beschrijf die ik heb meegemaakt toch niet zo bizar. Of is dat soms wel zo volgens jou? Ik wil namelijk graag voorkomen dat je volledige minderheidsgroepen afschildert als ordinaire gangsters. Waarom schrijf je dit trouwens en open je er een topic voor? Zijn er onder Belgen geen handtassendieven soms? Of stoort het je minder als zij het doen? En waar zag je staan dat ik schrijf dat jij een N. Afrikaan hebt ontmoet? ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juli 2008 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
En dat we steeds banger worden. Ik herkende mezelf niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
(Tussen haakjes: Ik heb alleen Noordafrikanen dit zien doen en ik woon lang genoeg in Brussel.) En toch heb ik het alleen over 'jongeren' gehad en kwam jij gillen over een fantastische Waalse Noordafrikaan die je met je koffer hielp. Beetje povertjes, vind ik. Een excuusmarokkaan, prima. Die maakt veel goed. Maar niet voor die ouwetjes op de tram van gisteren. |
|
![]() |
![]() |