![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of heb ik dat verleden jaar al doorgegeven?
Ik begin er nu maar al aan, omdat het voor iedereen een beetje zoeken is naar de juiste combinaties en hoeveelheden. Totaal gratuit voor alle zekerheid dat iedereen het op tijd kan beginnen uittesten, dus nog eens mijn zeer privé persoonlijk recept: BENODIGDHEDEN - rode wijn (mag van de marokkaanse of turkse winkel zijn, hoe zuidelijker hoe beter, anders gewone niet te dure drinkbare supermarktwijn ![]() - kaneelstokjes (van de marokkaanse/turkse buurtwinkel : ernstig hoor, anders betaal je 4 euro voor een potje met drie stokjes) - GEEN POEDER: die zwelt op en maakt zaksel. - kruidnagels (van de marokkaanse/turkse buurtwinkel) - optioneel: mespuntje komijn - sterke drank (rum, cognac, eau de vie, gin, of alle sterke spullen die je kwijt wil omdat je ze puur niet lekker vindt (geen anijsdranken natuurlijk : is beetje zoeken) - citroen - optioneel: appelsien - honing - zoetstof of suiker. -------------------------- Je gaat als volgt te werk: per fles normale rode wijn: - één grote borrel sterke drank (rum, eau de vie, whatever. ). - één even grote borrel zuiver water om je geweten te sussen. - twee/drie kaneelstokjes (GEEN kaneelpoeder: dit zet uit en dan krijgt men zaksel) - indien van die grote lange kaneelstokjes: twee, tenzij ze dol bent op kaneel - een aantal kruidnagels (3/4 naar smaak) - snuifje komijnpoeder (of beter nog komijnzaadjes) - soeplepel honing - suiker (in dat geval rietsuiker!) naar believen (ik gebruik 5 zoetjes aspartaam als gewetensusser omdat ik diabeet ben). - sap van halve citroen - Schil van halve citroen + schil van appelsien - Rest van appelsien in kleine stukjes snijden en ook toevoegen. Dan heel het zootje langzaam (zéér langzaam) laten opwarmen tot net onder het kookpunt, even laten sudderen en dan minstens één nacht laten trekken. Indien je het door laat koken dan verdampt uiteraard de aanwezige alcohol, ieders keuze. Daags nadien zeven en eventueel opnieuw in flessen stoppen tot het uiteindelijke gebruik - wel beter niet lang wachten en gewoon daags nadien terug opwarmen en opdienen! De citroen en appelsienschillen verwijderen bij het opdienen en de stukjes citroen of schijfjes appelsien in het glas serveren. Echt veel lekkerder dan de klaargemaakte troep die je tegenwoordig kan kopen! PS: géén appelsienSAP toevoegen: dit maakt de gluhwein troebel. je kan wel nog wat extra water toevoegen als je braaf wil wezen ! Suiker of zoetstof moet ieder naar believen maar extra toevoegen: dus de basis niet te zoet maken. Laat me weten wat degenen die het gemaakt hebben ervan denken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() kunnen we wat oefenen voor de grote Gluhwein-wedstrijd in december...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg klop van Circe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat heb ik gedaan?
allez, wat hebt GIJ gedaan, waarvoor ik jou klop ga geven? toch niet MIJN privé recept van verleden jaar al aan iedereen uitgedeeld als zijnde dat van jou zeker? ![]() ---------- ps... ik ben ervan vandaag op teruggekomen dat het écht noodzakelijk is om het een nacht te laten trekken.... het is zo vers ook lekker, maar allez, ik had het prongeluk laten koken! dan ben ik verexuseerd zeker hé? -
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 oktober 2008 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ps: in de WINTER kun je ook die goedkope doch soms erg goeie Beaujolais gebruiken. En een halfje cider is ook héérlijk. Cider ipv bronwater, circe. Of is dat slecht voor je geweten?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() zf ga ik dit niet prepareren hoor; ben te lui daarvoor. Ik kan da nie. Ik laat dat liever over een circe.
![]() Als je eens met een kraampje staat, weet het me te zeggen, kzal dan eens passeren. ![]()
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Een NACHT??! Meteen opslurpen! Wat ook heerlijk is, dat is de geur van dat spul voor de people die op bezoek komen. Lekker pannetje op de stoof laten staan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dan wel een extra iets nodig dat voor de juiste "touch" zorgt: goei muziek
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er in feite iets dat ge wél kunt?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hewel dat is nu eens één van mijn "haveawishses" sé! zo in een kraampje staan met een kerstmarkt en dan met zo'n hele ton van mijnen eigen privé gluhwein... en dan altijd maar moeten voorproeven hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() mag ik assisteren aub? En.. géén zoetstoffen erbij voor mij. Een fles cider erbij en hopla zoet genoeggggg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Warme broebeltjescider erbij? MOET superb zijn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een héle fles cider erbij? dit wil ik proeven hoor (de mijne is wel tamelijk bitter met die kruiden). Ik ga ons inschrijven bij mijn gemeente ... ik geraak vast wel binnen bij de derdewereldwinkel. Zien of we iets kunnen fixen! ![]() (ze staan daar wel al met drie of vier op een rij geloof ik, maar die van ons is toch de beste hé).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
no need sucrettes! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
OK. Dat doen we, circlette! Ik heb vrij tussen x-mas en nief-joer. Jooeeehooeee!! En doe dan ook mijn housewarming! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vriendin van me is daar mede-iets. Dus kunnen we net doen alsof we ons wreed gaan inspannen hé Polly? Terwijl ze natuurlijk zèlf met hun flessen moeten zeulen en wij vooral gaan voorproeven van onze recepten .. ![]() Maar kom: een regelrechte gluhwein-test-tent is vast héél veel fun! ik ga het haar voorstellen. en ja, dan je housewarming natuurlijk. Ik breng een opgevulde spa-fles van mijn gluhwein mee (als ik mag komen natuurlijk). Allez, twee dan maar. Stel je voor dat ik een arme zigeunermetgoudentand tegenkom hé! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() ps: dat heet 'wereldwinkel', niet 'derde'wereldwinkel, en in dat geval is het idd Ox-femme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ola ... HALT , STOP ... Controle van de alkoolinspektie ...
![]() Waneer moeten die staaltjes getest worden, en aan welke kraam ??? ![]() (In't belang van de volksgezondheid hé ...) |
![]() |
![]() |