![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: Voedt de markt de hele mensheid? | |||
Natuurlijk wel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 16,67% |
Natuurlijk niet, alleen wie kan betalen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 50,00% |
Potentieel wél (bij een ideale vrije markt) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 16,67% |
Andere verzinsels (fantaseer in het openbaar) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 16,67% |
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Markets formalise who lives and who dies.
Dat is het antwoord op de bovengestelde vraag. Stellen, dat de markt de hele mensheid voedt, is slogans staan vocaliseren, terwijl Rome brandt... Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2008 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Dan wil ik toch wel eens met de markt spreken? Heb je soms zijn/haar adres?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Dat was niet mijn vraag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Hij neukt zowel mannen als vrouwen.
En laat zich, omgekeerd, door mannen en vrouwen neuken. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2008 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een stompzinnige vraagstelling.
Beeld je de mensheid in als X individuen die verboden wordt iets te ruilen met een ander individu. Iedereen zijn eigen eten jagen, gereedmaken, kleren van de pelzen maken, etc. Gelukkig dat we al die spontaan ontstane markten hebben, of we zaten nog in grotten.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen genie en heb dus die vraagstelling zelf niet bedacht, wat dacht je?
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2008 om 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De zon = bron van alle leven op deze planeet voedt de mensheid (en in één moeite door alle dieren en planten). Dat is zeer waar indien we extreme omstandigheden nemen zoals de belegering van Leningrad en de Hongerwinter in Holland in de winter van '44 /'45.
In die omstandigheden brengen de mensen spontaan hetgeen ze "over" hebben naar de "markt" om te ruilen voor die zaken die ze nodig hebben. Het is een bewezen zaak dat de zorg voor elkaar in een meer georganizeerde maatschappij een essentieël menselijke eigenschap is : zonder deze wijze van zorg en voedsel delen zou er nooit een soort zoals de "homo sapiens sapiens" hebben kunnen bestaan. In de eerste grotere autocratische maatschappijen moest men alles wat men produceerde zelfs aan de heerser afgeven, die dan wel bepaalde wie er wat uit deze reusachtige gemeenschappelijke "pot" mocht betrekken. Naarmate de maatschappij evolueerde is er steeds een wisselwerking geweest tussen de (overheids)regulatie en de volkomen vrije markt. Hier is niets nieuws onder de zon.
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De zon = bron van alle leven op deze planeet voedt de mensheid (en in één moeite door alle dieren en planten). Dat is zeer waar indien we extreme omstandigheden nemen zoals de belegering van Leningrad en de Hongerwinter in Holland in de winter van '44 /'45.
In die omstandigheden brengen de mensen spontaan hetgeen ze "over" hebben naar de "markt" om te ruilen voor die zaken die ze nodig hebben. Het is een bewezen zaak dat de zorg voor elkaar in een meer georganizeerde maatschappij een essentieël menselijke eigenschap is : zonder deze wijze van zorg en voedsel delen zou er nooit een soort zoals de "homo sapiens sapiens" hebben kunnen bestaan. In de eerste grotere autocratische maatschappijen moest men alles wat men produceerde zelfs aan de heerser afgeven, die dan wel bepaalde wie er wat uit deze reusachtige gemeenschappelijke "pot" mocht betrekken. Naarmate de maatschappij evolueerde is er steeds een wisselwerking geweest tussen de (overheids)regulatie en de volkomen vrije markt. Hier is niets nieuws onder de zon.
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk bij mij voede mijn markt te Merksem mij wel vandaag,vraag was dan ook heel onduidelijk,en ik weiger Engels te lezen
![]() Ook minder geletterde mensen zitten op een nationaal forum,tenzij de beheerders anders zeggen is de voertaal hier NEDERLANDS ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 oktober 2008 om 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom staan hongeren? Omdat een Overheid hen verbiedt markt te voeren en degenen zonder ne stukske geschikte grond zand moeten vreten en doodgaan?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rules only exist for them who aren't allowed to break them
Ach, Nietzsche, Wo bist Du? Mijn antwoord zou zijn: natuurlijk niet, enkel zij die zich laten voeden door de markt.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 22 oktober 2008 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Neen, de markt voedt niet de mensheid. Maar het is de afwezigheid van een 'vrije markt' die er voor zorgt dat niet iedereen de kans krijgt om te overleven zonder honger.
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
bv. veel mensen die hongerig zijn naar een leventje met luxe villa en personeel?
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(met verontschuldigingen aan Duveltje 382, maar referend naar Jimmy Hendrix) Ik zou iedereen de raad geven eens een dag of 3 (minstens) niet te eten om het begrip "honger" aan den lijven te ondervinden. Overigens is het in deze verstedelijkte maatschappij eenvoudiger om aan geld te komen om "op de markt" eten te kopen dan om zijn eten zelf "te verzamelen" of "te jagen" laat staan je groenten/fruit zelf "te kweken". Een komplzeet "vrije markt" bestaat zo min als een"volledig gereglementeerde" een middenweg zou toch mogelijk zijn en in die maatschappij leven we alreeds...
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 22 oktober 2008 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |