![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
|
![]() Heel de communautaire discussie opent onwaarschijnlijke opportuniteiten voor de ondernemers onder ons. Zo heb ik alvast een aanvraag ingediend, in nauwe samenwerking met BAM overigens, voor de realisatie van een luchtbrug tussen Wallonië en Brussel - de Wallotube. De eerste schetsen zijn net af en worden binnenkort publiek gemaakt.
Om het alvast iets aanschouwelijker te maken voor het grote publiek, volgt hier een korte beschrijving. De Wallotube wordt een soortement van luchtbrug die zorgt voor de fysieke verbinding tussen Wallonië en Brussel. Er wordt gedacht aan een dubbeldeksbrug, omgeven met een koker in kogelvrij glas. Dit laatste uiteraard uit veiligheidsoverwegingen... meteen meer daarover. Ook worden een aantal "uitkijkpunten" gerealiseerd, in de vorm van parkings langs de luchtbrug, van waaruit de bruggebruiker zich naar hartelust zal kunnen vergapen aan echte, levende, wilde, Vlaemsche boerkes die echter dankzij het hoogteverschil te allen tijde op veilige afstand zullen blijven. Het gebruik van kogelvrij glas is iedereen ongetwijfeld duidelijk ondertussen, mag ik aannemen... De "landingsbaan" van deze luchtkoker was aanvankelijk gepland in het Warandepark. Zo kon, afhankelijk van de windrichting, via een ingenieus hydraulisch systeem gekozen worden op welke arm van de vrijmetselaarspasser de stad kon worden ingereden. Omwille van te voorziene technische problemen en voorspeld burenprotest wegens geluidshinder (een zekere Albert zou daarin een vooraanstaande rol spelen) werd van deze Warandepiste echter afgezien. De overblijvende opties - grote markt en/of beenhouwersstraatje - worden momenteel onderzocht op hun milieueffecten. Kortom, deze Wallotube zal niet alleen zorgen voor communautaire peis en vree, zoveel is duidelijk, maar zal ook een toeristische attractie zonder weerga worden. Er lopen op dit eigenste moment zelfs onderhandelingen met geldschieters om in een later stadium eventueel ook safari's te organiseren op vijandelijk Vlaams grondgebied. Wees gerust evenwel, veiligheid wordt daarbij dé prioriteit! Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 17 juni 2008 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
|
![]() Ik ben adverteerder en ben geïnteresseerd... Is er mogelijkheid dat wij eens praten omtrent "luchtpubliciteit" ?
__________________
Vlaams-republikeinse atheist. Echte Belgen haten Nederlanders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Ik wil hier niet teveel prijs geven, maar forumgangers onder mekaar, daar moet de konkurrentie toch een beetje opzij gezet kunnen worden hé.
Mijn Wallo-Taupe is een metrolijn die het alter-ego moet worden van de zo fel begeerde korridoor. Een metrolijn, en zeker een met die naam en die konnotatie die toebedacht worden aan dit diertje, komt veel beter overeen met de mentaliteit van de Franstaligen, die trouwens niet eens een "nationale luchthaven" op hun grondgebied hebben. Het voordeel voor beide taalgroepen, is dat de lucht in de metrostellen niet vermengd moet worden met de lucht van het Vlaamse gebied dat overgestoken moet worden. En noch de passagiers, noch de inwoners van ter plaatse, moeten mekaar in de ogen kijken, zodat de oude gewoonte, dat de Vlaamse boer zijn klak moet afdoen voor mesieu le baron eindelijk kan vervallen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
|
![]() De onderhandelingen met BAM zijn ondertussen in een vergevorderd stadium. De Lange Wapper komt weldra naar Rode! Hoezee!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik heb ook zo een plan. Ik ga zaden van de bomen uit de gewenste corridor verkopen, zo kunnen ze hun eigen corridorbomen planten in hun tuin, dan hebben ze een stukje corridor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
|
![]() Instapplaats Walibi
laatste halte Brupark
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer |
![]() |
![]() |