![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Gisteren heb ik met een stijgend ongemak de uitzending van panorama bekeken over 'Belgen van Turkse origine die in Turkije een partner gaan zoeken. Die partner verkrijgt dan blijkbaar een visum om in Belgie te wonen.
Ik ga me niet uitspreken over individuele gevallen. Vanop afstand bekeken gaat het erom: in Europa (Belgie, Nederland, Frankrijk) willen Turkse jongeren gaan wonen omdat de overheid ze beter behandelt, dwz gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg en een redelijk pensioen en zorg voor de oude dag. De meisjes in casu gaan er niet van uit dat ze zullen werken in Europa. Gewoon thuisblijven aan de haard, dat is blijkbaar wat de Turkse man verlangt. En daarna genieten van zomervakanties in Turkije waar diverse van hun famillieleden die in Europa wonen hun zomerverblijf hebben. Ik wijs niemand van deze mensen in de uitzending met de vinger, maar ik voelde me beschaamd Belg te zijn, als dat is waar dit land nog goed voor is. Tot slot vermelde Van Laeken ook nog dat o.a. Nederland een verplichte taaltest ter plaatse heeft ingevoerd vooraleer de bruid naar Nederland mag komen. Er zit duidelijk iets grondig mis in deze samenleving. Laatst gewijzigd door Conscience : 7 juli 2008 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2) Je hebt blijkbaar niet goed gekeken, de Turkse jongedame die persé een Belgisch/Turkse man wou (om naar hier te kunnen komen) werd duidelijk gemaakt dat het enige werk dat ze hier kan doen is: toiletten schoonmaken. Omdat ze geen diploma's heeft, de taal niet spreekt,... Haar reactie daarop was: wie zegt dat ik wil gaan werken? Net zoals sommige Belgische vrouwen willen niet alle Turkse vrouwen gaan werken. En Yurkse vrouwen zijn niet persé slaafse vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Gelieve de VRT te kontakteren als je daar een probleem mee hebt. De uitzending was bovendien geactualiseerd door aan te geven wat er intussen met deze pêrsonen was gebeurd. 2) Je hebt blijkbaar mijn post niet goed gelezen, en bovendien heb je zelf niet goed gekeken. Er was wel degelijk de indruk dat de vrouwen helemaal niet gaan werken in Belgie. bv: de man uit Brussel (Schaarbeek) die duidelijk aangaf welke de taken waren van zijn nieuwe bruid, en werken was erbij uitgesloten bv: de vrouw uit Gent die een kandidate voor haar zoon afwees omdat die uit wou gaan werken En probeer niet het vingertje op te steken omdat je dingen beter zou weten. Ik heb zelf 10 jaar in een Turkse onderneming gewerkt en in Turkije zelf, dus ik ken zelf wel het verschil tussen Turkse vrouwen uit Istanbul die in Brussel wonen en de personen die deel uitmaken van het visumverkeer. Ik denk trouwens dat deze vrouwen heel andere denkbeelden dan jij hebben. En wat betreft de Belgische vrouwen waarnaar je verwijst: ik ken geen Belgische vrouwen die verhuizen naar Turkije omdat daar de sociale voorzieningen beter zijn en erbij zeggen dat ze er niet gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laya nu vertel je onzin!
