![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() AEL KLAAGT POLITIE AAN VOOR DISCRIMINATIE EN INTIMIDATIE OP DE MEIR
Op woensdagnamiddag (31 maart 2004) ging ik samen met enkele militanten van de Arabisch Europese Liga naar de Meir om handtekeningen in te zamelen voor de deelname van de MDP aan de verkiezingen in juni. In groepjes van twee spraken we de mensen hierover aan. Op een bepaald moment reden er extra veel politiewagens. De agenten provoceerden door ons te viseren, maar we hechtten er geen belang aan. We waren tenslotte met niets illegaals bezig. Korte tijd later hielden twee politieagenten twee AEL-militanten tegen en eisten hun identiteitskaarten. De namen werden zorgvuldig genoteerd, alsook enkele namen van voorbijgangers die reeds getekend hadden. Na dit incident werkten de militanten gewoon verder. Mijn verbazing was groot toen ik dit vernam. Hoezo, controleren? Hoezo onze peterlijsten inkijken? Op basis waarvan waren we verdacht? Toen ik zelf ook met een politiecontrole geconfronteerd werd, vroeg ik de agenten beleefd naar de reden. Dat ze enkel hun job aan het uitvoeren waren, volstond voor mij niet als antwoord. Tot groot ongenoegen van deze agenten vroeg ik herhaaldelijk om een verklaring. Toen ik vroeg of de Vlaamse vrouwen die op de Meir met een petitie rondgingen tegen de muur in Palestina ook gecontroleerd en vernederd werden, antwoordde de vrouwelijke agente: “Wij weten zelf wel hoe onze job uit te voeren.” Ik bleef erop hameren dat zij totaal geen grondige redenen hadden om ons midden op de Meir te vernederen. Want dat was het tenslotte: pure vernedering. Een soort van afschrikmiddel voor iedereen die het maar in zijn of haar hoofd zou halen om een handtekening te plaatsen. De discriminatie waarvan wij het slachtoffer werden, wekte de sympathie van omstaanders, zowel allochtonen als autochtonen, die verbazend toekeken hoe ik telkens de mond werd gesnoerd. Door ons zo te viseren, bestendigde de politie het xenofobische en racistische gedachtengoed dat leeft bij vele Antwerpenaren. Het sarcastische lachje van de agenten bevestigde hun ware doel: het criminaliseren van de allochtone gemeenschap. De AEL zal klacht indienen bij het Comité P voor discriminatie, machtsmisbruik en intimidatie door deze twee politieagenten. We eisen dat er een gevolg wordt gegeven aan dit provocerend en discriminerend optreden van deze politieagenten.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och ja! Dat komt van de MULTICULTURELE SITE van Kifkif zeker? Geschreven door ons aller Edith Legrand nietwaar?
Die vijftigjarige dame met een crush op boeboe jahjah! Erg toch! zo'n oude schuur die in brand staat!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 agenten ocharme. Hoeveel agenten zijn er in Belgie? DIt is dus maar een verwaarloosbaar aantal rotte appels die ertussen zitten. Net alsof enkel belgische agenten slechte zijn. Waarom veralgemeniseren jullie toch altijd? Bende rascisten! Zouden jullie niet beter op het blok gaan stemmen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Hier komt er weer 'zo eentje' met een of ander kakverhaal.
De politie heeft het recht en zelfs de plicht om personencontroles uit te voeren. Dat dit bij jullie gebeurt en minder bij anderen is perfekt normaal. Jullie zijn de grootste onruststokers die er in Antwerpen rondlopen. Wees blij dat de politie correct bleef. In Marokko ofzo zouden jullie gewoon van de straat weggeknuppeld worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN