Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2008, 14:00   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Gebedsruimtes voor moslims in bedrijven scheppen

Gebedsruimtes voor moslims in bedrijven scheppen

De bedrijven moeten gebedsruimtes voor moslims creëren, de hoofddoek moet overal toegelaten worden en het onderwijs voor buitenlanders moet tweetalig zijn (Nederlands én de moedertaal van het kind).

Deze drie beleidsvoorstellen lanceert Hannelore Goeman (VUB) als besluit van een onderzoek over tolerantie tegenover moslims.

Ze vergeleek de Amerikaanse stad Detroit, die de grootste moslimbevolking van de VS heeft, met Brussel. De bewuste maatregelen hebben in Detroit allemaal tot een betere integratie van moslims geleid, zo stelt ze. Maar ze voegt er aan toe dat de Amerikaanse moslims hoog opgeleid zijn en uit het Midden-Oosten komen, terwijl de Brusselse laag opgeleid zijn en uit landelijke streken uit Noord-Afrika komen.

BRON: GVA
----------------------

Vraagje: telt die dubbeltalige schoolopleiding enkel voor moslims? of moeten boeddhisten, christenen, atheisten, agnosten, taoisten, joden etc... die naar hier emigreren ook allemaal hun eigen scholen in hun eigen talen krijgen?

Elk bedrijfje zijn eigen aparte gebedsruimtes voor moslims, christenen, boeddhisten, atheisten, agnosten, taoisten, joden etc... ? of geldt dit enkel voor moslims?

Ben ik nu weer de enige die hier een duidelijke vorm van kolonisatie en toekomstige dhimmistatus in ziet?
Wie BETAALT DIE FLUT ONDERZOEKEN IN FEITE? (tolerantie tegenover moslims = onderwijs in het nederlands (officiele taal) + ARABISCH (universele moslimtaal zeker!)

Is er nog IEMAND die deze universiteitsratten ERNSTIG neemt?
*knip*
Gelieve dergelijke persoonlijke aanvallen achterwege te laten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door Akira : 12 september 2008 om 14:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:14   #2
Laya
Minister

Standaard

Ik vind dit echt laag van je Circe. Uit eerdere reakties van mij op zo'n posts zou je moeten weten dat ik het hier nochthans niet mee eens ben!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:20   #3
alvinvdv
Banneling

Standaard

Ik denk niet dat die vragen er zijn vanuit de Moslimgemeenschap zelf!

Het idee van dat tweetalig onderwijs en apparte gebedsruimten is vrij belachelijk!

Laat die mensen toch een hoofddoekje opzetten.... jij mag dat van mij ook hoor!
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:25   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik las het artikel deze morgen in DS. Onvoorstelbaar dat intelligente mensen met dergelijke voorstellen op de proppen komen.

Hierbij alvast een reactie van de Brusselse onderwijsminister. Bedenkingen die al iets realistischer zijn:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard 12/09/08
De Brusselse minister van Onderwijs, Guy Vanhengel (Open VLD), maakt alvast kanttekeningen bij de voorstellen. Hij vindt dat de suggestie om kinderen de eerste twee leerjaren ook in het Arabisch les te geven, voorbij gaat aan het feit dat de Brusselse taalsituatie veel complexer is dan die in de Verenigde Staten. Daar spreekt iedereen Engels en is het volgens hem dus niet zo noodzakelijk dat moslimkinderen snel andere talen leren.

'Als ze er één taal bij kennen - Engels in dat geval - is het genoeg', zegt hij.

'Bij ons zit je al met het gegeven van het tweetalige Brussel en de razendsnelle opkomst van het Engels. Om hier goed geïntegreerd te raken, moet je dus al drie talen bovenop kennen. Daar begin je het best zo snel mogelijk mee. Komt daarbij dat de Amerikaanse selectie van migranten veel strenger is dan bij ons.'

Over het idee moslims zichtbaar te laten zijn en hen altijd een hoofddoek te laten dragen, zegt Vanhengel: 'Ik ben bereid dat principe te aanvaarden op het moment dat ik er voor honderd procent van overtuigd ben dat al die Brusselse meisjes uit vrije wil de hoofddoek dragen.'

