![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() De Russische president Dmitri Medvedev heeft vanmiddag Abchazië en Zuid-Ossetië erkend als onafhankelijke staten... De Russische stap druist in tegen oproepen van westerse leiders om niet over te gaan tot erkenning [*kuch* Kosovo *kuch*]... Medvedev heeft inmiddels het ministerie van "Bu-Za" opdracht gegeven diplomatieke betrekkingen aan te gaan... Bron Laatst gewijzigd door Bertie : 26 augustus 2008 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Sinds Putin de onbelemmerde macht bezit gaat Rusland de verkeerde kant op...
Sommigen hebben dit reeds jaren voorspeld maar werden weggehoond... ![]() Enkel (halve ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Nu Rusland toch bezig is kunnen ze meteen de onafhankelijkheid van Tsjetsjenië erkennen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() ?Heeft Saakasjvili de laatste tientallen jaren in een hol gezeten (daarvoor zijn er aanwijzingen) of is hij bezig met zijn toekomstige carriere (standup comedian)?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Het Westen zal deze slag aan Rusland moeten laten.
Het machtsspelletje van Saakasjvili mag niet heel het Westen meesleuren. Die laatsten hebben het trouwens zelf over zich gehaald met Kosovo. Laat Abchazië en Zuid-Ossetië dan maar bufferstaatjes zijn. We weten weer wat we aan Rusland hebben en laten we dat onthouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geef toe, schitterend gespeeld van de Russen.
Het Westen dik in zijn Kossovaars gat gebeten. Ik vind dat eigenlijk wel iets hebben, dat historische geopolitieke steekspel, en de diplomatieke en politieke spitsvondigheid die daarbij komt kijken. De Russen zijn daar gewoon superieur in.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat een verdere escalatie nodig is om de onafhankelijkheid van twee mini-staatjes te verhinderen. Indien ze zich niet afscheuren zal Georgie altijd interne problemen blijven kennen. Eens ze onafhankelijk zijn of deel uitmaken van Rusland zullen de laatsten geen enkele reden meer hebben om zich te mengen in Georgische aangelegenheden. Ik heb geen sympathie voor Rusland. Ik beschouw hen niet als een rolmodel voor volksnationalisme maar eerder als een imperialisme in wording. En ik denk dat de meesten die pro-Russisch zijn dit eerder zijn vanuit een anti-Amerikanisme. En eigenlijk begrijp ik wel de bekommernis voor een wereldorde gedicteerd door 1 grootmacht. Maar het is evenmin nodig om Rusland tot het uiterste te dwingen. Het lijkt me dan ook een tragische dwaasheid om Georgie lid te worden van de NAVO en dit meteen ook te doen voor Oekraine. Soms lijkt het of Amerika de aandacht wil afleiden van de mislukkingen in Irak en "the war on terrorism". Of anders zijn ze de toekomstige president al een pee aan het stoven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkelijk? Nochthans is het Rusland dat hier in een hoek geduwd is en handelt uit vrees voor deintegratie en isolatie, terwijl de VS een ver van huis spelletje spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() grappig dat Rusland Tetjenië niet toelaat onafhankelijk te worden. Anders zou ik hun 'situatie' nog enigszins kunnen begrijpen... :/
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Idd.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Prachtige tegengoal van de Russen.
Zogoed als iedereen had deze voorspelling al gedaan bij de onafhankelijkheid van Kosovo. Van hetzelfde laken een broek dus! Waarom Europa zich ooit tussen de Serven & Kosovaren geworpen heeft, mag God weten... alvast niet voor de de massagraven waarvan er sprake was, toen ook de Belgische F16's Belgrado bombardeerden. - NATO schatting toen volgens US Defence Secretary William Cohen: 100 000 Albaneeskosovaarse doden - US State Department april 1999: 500 000 Albaneeskosovaarse doden - Internationaal gerechtshof Den Haag nu: 10 000 doden - Na recente opgravingen van een Spaans team naar schatting: 2 500 doden Het zijn er natuurlijk 2500 teveel! Citaat:
guardian.co.uk, Tuesday October 02 2001 ![]()
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx Laatst gewijzigd door Sodomis : 27 augustus 2008 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Of Rusland hiermee echt "scoort" valt nog te bezien. In ieder geval isoleert het zich en garandeert het dat de relaties met de buurlanden getorpedeerd zijn. Persoonlijk was ik tot nu toe ook geen echte voorstander van het toelaten van Georgië en de Oekraine tot de NAVO. Die situatie is nu echter veranderd. Lidmaatschap op korte termijn lijkt mij nu wel aangewezen (niet van de EU, dat is van een andere orde). Het is heel belangrijk dat er nu een aantal duidelijke lijnen getrokken worden zodat de Russische aggressie niet verder kan gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom was je overigens eerst geen voorstander van toetreding van Oekraïne tot de NAVO? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik was oorspronkelijk geen voorstander van een NAVO-toetreding van de Oekraine omdat ik meende dat het belangrijk was dat de toestand daar (en ook in Georgië) eerst zou stabiliseren. De invasie van Georgië door Rusland geeft echter aan dat NAVO-bescherming een essentiële voorwaarde zal zijn om tot stabilisering te komen. |
|
![]() |
![]() |