![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drugscontroles op de baan
Het is duidelijk dat de klassieke dronkenschap van en met alcohol er een broertje of zusje bij gekregen heeft die veel meer in omloop is dan we kunnen vermoeden. Namelijk het rijden onder invloed van één of ander stimulerend middeltje. Niet zelden een combinatie van alcohol en stimulerende middeltjes of een combinatie van verschillende stimulerende middeltjes. Kortom ik pleit dan ook met de eindejaarscontroles op het oog dat er hier veel meer aandacht wordt aan besteed met alle mogelijke middelen. Urinetesten van chauffeurs dus, en zelfs bijzitters. Eventueel uit te breiden met bloedtesten. En straffen die gaan van minimum 2500€ en verbeurd verklaren van vervoer en rijbewijzen en verbod van minstens 5 jaar en psychologische evaluatie en voor een eerste overtreding automatisch een voorwaardelijke gevangenis straf van minstens 3 jaar effectief.
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en antihistaminica en ontstekingsremmers niet te vergeten
vooral de controle op alle bijzitters, dat essentiele punt gaat echt een verschil maken. Niet alleen dient BOB nuchter te zijn, maar ook zijn vrienden...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 27 november 2008 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Lach maar, maar toen ik de laatste maal in Zweden was werd een vriend van mij opgepakt en in de gevangenis gestoken omdat hij dronken als passagier meereed met de wagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() vreemd dat ik daar tijdens de periodes dat ik er gewerkt heb geen last van heb gehad
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Saaiste provocatie ooit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Juist.
Waarom niet gewoon die stinkende luchtvervuiler achterwege laten? Probleem opgelost.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Voor het Gothenburgclubhuis had de politie een vaste controlepost gemaakt. Wat zegt u? Ze hadden dat voor uw huis niet gedaan? Dat is dan wel heel erg vreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Laat ons wat gevangenissen bijbouwen eerst, kwestie van voorbereid te zijn.
![]() De Lijn gaat nogal vertragingen hebben als ze al hun passagiers moeten gaan controleren. Maar goed dan laten ze de feestvierders maar vieren tot ze erbij neervallen, dan kunnen de bobs samen naar huis rijden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard gaan de gevangenissen binnen de kortste keren uit hun voegen barsten. Dat doen ze nu al voor de drugs-gevallen zelfs.
Maar omdat ik een redelijk man ben vind ik dat bij iedere zware straf ook een evengoede mogelijkheid moet zijn om vervroegd vrij te komen. Dat kan...waarom niet. Stel men krijgt 3 jaar bij rijden onder invloed, dat kan afgekocht worden voor 100€ per dag en rekening houdende met de vervroegde vrijlatingen die eveneens verplicht moet toegepast worden. Dus al bij al ben ik de vriendelijkheid zelve.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Ik zou zeggen levenslang rijverbod + alternatieve werkstraf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan meer leren uit zijn beloning dan uit zijn straf.
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Een financiële straf is er enkel om de welgestelden te bevoordelen. Dit is voor mij een verkeerde signaal geven. 10 jaar rijverbod en een alternatieve straf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja dat is iedere boete op zich.
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() De politie controleert ook regelmatig op drugsgebruik, net als op alcoholgebruik.
Maar waarom een bijzitter gecontroleerd zou moeten worden, begrijp ik niet goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Die passagiers controleren is inderdaad wat uit de lucht gegrepen.
Ze mogen van mij best roken achter het stuur verbieden en even hard bestraffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zegt diene flik dan ook " plassen, plassen, plassen, plassen, nog een beetje, plassen, ok stop maar " ?
|
![]() |
![]() |