Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Herkent u zich in de uitspraak van C. Pfaff?
Ja, in serieuze mate. U wil niet weten hoeveel. 3 27,27%
Ik zoek enthousiast naar aftrekposten maar het gaat niet om astronomische bedragen. 2 18,18%
Het gebeurt wel eens, maar niet systematisch en eerder uit onzorgvuldigheid. 0 0%
Ik betaal nog geen belastingen maar zou het wel doen. 4 36,36%
Ik betaal nog geen belastingen en zou het niet doen. 0 0%
Neen. 2 18,18%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2008, 08:18   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Belastingsontduiking, een Belgische sport?

Een artikel uit hbvl.be deed me toch wel schateren:

Blijkbaar worden de Pfaffs ervan verdacht een deel van hun inkomsten niet te hebben aan de belastingen.
Dit zou de reactie zijn:

Citaat:
Pfaff: "Zijn ze aan het zwanzen? Wij doen zoals alle Belgen"

aar verluidt draait het onderzoek om belastingontduiking, meer bepaald belastingen die niet werden betaald op verworven inkomsten, beheerde vermogens en onroerende goederen in binnen- en buitenland. Daarbij gaat het onder meer om een chalet in Zwitserland.

Maar het onderzoek concentreert zich vooral op de firma D.K.L.C., die gedelegeerd bestuurder Jean- Marie noemde naar dochters Debby, Kelly, Lyndsey en echtgenote Carmen. Dat is de vennootschap waarlangs de oud-keeper zijn pr-activiteiten uitoefent. Mogelijk worden eveneens de faillissementen van de firma’s JMP Promotions en Depaape & Co midden jaren negentig, onder de loep genomen.
"Storm in een glas water"

Ook de vele geschenken, kortingen, sponsordeals en andere voordelen in natura die Pfaff binnenhaalt - vaak live te volgen via de vtm-serie De Pfaffs - worden onderzocht. Dat zijn vaak ook inkomsten en die moeten dus worden aangegeven. In dit onderzoek werd (voorlopig?) nog niemand in verdenking gesteld of aangehouden.

“Dit is een storm in een glas water, een storm die wel overwaait”, reageert Carmen Pfaff. “Alles is in orde. Wij slapen alleszins gerust. Ja, er is een huiszoeking geweest eind maart. Maar ach, wij krijgen al zes jaar, sinds we op tv komen, belastingcontroleurs over de vloer. Dat resulteert elke keer in een minnelijke schikking. Men viseert ons blijkbaar, alleen maar omdat wij als BV’s in the picture staan. Als je Marc Janssens heet, heb je dat allicht niet voor.”
Solden

“En wat zijn voordelen in natura? Wie heeft er geen? Wie weet wat hij precies moet aangeven? Volgende week beginnen de solden”, vervolgt Carmen.

“Als je dan iets aan -50% koopt, moet je dat profijt dan ook invullen op je belastingbrief ? Je kan wel bezig blijven. Zijn ze nu aan het zwanzen, of wa? Wat met envelopjes met geld die je bij een verjaardag of een trouwfeest krijgt? Een pamperrekening? Cadeautjes onder de kerstboom? Allemaal gekregen.
"Wij doen zoals alle Belgen"

Soms genieten wij al eens korting, maar het is nu niet dat elke boterham die we eten gesponsord is. Als wij alles gratis kregen, kreeg ik niet zoveel facturen binnen. Dit is niet meer dan een onderzoek van een onderzoek van een onderzoek. Wij zijn toch geen fraudeurs omdat wij doen zoals alle Belgen?”, besluit Jean-Maries steun en toeverlaat.
Stuk uit artikel op http://www.hbvl.be/nieuws/media_cultuur/default.asp?art={441932E1-BDD6-45F6-80C9-3C1DBB692538}

Wat vindt u van deze reactie?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juni 2008 om 08:21.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 08:25   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja belastingen.
Minder is meer in dit geval.
Oud 19 juni 2008, 08:40   #3
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Blijkbaar worden de Pfaffs ervan verdacht een deel van hun inkomsten niet te hebben aan de belastingen.
Dit zou de reactie zijn:

Stuk uit artikel

Waarom mensen (met wat geld) in België blijven is mij een raadsel. Ze zullen - om het met iemand anders zijn woorden uit te drukken - geen luizen van de lagere klasse zijn. Als ik zo geviseerd zou worden zou ik het hier afbollen en kunnen ze hier mijn edele organen kussen. Na het vertrek is een buitenverblijf in België dan een optie om verder te doen zonder dat de luizen van de belastingen in je pels zitten.

Aan het grootkapitaal hier op het forum: is wat ik hier als luis van de lagere klasse denk een mogelijke oplossing voor het probleem van de Pfaffs?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 09:13   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Belastingsontduiking, een Belgische sport?
Zelfs in die folkloristische dicipline, die ons zo na aan het hart ligt, valt er voor België internationaal gezien geen medaille te behalen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 09:14   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik betaal nog geen belastingen en zou het niet doen
.

Alsof je daarvoor mag en kan kiezen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 11:46   #6
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Dit zou de reactie zijn:

Stuk uit artikel op http://www.hbvl.be/nieuws/media_cultuur/default.asp?art={441932E1-BDD6-45F6-80C9-3C1DBB692538}

Normale reactie me dunkt...
En je kan ze niet eens ongelijk geven met de ridicule belastingen die hier gelden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:15   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Waarom mensen (met wat geld) in België blijven is mij een raadsel. Ze zullen - om het met iemand anders zijn woorden uit te drukken - geen luizen van de lagere klasse zijn. Als ik zo geviseerd zou worden zou ik het hier afbollen en kunnen ze hier mijn edele organen kussen. Na het vertrek is een buitenverblijf in België dan een optie om verder te doen zonder dat de luizen van de belastingen in je pels zitten.

Aan het grootkapitaal hier op het forum: is wat ik hier als luis van de lagere klasse denk een mogelijke oplossing voor het probleem van de Pfaffs?
Wie wat geld verdiend zit over het algemeen vast aan zijn werk of zaak, familie zaken, opgroeiende en studerende kinderen en zo verder en verder. Meestal kan die het niet zomaar afbollen op den vreemde.

En dat weten ze hier goed genoeg.
Bijgevolg laten ze die afdokken.

Kijk maar wat ze doen met de benzine tegenwoordig.
54 of 56% is belasting per liter en met iedere verhoging stijgen hun inkomsten.
Niks zie je daarvan terug...niks.

Afdokken tot de laatste druppel dus.
Oud 21 juni 2008, 00:14   #8
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
BRUSSEL - Twee Poolse en een Franse zwartwerker werden vrijdag betrapt bij herstellingswerken aan het dak van het koninklijk paleis in Brussel.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...E4BM&ref=front

Het koningshuis geeft alvast het goede voorbeeld.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 00:33   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Mensen al de Pfaffs zouden ze méér belastingen moeten laten betalen. Gewoon, voor de lol, omdat mensen die wel meer dan een gram verstand hebben ook eens mogen lachen.
Oud 21 juni 2008, 10:26   #10
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Belastingsontduiking, een Belgische sport?
Levensgevaarlijk sport, als je je belastingsontduikings-duikmasker kwijtraakt ben je gezien...

Laatst gewijzigd door maf : 21 juni 2008 om 10:26.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 10:28   #11
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zelfs in die folkloristische dicipline, die ons zo na aan het hart ligt, valt er voor België internationaal gezien geen medaille te behalen.
Pfaff doet zijn best, maar zijin voetbalsucces was internationaal inderdaad markanter.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be