![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebedsruimtes voor moslims in bedrijven scheppen
De bedrijven moeten gebedsruimtes voor moslims creëren, de hoofddoek moet overal toegelaten worden en het onderwijs voor buitenlanders moet tweetalig zijn (Nederlands én de moedertaal van het kind). Deze drie beleidsvoorstellen lanceert Hannelore Goeman (VUB) als besluit van een onderzoek over tolerantie tegenover moslims. Ze vergeleek de Amerikaanse stad Detroit, die de grootste moslimbevolking van de VS heeft, met Brussel. De bewuste maatregelen hebben in Detroit allemaal tot een betere integratie van moslims geleid, zo stelt ze. Maar ze voegt er aan toe dat de Amerikaanse moslims hoog opgeleid zijn en uit het Midden-Oosten komen, terwijl de Brusselse laag opgeleid zijn en uit landelijke streken uit Noord-Afrika komen. BRON: GVA ---------------------- Vraagje: telt die dubbeltalige schoolopleiding enkel voor moslims? of moeten boeddhisten, christenen, atheisten, agnosten, taoisten, joden etc... die naar hier emigreren ook allemaal hun eigen scholen in hun eigen talen krijgen? Elk bedrijfje zijn eigen aparte gebedsruimtes voor moslims, christenen, boeddhisten, atheisten, agnosten, taoisten, joden etc... ? of geldt dit enkel voor moslims? Ben ik nu weer de enige die hier een duidelijke vorm van kolonisatie en toekomstige dhimmistatus in ziet? Wie BETAALT DIE FLUT ONDERZOEKEN IN FEITE? (tolerantie tegenover moslims = onderwijs in het nederlands (officiele taal) + ARABISCH (universele moslimtaal zeker!) Is er nog IEMAND die deze universiteitsratten ERNSTIG neemt? *knip* Gelieve dergelijke persoonlijke aanvallen achterwege te laten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door Akira : 12 september 2008 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ik vind dit echt laag van je Circe. Uit eerdere reakties van mij op zo'n posts zou je moeten weten dat ik het hier nochthans niet mee eens ben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat die vragen er zijn vanuit de Moslimgemeenschap zelf!
Het idee van dat tweetalig onderwijs en apparte gebedsruimten is vrij belachelijk! Laat die mensen toch een hoofddoekje opzetten.... jij mag dat van mij ook hoor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las het artikel deze morgen in DS. Onvoorstelbaar dat intelligente mensen met dergelijke voorstellen op de proppen komen.
Hierbij alvast een reactie van de Brusselse onderwijsminister. Bedenkingen die al iets realistischer zijn: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gruwel hier echt van!
De gazet van Antwerpen lijkt langzamerhand een lakei van de Antwerpse integratiedienst die trouwens volgens mij niet voor integratie maar pure segregatie staat! Nee; we moeten de hoofddoek niet overal toelaten; waarom zouden we ons dit standpunt van een aantal moslims laten opdringen! Nergens staat in dek oran dat dit moet en lang niet iedere moslim vind dat dit zo is; zo leggen degenen die van 'moeten' spreken hun wil op aan anderen! Nee; geen gebedsplaatsen op het werk! Die discussie loopt ook al binnen een aantal bedrijven;die gebedsruimtes worden drukkingsmiddelen tegenover die moslims die geen vijf keer per dag binnen en we kennen hier scheiding kerk en staat! Onderwijs in de taal van het kind is volslagen belachelijk; het moet andersom; het thuismilieu moet zorgen zelf ook actief aan taalontwikkeling bij kinderen te doen door meer Vlaams te spreken! Ik deel ergens de verontwaardiging van Circe; dit soort beleidsvoorstellen gebeurt door dhimmi's! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nochtans bedoelde ik mijn zinnetje niet als persoonlijke aanval, doch in ht licht van de discussie over Rammadan Moebarak, een verduidelijking naar het taalgebruik dat de politiek correcte goegemeente ons in de strot duwt. *knip* uw lieftallige uitleg dat je het niet eens bent met de studie zal me een worst wezen, vermits je het niet onderbouwt met je eigen gedrag dienaangaande.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door Akira : 12 september 2008 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat spreekt vanzelf! Als Vlaanderen een moslimstaat wordt zullen de moslims volledig geïntegreerd zijn. Probleem opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Gebedsruimtes voor Moslims in de bedrijven?
Is niet haalbaar en zal er nooit van komen...denk niet dat men produktielijnen zal stilleggen omdat de heren moslims zonodig eventjes hun kop naar Mekka moeten richten. Trouwens,waarom zouden deze meer pauzes krijgen dan de andere arbeiders??? Discriminatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*knip* Trouwens, wat gaan ze met de Turken doen? gewoon verarabiseren? Net zoals de indonesische moslims? *knip*
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door Akira : 12 september 2008 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Voor zover ik het kan zien kan je de moslims die zelf dit soort onzin vragen op de vingers van één hand tellen. Maar ik krijg zo sterk de indruk dat dat u allemaal worst zal wezen.
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Akira : 12 september 2008 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die onderzoekster moet nog veel leren lijkt me
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
begin je EINDELIJK door te krijgen dat het gros van de commentaren die hier geleverd worden niet gericht zijn aan de moslims, maar wel aan de politiek correctelingen die zelfs geen idee hebben wat de islamitische ideologie inhoudt, maar die zich in het stof werpen met de kont omhoog tegenrichting mekka om toch maar zoveel mogelijk tegemoet te komen aan hetgeen ZIJZELF menen dat de onaanpasbaren zouden kunnen eisen in ruil voor een goede positie in hun dhimmiestatus. nog even en je begrijpt het. Wie heeft het hier over de moslimeisen gehad jongen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik begrijp het beter dan u denkt. U: Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door PoCo? : 12 september 2008 om 14:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door alvinvdv : 12 september 2008 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zit hier thuis. misschien hoor jij zulke dingen ook op cafe zeggen, maar ik ga niet op cafe
Citaat:
Citaat:
Aseilum aleikum! hallah hakbaar ramzedan! [/quote]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Voor de rest noteer ik dat u liever persoonlijk wordt dan te argumenteren. Laat maar iets weten als dat verandert.
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik antwoord gewoon op: Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beschimp mijn nieuwe alma mater eens niet joh.
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]()