'Maar dat is zo niet. In heel veel gevallen wordt de hoofddoek hen opgedrongen door de omgeving. Ik heb nogal wat contacten in Rabat, de hoofdstad van Marokko, waar veel Brusselse allochtonen vandaan komen. In Marokko zie je steeds meer vrouwen in topfuncties. Telkens als ik er ben, valt het me weer op dat toch maar weinig van die vrouwen een hoofddoek dragen.'

http://www.standaard.be/Krant/Beeld/...kelId=L320CD3N
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:25   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik gruwel hier echt van!
De gazet van Antwerpen lijkt langzamerhand een lakei van de Antwerpse integratiedienst die trouwens volgens mij niet voor integratie maar pure segregatie staat!
Nee; we moeten de hoofddoek niet overal toelaten; waarom zouden we ons dit standpunt van een aantal moslims laten opdringen! Nergens staat in dek oran dat dit moet en lang niet iedere moslim vind dat dit zo is; zo leggen degenen die van 'moeten' spreken hun wil op aan anderen!
Nee; geen gebedsplaatsen op het werk! Die discussie loopt ook al binnen een aantal bedrijven;die gebedsruimtes worden drukkingsmiddelen tegenover die moslims die geen vijf keer per dag binnen en we kennen hier scheiding kerk en staat!
Onderwijs in de taal van het kind is volslagen belachelijk; het moet andersom; het thuismilieu moet zorgen zelf ook actief aan taalontwikkeling bij kinderen te doen door meer Vlaams te spreken!
Ik deel ergens de verontwaardiging van Circe; dit soort beleidsvoorstellen gebeurt door dhimmi's!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:27   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik vind dit echt laag van je Circe. Uit eerdere reakties van mij op zo'n posts zou je moeten weten dat ik het hier nochthans niet mee eens ben!
dank je voor het rode driehoekje lieve schat.
nochtans bedoelde ik mijn zinnetje niet als persoonlijke aanval, doch in ht licht van de discussie over Rammadan Moebarak, een verduidelijking naar het taalgebruik dat de politiek correcte goegemeente ons in de strot duwt.
*knip*

uw lieftallige uitleg dat je het niet eens bent met de studie zal me een worst wezen, vermits je het niet onderbouwt met je eigen gedrag dienaangaande.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door Akira : 12 september 2008 om 15:23.
Oud 12 september 2008, 14:27   #7
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Dat spreekt vanzelf! Als Vlaanderen een moslimstaat wordt zullen de moslims volledig geïntegreerd zijn. Probleem opgelost.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:31   #8
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Gebedsruimtes voor Moslims in de bedrijven?
Is niet haalbaar en zal er nooit van komen...denk niet dat men produktielijnen zal stilleggen omdat de heren moslims zonodig eventjes hun kop naar Mekka moeten richten.
Trouwens,waarom zouden deze meer pauzes krijgen dan de andere arbeiders???
Discriminatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:33   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de standaard
Hij vindt dat de suggestie om kinderen de eerste twee leerjaren ook in het Arabisch les te geven, voorbij gaat aan het feit dat de Brusselse taalsituatie veel complexer is dan die in de Verenigde Staten
et voil�* d�*t is dus wat werd voorgesteld. Niet dat kinderen van vreemdelingen in hun eigen MOEDERTAAL les moesten krijgen. Natuurlijk zijn het enkel de Uebermenschen Moslims die hun eigen Allah-taal door de strot willen duwen.
*knip*

Trouwens, wat gaan ze met de Turken doen? gewoon verarabiseren? Net zoals de indonesische moslims?

*knip*

Laatst gewijzigd door Akira : 12 september 2008 om 15:23.
Oud 12 september 2008, 14:41   #10
PoCo?
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
et voil�* d�*t is dus wat werd voorgesteld. Niet dat kinderen van vreemdelingen in hun eigen MOEDERTAAL les moesten krijgen. Natuurlijk zijn het enkel de Uebermenschen Moslims die hun eigen Allah-taal door de strot willen duwen.
*knip*

Trouwens, wat gaan ze met de Turken doen? gewoon verarabiseren? Net zoals de indonesische moslims?

*knip*
Volgens mij werden deze voorstellen gedaan door een Belgische, wellicht vrijzinnige (VUB, toch) onderzoekster.
Voor zover ik het kan zien kan je de moslims die zelf dit soort onzin vragen op de vingers van één hand tellen.
Maar ik krijg zo sterk de indruk dat dat u allemaal worst zal wezen.

Laatst gewijzigd door Akira : 12 september 2008 om 15:24.
PoCo? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:44   #11
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PoCo? Bekijk bericht
Volgens mij werden deze voorstellen gedaan door een Belgische, wellicht vrijzinnige (VUB, toch) onderzoekster.
Voor zover ik het kan zien kan je de moslims die zelf dit soort onzin vragen op de vingers van één hand tellen.
Stond al in de eerste reactie..... men haalt dit topic liever aan om z'n pijlen te richten op......
Oud 12 september 2008, 14:47   #12
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

die onderzoekster moet nog veel leren lijkt me
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:48   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw euro is bijna aan het vallen?
begin je EINDELIJK door te krijgen dat het gros van de commentaren die hier geleverd worden niet gericht zijn aan de moslims, maar wel aan de politiek correctelingen die zelfs geen idee hebben wat de islamitische ideologie inhoudt, maar die zich in het stof werpen met de kont omhoog tegenrichting mekka om toch maar zoveel mogelijk tegemoet te komen aan hetgeen ZIJZELF menen dat de onaanpasbaren zouden kunnen eisen in ruil voor een goede positie in hun dhimmiestatus.

nog even en je begrijpt het.

Wie heeft het hier over de moslimeisen gehad jongen?

Oud 12 september 2008, 14:51   #14
PoCo?
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
uw euro is bijna aan het vallen?
begin je EINDELIJK door te krijgen dat het gros van de commentaren die hier geleverd worden niet gericht zijn aan de moslims, maar wel aan de politiek correctelingen die zelfs geen idee hebben wat de islamitische ideologie inhoudt, maar die zich in het stof werpen met de kont omhoog tegenrichting mekka om toch maar zoveel mogelijk tegemoet te komen aan hetgeen ZIJZELF menen dat de onaanpasbaren zouden kunnen eisen in ruil voor een goede positie in hun dhimmiestatus.
cafépraat.

Citaat:
nog even en je begrijpt het.
ik begrijp het beter dan u denkt.

Citaat:
Wie heeft het hier over de moslimeisen gehad jongen?
U:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Natuurlijk zijn het enkel de Uebermenschen Moslims die hun eigen Allah-taal door de strot willen duwen.

Laatst gewijzigd door PoCo? : 12 september 2008 om 14:51.
PoCo? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 14:53   #15
alvinvdv
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 12 september 2008 om 14:54.
Oud 12 september 2008, 14:55   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
cafépraat.
ik zit hier thuis. misschien hoor jij zulke dingen ook op cafe zeggen, maar ik ga niet op cafe

Citaat:
ik begrijp het beter dan u denkt.
goed zo! zelfkennis is het begin van de wijsheid

Citaat:
U:
verder dan uw neus kijken is vast niet aan je besteed, maar dat geeft niets. zolang jij maar de wijsheid in pacht hebt kan er niks verkeerd gaan.

Aseilum aleikum! hallah hakbaar ramzedan!
[/quote]

Oud 12 september 2008, 14:59   #17
PoCo?
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
verder dan uw neus kijken is vast niet aan je besteed, maar dat geeft niets. zolang jij maar de wijsheid in pacht hebt kan er niks verkeerd gaan.
Ik denk dat het voor iedereen die deze en andere topics leest waarin u post wel duidelijk is wie de wijsheid in pacht denkt te hebben.

Voor de rest noteer ik dat u liever persoonlijk wordt dan te argumenteren. Laat maar iets weten als dat verandert.
Oud 12 september 2008, 15:00   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het voor iedereen die deze en andere topics leest waarin u post wel duidelijk is wie de wijsheid in pacht denkt te hebben.

Voor de rest noteer ik dat u liever persoonlijk wordt dan te argumenteren. Laat maar iets weten als dat verandert.
waar leest U dat ik persoonlijk word?
ik antwoord gewoon op:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poco
"ik begrijp het beter dan u denkt. "

Oud 12 september 2008, 15:02   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Beschimp mijn nieuwe alma mater eens niet joh.
Oud 12 september 2008, 15:03   #20
PoCo?
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
waar leest U dat ik persoonlijk word?
Citaat:

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be