Wat migreert zijn Turken uit dorpen , mensen die zeer traditioneel hun bestaan invullen volgens culturele en levensbeschouwelijke opvatting. Daarbij is het gebruikelijk dat de man zijn gezin onderhoudt; werken wordt niet aangemoedigd en de meesten komen dan ook absoluut niet op te werken! En het beleid weet dit; ik hoorde de toelichting die door een woordvoerder aan o.a Janssens werd gedaan. Dus nee; die vrouwen komen niet om te werken! En als dat meisje geen diploma heeft ligt dit aan Turkije; dan moeten ze werk maken van scholing aan vrouwen in dorpen! Maar dat gebeurt dan weer niet omdat die toch niet gaan werken; voor het huishouden is niet zoveel scholing nodig. Dit is een samenleving die scholing en kennis belangrijk vindt; heb je gene diploma of spreek je de taal niet moet jij daar iets aan doen en niet de samenleving! Logisch dat je mocht je gaan werken hier weinig toekomst hebt, maar daar komen die meisjes dan ook niet voor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Mehmet van in die reportage van Panoarama zal zeker de baas niet zijn thuis !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkele rake klappen in de kop van de hoofdcassière Delhailze,en die past zich OOK aan. ![]() Veel geblaat en weinig wol.Ze ging tenslotte ook een Toerki halen ginder,dus,ze weet wat haar te wachten staat.Of anders is dat een puur huwelijk uit profijt voor goud en andere armbanden.En voor den anderen,ocmw,huis en andere voordelen. Poepa en Moema laten overkomen,want de ziekenzorg is hier toch gratis...en alles is in orde voor de familie. Zo gaat dat tegenwoordig Laatst gewijzigd door Gargamel : 7 juli 2008 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet te geloven dat zo'n mensen na 30 jaar België mentaal nog steeds niet verder geëvolueerd zijn. Nee schoondochter mag niet uit gaan (foei!), mag zeker niet gaan werken (foei!) en moest eerst inwonen. En zeggen dat de linkse bende blijft beweren dat die mensen onze samenleving komen verrijken en dat ze voor de vergrijzing zullen instaan. Hoe slagen ze erin om dat zichzelf nog wijs te maken?????? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Een moslim in een intervieuw bij ons is er een spreekwoord en die zegt: sla je vrouw elke dag als jij niet weet waarom dan zal zij het wel weten.
![]() ziekelijk die islammieten |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik had het daarover helemaal niet. Men zegt hier dat Turkse vrouwen van hun man niet mogen gaan werken, ik reageerde daarop gewoon dat niet alle Turkse vrouwen WILLEN gaan werken, net zoals niet alle Belgische vrouwen dat willen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe het ook zij, afstrijden wat iedereen ondertussen weet, is verloren tijd. Turken, Marokkanen en dergelijke komen NIET naar hier uit liefde voor onze cultuur...De aantrekkingskracht die België en andere westerse landen uitoefent is puur materiël. Profijt, en proberen hier baas te spelen, d�*t is de bedoeling. Men noemt dat ook KOLONIALISME. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laya als je wilt weten hoe het met de Turkse bruiden uit Emirdag gesteld is kun je gaan kijken in Oud Berchem bij Antwerpen. 80 procent van de Turken daar komt uit Emirdag de meeste bruiden zijn import en zelfs het volgen van inburgering was voor hun echtgenoten een probleem; vrouwen mogen niet te ver van de moskee!
Ja; mensen komen om economische redenen; niet die mensen maar het systheem wat dit toelaat is dus verkeerd! IK kan best begrijpen dat de keus tussen een leren bankstel of geit snel gemaakt is; ik geef die vrouwen geen ongelijk; wel de levensbeschouwing en cultuur in de subgroep of virtueel dorp wat verhindert dat dit burgers worden die kunnen bijdragen aan de samenleving! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Denk dat het een Tunesiër is sfinx666.
En vergeet ook niet,dat die importeerders hier,volgens de poco's en linksen een beter ocmw-bestaan komen opbouwen,dit om onze pensioenen te betalen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op gebied van de Marokkanen ligt het anders, waar die vandaan komen is het pure, doffe, ellende. Ik begrijp dat ze tot het uiterste gaan om daaraan te ontsnappen. Alleen is hun cultuur en manier van leven TOTAAL niet verenigbaar met die van ons. Laatst gewijzigd door Laya : 8 juli 2008 om 13:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oud nieuws is iets dat eenmalig is en ondertussen voorbij.
in dit geval is het noch eenmalig, noch voorbij. uw opmerking houdt dus geen steek. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .laya; de vraag kwam van een voorzitter van een moskee; op het platte land is het gebruikelijk dat vrouwen maar een beperkte afstand van huis of moskee verwijderd mogen zijn.
Geen truc dus; de echtgenoten vonden dat de inburgering in de moskee gegeven moest worden. En ja..het waren dames uit Emirdag! Laatst gewijzigd door alice : 8 juli 2008 om 16:21. |
![]() |
![]() |