![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart "Deze vinnige jongedame kwam meermaals in het nieuws ondermeer omdat ze als Groen!-woordvoerster bizar genoeg ging werken voor een sp!aga kabinet dat samengesteld is uit rode en groene mensen, met name dat van Pascal Smet. Voor de Europese lijst mag |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Vera zoekt 280 000 kiezers voor wie politiek over inhoud gaat.
Groen! Een progressief en positief project Groen! is het progressieve alternatief voor de grijze centrumpolitiek van vaddag. Omdat we qua standpunten en aanpak fundamenteel verschillen van de partijen die nu uitblinken in kortetermijnoplossingen en asociale maatregelen. Reken maar dat de wet op de fiscale amnestie er met een sterke groene fractie in het parlement nooit gekomen was! Langetermijndenken en visie, dat zijn onze kenmerken. Tien jaar geleden stonden we helemaal alleen met onze voorstellen over het gebruik van windmolens of de invoering van de zone 30. Intussen wordt volop aan windmolenparken gebouwd, maakte de zone 30 vele woonwijken veiliger en leefbaarder en geldt diezelfde zone 30 straks in de buurt van scholen. Dat is de rol die Groen! wil blijven spelen. Groen! wil ervoor zorgen dat de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen een goede toekomst is. Groen! schuift drie thema's naar voren die cruciaal zijn in de strijd voor een leefbare toekomst: 1) betaalbaar en goed wonen: een recht voor iedereen 2) gezond leven: een sterker milieubeleid voor uw gezondheid 3) een economie op mensenmaat Wanneer stemt u weer groen? Tinne |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() is het wel de bedoeling om hier advertenties te plaatsen? of is het eerder de bedoeling alle vragen te beantwoorden waar die kiezers mee zitten
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() ja ik was bijna helemaal beantwoord en ik dacht, laat ik ook maar eens een provocerende vraag posten
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enthousiasme voor deze dialoogvorm met de burger vanwege onze politici kan je enkel toejuichen! Ik ben allesbehalve een groen jongetje, maar hier scoort TVDS een mooi punt. ![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() wanneer ik weer groen stem , goh...
heb ik nog nooit gedaan ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() verzuurd ai ai ai ai
wil je wat recepten voor levenskwaliteit? trouwens, heeft gerolf annemans al geantwoord op het forum hiernaast? |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() verzuurd was sarcastisch bedoeld , omdat sommige mensen ons daarvoor uitschelden
![]() gerolf heeft al geantwoord ja ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- niets aan de staatsschuld gedaan - nauwelijks iets aan de wanverhouding werkenden in de privé/de rest - nauwelijks iets gedaan aan ons overgedimensioneerd staatsapparaat. - de vergrijzing geminimaliseerd - niet aan werkgelegenheidsplannen gedacht. ... - gekozen vóór gedogen van drugs - beslist de kerncentrales te sluiten ... (zie ook elders)
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Het armoede beleid moet dringen beter opgevolgt worden.
men moet stoppen met armoede te bestrijden. armen ondersteunen moet de opdracht zijn. men moet stoppen me migranen meer aandacht te schenken dan de kansarmen. iedereen weet dat 50 of 60 % (ik denk zelfs nog meer)van de migranten in kansarmoede leven. als men degelijk armoedebeleid voert helpt u ook de migranten. De helft van de vlaamsblok kiezers zijn kansarme belgen die zich bedrogen voelen en ondervinden dat geen enkel vlaamse demokratische partijen. ik ben bij GROEN! weg omdat er niet geluistert wordt ervaringsdeskundige in armoede en socialeuitsluiting LUCAS GHYSELS
Het armoede beleid moet dringen beter opgevolgt worden. men moet stoppen met armoede te bestrijden. armen ondersteunen moet de opdracht zijn. men moet stoppen me migranen meer aandacht te schenken dan de kansarmen. iedereen weet dat 50 of 60 % van de migranten in kansarmoede leven. als men degelijk armoedebeleid voert helpt u ook de migranten. |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() als men degelijk armoedebeleid voert
helpt u ook de migranten. veel heb ik niet tevertellen, daarom her haal ik dit tot dat er rekening wordt met gehouden.
Het armoede beleid moet dringen beter opgevolgt worden. men moet stoppen met armoede te bestrijden. armen ondersteunen moet de opdracht zijn. men moet stoppen me migranen meer aandacht te schenken dan de kansarmen. iedereen weet dat 50 of 60 % van de migranten in kansarmoede leven. als men degelijk armoedebeleid voert helpt u ook de migranten. |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat is goed wonen? Sprek je dan over een huisje/flat met stromend water en elektriciteit of een een huis met een tuin en garage?
En ik denk niet dat ik 'weer' groen zal stemmen daar ik het nooit heb gedaan (nog maar 1 keer gestemd en ja ook verzuurd blijkbaar ![]()
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Van Marxisme (zoals nationalisatie van bedrijven en dergelijke) heb ik in Agalev noch in Groen veel gezien. Wat een goeie zaak is trouwens.
![]() En of ik weer groen stem. Pff dunno. Waarschijnlijk zal het half groen half rood worden. Ik wil alleszins wel een groene vertegenwoordiging in het Vlaams Parlement. Al was het maar om Stevaert onder druk te zetten. Europees stem ik waarschijnlijk rood. We zien wel...
#16 |
Burger
|
![]() Laat ze zoeken.
Aan de natuur denken, ok. Maar vele groene vergeten dat er ook zoiets als economie bestaat. Vraag maar eens aan de boeren. Dus waarom zou ik op groen stemmen. Ik moet niets hebben van groene mensen, zijn veel te extreem. Het volledige waarom ga ik hier niet uitleggen dan zit ik hier morgen nog te typen. |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ooit al gehoord van het woord ecosysteem? |
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vorig jaar kwam er een vertegenwoordiger van Natuurpunt bij mijn buurman uitleggen dat zijn vijver vanaf nu deel uitmaakte van het VEN, dat hij zijn tuinhuis moest afbreken, geen vis meer mocht uitzetten, en geen ingrepen meer mocht doen aan de beplanting. Mijn buurman heeft toen zijn jachtgeweer gepakt en die man van "zijn ecosysteem" gejaagd. ![]() ![]()
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En iemand met een geweer van je terrein jagen zet niet echt aan tot dialoog! |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Idd en bij mijn weten is Natuurpunt nog altijdeen VZW, geen staatsorgaan of vertegenwoordiger ervan.
![]()