![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien kunnen de actuele economische ontwikkelingen hier ondergebracht worden gezien er toch geen economisch subforum is?
Citaat:
Citaat:
En dat is misschien nog maar het topje van de ijsberg? ![]() Maar waarom wordt de olieprijsstijging veel meer in huisbrandolie doorgerekend en minder in diesel? Dat eerste lijkt me toch noodzakelijker dan het tweede.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Dun zou je kunnen uitleggen wat er mis is.
Maar vermits jij daar toch met kop en schouders bovenuit steekt, wacht ik vol spanning op jouw analyse. Wat heeft dit veroorzaakt? Hoe zouden we het kunnen oplossen? (Wil je ook vermelding maken van je methodologie? Dank bij voorbaat!) Ik wacht vol spanning!
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Voor wat er mis is staat internet ter ieders beschikking dacht ik zo. Als je iets bijzonder interessant vindt en wil delen met ons kan je het altijd linken, daarvoor dient dit topic. Kan je voor het overige het eens nalaten al mijn uitspraken zo te verdraaien? Dankjewel. (In de hoop dat je dit topic niet verder vervuild met zinloze posts.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 maart 2008 om 02:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Groentje waar haalt u het dat de prijs van huisbrandolie sneller stijgt dan diesel.
Als ik goed ben ingelicht ligt de prijs van diesel af raffinaderij nog altijd hoger dan huisbrandolie. De taks op diesel werd wel een klein beetje verminderd wanneer deze boven de 1,5 €/liter steeg. Maar men spreekt hier in de groote van 0,001€ Ik dacht dat u het groen links gedachten goed genegen ben (verondschuldigingen als dat niet zo is) wel dan moet men maar meer geven aan de producenten daar staat u toch voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat er geen economisch subforum is. In zowat elk subforum worden er momenteel discussies gepost die zuiver over economie gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() fabricatie van diesel of huisbrandolie is dezelde, alleen dat men voor diesel een paar aditieven moet toevoegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het gewicht van BTW en accijnzen op huisbrandolie is lager dan bij diesel en daarom reageert de prijs van huisbrandolie (sinds juni +30%) scherper op een oliehausse dan diesel (sinds juni +15%). Laatst gewijzigd door Thomas- : 23 maart 2008 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen alle discussies over de huidige econmische actualiteit voortaan hier gebeuren? Maar een discussie over bv rechtvaardigere belastingen of de vlaktaks vind ik dan weer juist staan in maatschappelijke discussies. Iets over het reilen en zeilen van de financiële markten ofzo kan dan denk ik weer beter hier?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Maar diesel lijkt me meer een luxeproduct dan huisbrandolie.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |