![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat wordt lachen. Ik zie weer een Vandelanotte die zijn woorden zal mogen intrekken voor juni 2009.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 6 oktober 2008 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() laat maar komen grietje...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() 15 maanden lang hebben de sossen zich van den dommen emoe gehouden en nu een grote klep opzetten , wat n blaaskaken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De krampachtigheid waarmee de SP.a probeert om op de Vlaamse trom te roffelen in de hoop hun electorale afkalving te stoppen is patetisch om te zien. Het is duidelijk dat ze het gewoon niet weten wat ze moeten zeggen en doen op communautair vlak. Het komt bij niemand geloofwaardig over en er zijn een half-dozijn wachtenden voor hen. Het enigste wat ze er mee doen is hun basis verder afbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat zo'n machtspartij "de Vlaamse trom roffelt in de hoop hun electorale afkalving te stoppen" zegt natuurlijk op zich ook al veel. België is aan het in elkaar storten en de grote partijen van het establishment beginnen dat ook aan te voelen.
SP.A heeft echter pech dat er op communautair vlak concurrenten zijn die veel beter zijn in die thema's. Een andere optie zou voor sp.a kunnen zijn dat ze weer wat meer 's' worden, maar dat gaan ze moeilijk kunnen verkocht krijgen aan haar zusterpartijen in het establishment. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() waaar blijft R Daems met een betoog voor aanpak vd werklozen (= een jaarlijks weerkerend fenomeen)
VDL zou van de parijse vergadertafel gegooid worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is al bijna geen dialoog meer tussen de Franstaligen en de Vlamingen. Je hoeft niet naar politiek te volgen om dat te beseffen. Neem al uw dagelijkse leven. Misschien werkt u ook in firma's of kantoren waar de twee gemeenschappen aan bod komen. U merkt dan zeer duidelijk dat de onverschilligheid tussen de twee gemeenschappen meer en meer groeit. Voor mij is het beter zo. Thuis leef ik toch al "�* la française" en dat past me perfect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben dat al eens geprobeerd, het resultaat was dat dertig procent op de SP.A rood kandidaat stemde. M�*�*r dertig procent. De overige zeventig procent steunde het beleid van de SP.A top. Dat lijkt me niet zo verwonderlijk aangezien het electoraat van de sp.a de voorbije jaren is verschoven van arbeidersklasse naar hippe jonge middenklasse.
Degenen die tegen de partijtop zouden stemmen zijn waarschijnlijk voor een groot deel al lang naar VB gegaan, op die dertig procent na. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad dat kan niet, ik vind dat ze die grote klep opzetten gewoon bij N-VA moeten laten tenslotte doen die het al 2 jaar zo zonder iets te realiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
70% is een zeer lage score voor een voorzittersverkiezingen bij de SP.a zeker als de concurrent een nobele onbekende is. Het klopt echter dat het karakter van de SP.a is veranderd, vandaar dat ik er geen lid van ben. ![]() |
|
![]() |
![]() |