![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allochtonen krijgen eigen bos
BEEK - Het Geldersch Landschap en de Beekse stichting wAarde gaan samen een zogenoemd Bos om van te Smullen aanplanten op de Nijmeegse heuvelrug. Het bos vol noten- en vruchtenbomen is vooral bedoeld om meer allochtonen van de natuur te laten genieten, heeft wAarde-directeur Th. van Slobbe maandag gezegd. Volgens de beide natuurorganisaties komen allochtone mensen heel weinig in de natuur. Een verklaring daarvoor is volgens de buitenlanders zelf, dat de bossen in Nederland saai zijn. "In hun eigen land is overal in de natuur iets te eten", aldus Van Slobbe. "Daar willen we nu aan tegemoetkomen door smulbossen aan te planten. In de komende jaren planten we bij een aantal grote steden in het land dergelijke bossen aan." wAarde is al enige tijd bezig met een door het ministerie van VROM gesteund project Multiculturele waardering van natuur en milieu in Nederland. Volgens de stichting is de relatie met de natuur in de eigen omgeving van belang voor integratie en inburgering. De Beekse stichting wil zodra de bomen in het smulbos gegroeid zijn elk najaar voor allochtonen en autochtonen een picknick organiseren, waarbij de rijpe noten en vruchten kunnen worden opgegeten. Volgende week dinsdag trekt de eerste groep allochtone Nederlanders met vertegenwoordigers van wAarde en Het Geldersch Landschap de bossen in om te bepalen welke bomen en struiken zullen worden aangeplant. "Er komen alleen eetbare gewassen in het Bos om van te Smullen te staan. Te denken valt aan appel- en perenbomen, frambozen- en bessenstruiken en notenbomen. Ook paddenstoelen zijn waarschijnlijk populair", aldus Van Slobbe. Het is de bedoeling dat deze groep mensen in het najaar meehelpt met de aanplant van het bos. In 2005 en 2006 volgen smulbossen op andere plekken in het land. De Pluk-de-Dag-picknick moet een jaarlijks terugkerend, landelijk evenement worden. NU.nl
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() At youre service
![]()
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk mogen die lieve autochtonen die nootjes dan gaan kopen bij Ali de groentenboer zeker?
Geef nu toe: wie zou er in een Allochtoons bos durven zelf gaan noten rapen terwijl het vol met van de brave allochtoontjes loopt ? Maar ik stel gewoon voor dat ze ook een Autochtoons bos gaan aanplanten met perebomen en appelbomen en zo.... enkel voor autochtonen dan ! (of zou dat racistisch zijn?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Nu zijn de multikullers echt gek geworden! En ik bedoel dit in klinische zin: gewoon waanzinnig!
We zouden trouwens ook, om de allochtonen nader in contact te brengen met de natuur, het dolfijnenbassin voor hen kunnen openstellen. Kunnen ze wat met de dolfijntjes spelen. Maar als dan de Marokkaantjes aan de beurt komen, zult ge toch wel zien dat één of andere snoodaard i.p.v. dolfijnen, enige uitgehongerde haaien in het bassin laat, zeker... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo kunnen deze haaien ook eens proeven van de Marokkaanse 'way of live'! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik herinner met uit mijn jeugd dat er een zeker agressief monopolie bestond in het verzamelen van winkelkarretjes bij de GB. maar kom, laten we nu niet flauw doen. :o Het gevaar zou er wel eens in kunnen zitten (denk maar aan de bedelaartjes in de winkelstraten). Als de kinederen met harde hand op pad gestuurd worden voor een extra inkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor nu al klachten omdat de bomen alleen in de late zomer en vroege herfst vrucht dragen.Oftewel, die bomen zijn racistisch.. stel je voor, zo'n lekker vruchten ,en dat tijdens bijvoorbeeld de ramadam.
Eneuh, mogen Belgen die in nederland wonen ook gaan plukken?
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() En ge zult zien dat er helse reactie komt als een grappig persoon daar een bananenboom plant
![]()
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dadelpalmen en vijgen zijn hier moeilijk in bossen te kweken. Dus zoveel van "thuis" is er niet.
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dit een goed idee!
Een vriend van mij heeft een niet omheinde appelboomgaard (laagstam) in Roosdaal (20km van Brussel) vlak naast een straat en die moet tijdens de pluktijd dagelijks zijn boomgaard bewaken want "ze" komen daar met ganse bakken appels stelen!!! Wel stel ik mij vragen of dit geen oneerlijke concurrentie is met onze fruitboeren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() In de jungle is er altijd wel iets te eten in de natuur
![]()
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat ze daar dan bomen en struiken aanplanten met lekker uitziende bessen maar waarvan je ongelooflijke buikkrampen en erger van krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Een smulbos waar halen ze het?
![]() ![]()
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, wat me hier stoort is dat men het woord "allochtoon" persé moet gebruiken.
Ik heb zelf allang spijt dat ik geen kriekenboom of appelboom in mijn tuin heb aangeplant, die ook een prachtige voorjaarsbloesem geven (en nadien nog krieken en appeltjes), maar wel een "krentenboompje" (ook eetbaar, maar vogels zijn eerst) en dan verder hopen voorjaarsbloeiers die net even lang bloeien maar waar je niks van kunt eten. In plaats van Rhebus kan je net zo goed trosbezekes struiken planten vb. Dus op zich vind ik de aanplanting van zo'n smulbos een schitterend idee! Maar kan iemand me nu eens vertellen waarom dat persé voor allochtonen moet? Ik neem aan ook voor Surinaamse allochtonen die aan een weelderige plantengroei gewoon zijn, de zandbakistanezen weten zelfs niet wat een boom is, de afrikanen zullen tevergeefs op zoek gaan naar mango's e.d..... maar owee als een "witte" die per ongeluk zijn tuintje vol met sierheesters heeft geplant ook een smulbos zou willen....en dan vergeet ik nog de witten die op appartementjes wonen en evenzeer in de natuur eens appeltjes willen plukken!
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Circe,
Hoeveel fake-berichten gaat U nog plaatsen? Ik kan me niet aan de indruk ontdoen, dat het uw bedoeling is om van de forumbezoekers uitspraken te ontlokken om 'aan te tonen' hoe racistisch we allemaal wel zijn... Graag uw visie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar misschien kan ik U plezieren met de reactie van ene "Bofko" op bovenstaand bericht, geplaatst op www.maroc.nl (let op: dit is dan weer niét echt!) ![]() QUOTE Goede morgen beste dames en heren allochtonen, Welkom, ik ben Fred uw smulboswachter , en ik ga u een rondleiding geven door dit voor u o zo mysterieuze en interessante bos. We hebben u van te voren gevraagd om vooral niets te eten mee te nemen want daarvan is genoeg te vinden in dit rijke bos. Hahaha. Om u een beetje op uw gemak te stellen : willen de heren allochtonen dan hier links van mij plaats nemen en de dames-allochtonen rechts. Dank u.En dames, de sluiers kunnen wat losser gedrapeerd worden want de heren zijn nu een beetje uit de buurt . Hahahaha. Al dat rijke voedsel wat hier in dit bos te vinden is hebben wij natuurlijk niet al voor u verzameld. Nee, nee,nee . Uit onderzoek met wolven en beren is gebleken dat het zoeken naar het voedsel uiteindelijk veel meer levensvreugde oplevert . Dus dat zoeken gaan we gesellig saampjes effen met zijn allen doen zometeen. En dames en heren zet u aub uw blijste gezicht op want het is mooi weer en we hebben U natuurlijk toch ook 10 euro gegeven om hier naartoe te komen. Hihihi. Zo als u uw schoteltje melk allemaal leeggedronken hebt dan kunnen we nu gaan." " Ja we gaan met de benenwagen, ja. Wat ?. Benenwagen. Benenwagen is gewoon tevoet gaan. Lopen. De ene voet voor de ander zetten .Wat ?. Ik versta u niet ...Nee, nee, er is ook geen bus. Dames en heren, het is geen pretpark hier". " Zo, dames en heren we komen nu bij het bos aan en links van u ziet u een enorme Amerikaanse zilverspar. Blijft ook in de winter groen. Wat? Nee. Wat ? Ja in Amerika is alles groot ja. . Niet alleen de koelkast, maar ook de zilverspar. Eh, nee die boom ernaast is niet dood hij heeft alleen zijn blaadjes al laten vallen. Goed, Dames en Heren hier staan een aantal fruitbomen en de bedoeling is dat u wat fruit gaat plukken die we vervolgens gaan verzamelen en opeten onder het genot van een schoteltje melk. U zult hier geen dadels, olijven, cocosnoten, passievruchten of vijgen aantreffen. Maar weest u gerust er zit niets giftigs tussen. We hebben uitgebreide samenwerkingsverbanden met diverse islamitische natuurverenigingen en alle door ons geplante fruit is halal. Zo zeg je dat toch, he. Halal. ok. Ja dank u. Halal,dus. Niet Haram, ja" Citaat:
"Wilt u eerst even u vinger opsteken. Anders wordt het zo'n kippenhok hier. Uw naam is... Sale. Mevrouw Sale. Dank voor uw waarschuwing, maar iedereen - u toch ook- is bij het betreden van dit bos zeer uitgebreid gefouilleerd vanochtend en alle scherpe voorwerpen zijn bij mijn collega ingeleverd. Dames en Heren het is inmiddels gebedstijd. We hebben hier in dit bos een speciaal gebedsveldje aangelegd .Daar zijn we nu. Het gras is in de richting van Mekka gemaaid..Ja,ja, aan alles is gedacht. Ik heb imam - de man met de baard hier naast mij- Chaaq Al-Qasimi El Qoq Al Sahaf ibn Muhammed ibn Saqr gevraagd de gebedsmatjes mee te nemen.Mpff .Sorry, mijn gebit schoot even los... Ik heb hem 20 euro extra gegeven om niet, ik herhaal, om niet tot het gebed op te roepen. De vogels zouden ervan kunnen schrikken. Hahaha.En het is hier een stiltegebied. Na het gebed zullen we dan gezamelijk het fruit gaan eten.Chaaq, deel jij even de matjes uit? Dank je.Gaat u maar bidden.Toe maar." "Zo dames en heren allochtonen, we zijn nu aan het einde van de wandeling gekomen. de bedoeling is dat we dit soort wandelingen vaker gaan organiseren.U hebt voor deze wandeling 10 euro gekregen om hier naartoe te komen. Het is uiteindelijk natuurlijk wel de bedoeling dat u dit soort activiteiten leuk gaat vinden en ervoor gaat betalen, net als de autochtone Nederlanders.Wat zegt u ? .. Ja graag gedaan. Bedenk wel ...uw smulboswachter is er voor u. At your service.Hahaha. Ik zou zeggen tot ziens en ga in vrede. Salami." Op de radio hadden ze het al over Boslims. UNQUOTE
||
![]() |
![]() |