![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geert Noels, toch iemand met kennis van zaken, vindt dat de politieke spelletjes nu eens zouden moeten ophouden. Want de economie neemt een onrustwekkende wending, terwijl de politiekers (en de media) dit blijkbaar niet ernstig nemen.
Als er fouten zijn gebeurd door de regering of een aantal van haar leden, dan kan dat allemaal nog onderzocht worden, maar de ganse wereldeconomie zit in een dramatische crisis, ons land niet bespaard. Het is nu dus zeker niet het moment om zo'n circus op te zetten, zoals al te graag gebeurd door de oppositie, vooral dan SP.A, Vlaams Belang, en zoals altijd, Dedecker. Laat de regering gewoon haar werk doen. Steun via de oppositie de noodmaatregelen die worden getroffen. Laat Fortis zo snel mogelijk bij BNP Paribas aansluiten. Als we dit blijven blokkeren, en als we verder blijven lullen over alles en nog wat met politiek te maken heeft, dan gaat Fortis failliet, en misschien heel België, jawel, inclusief Vlaanderen!. En dan zijn de gevolgen niet te overzien. Al eens gezien wat er in Ijsland gebeurd? Geen pleziertje, geloof me vrij! En dan is heel dat gekibbel en gekakel over Leterme gewoon volledig irrelevant. Ik zou zelfs verder durven gaan, mocht de oppositie niet meewerken, dan zou ik de regering gewoon uitzonderlijke volmachten geven, zoals destijds de regering Martens (ik dacht dat het 1981 was). Zodoende kan ze snel en efficiënt , maar vooral ongestoord de nodige maatregelen treffen. Zoals ze - terecht - met Fortis heeft gedaan! Toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Geert Noels dat zegt, dan zit Geert Noels toch lichtjes fout in zijn analyse van wat er zou moeten gebeuren op het economische vlak.
De politieke spelletjes zijn gewoon grappig.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Eerst zegt Geert dat de Belgische overheid geen andere keus had en de beste oplossing uitwerkte voor Fortis. Het buitenland is geen referentie en zij deden slechte keuzes bij het redden van hun banken. Dit zal later blijken.
Later tijdens Phara zegt hij dat de oppositie verhindert dat de overheid krachtdadig kan optreden. Het buitenland pakt de crisis veel beter aan en doet wel de goede dingen. In Belgie is het de oppositie zijn fout. Ik stond perplex. Zal dus ook wel politiek gekleurd zijn zoals ieder ander mens en dit speelt mee in zijn zicht op de zaken. Misschien was ie wel raadgever voor de Fortis deal. Laatst gewijzigd door Ferre : 19 december 2008 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een van de belangrijkste oorzaken voor de economische crisis in Ijsland is de deregularisatie van de banken in 2001. Veel van de andere factoren die ertoe geleid hebben zijn in België niet of nauwelijks aanwezig. U heeft wel gelijk wanneer u stelt dat er geen politieke spelletjes moeten gespeeld worden, maar als Leterme de scheiding der machten niet heeft gerespecteerd (en - erger - erop gepakt is), dan moet hij vertrekken. We leven nog altijd in een parlementaire democratie. Het feit dat er crisis heerst/dreigt mag er niet toe leiden dat de basisspelregels genegeerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien wel grappig. Maar ontzettend onverantwoord op dit moment. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij had het wel over de manier van handelen, niet over de beslissingen zelf, wanneer hij sprak over krachtdadigheid. Wanneer Sarkozy, Brown en Balkenende's regeringen snel moeten handelen, dan gebeurt dat ook, met de steun van de oppositie. Want het zijn dramatische tijden waarin alles zo snel mogelijk moet worden gestabilizeerd. In België heeft Leterme dat geprobeerd met Fortis. Maar hier krijgt hij alleen maar tegenwind, tegenwerkingen, verwijten, vingerwijzingen, verdenkingen, verdachtmakingen, politieke lulspelletjes, klaag- en kankergedoe allerhande. Met als resultaat dat België het risico loopt in een totale chaos te vervallen. Zowel de rechters als de poliltiekers in dit land zijn onverantwoordelijke mierenneukers. Leterme en Reynders moeten - tijdelijk - vrij spel krijgen, met die bijzondere volmachten. Ik maak mij zorgen. Echt waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tijden vandaag zijn nog veel erger dan toen. Het is onvoorstelbaar hoe lichtjes dat hier allemaal wordt bekeken. We staan aan op het randje van de afgrond, maar niemand wilt het zien. Citaat:
Citaat:
Maar de SP.A stelt mij in deze teleur met hun onverantwoordelijkheid. Vooral Van de Lanotte dan. Ik had meer verwacht van Johan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Helemaal niet.
Ik haal enkel aan dat Noels het buitenland geen referentie vindt als het op de banken aankomt. Als het over de aanpak van de crisis in zijn totaliteit aankomt vindt hij het buitenland wel de referentie. De meerderheid luistert niet naar de oppositie en hoeft dit niet te doen. Ze heeft een meerderheid. De schuld van een ontoereikend crisis beheer bij de oppositie leggen is not done. De oppositie moet oppositie voeren. Anders kan ze beter naar huis gaan. Onze meerderheid had al geen gezag voor de crisis door haar eigen falen. Dit is ook niet de oppositie aan te wrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Koersdoel momenteel onder de 20 EURO. Blijkbaar hebben ze nu zelf al een kapitaalsverhoging nodig zonder Fortis. In zo'n onvoorspelbare tijden een systeembank in handen van het buitenland geven is erger dan lotto spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen werken ze wel voort, terwijl wij blijven ploeteren in de modder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Enfin on topic moet ik zeggen dat het de eerste maal is dat Geert Noels mij heeft ontchoocheld gisteren. De "daar moet ik niet over ordelen ik ben gellukig maar econoom"-antwoorden waren er teveel aan. Hij heeft gelijk dat gehakketak helpt niks vooruit maar een breuk op de scheiding der machten is niet van de poes en mag niet aan de kant worden gedrukt voor economische belangen of gelijk welke belangen eigenlijk... Hij heeft waarschijnlijk ook gelijk dat de verkoop moet doorgaan en dat we niet zoveel tijd hebben maar dat laat niet weg dat de eigenaars van het bedrijf aan de kant zetten ook geen optie is. Ik verdenk er hem van gisteren een beetje te hebben gesproken in naam van zijn huis... zeer spijtig want weeral al zijn punten waren right on maar de ondertoon en de oplossingen waren dat niet. Hou u toch op afstand van die zever zou ik zeggen... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man ambieërt duidelijk een politiek mandaad (hij komy bijna elke dag op TV) maar daar is hij veel te plat voor. In een gesprek van op en al 10 minuten heeft hij zich bij wijze van spreken wel 20 keer vastgereden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat u weer eens goed fout zit! Citaat:
![]() Citaat:
goh heb je nog zo een ongelooflijke nutteloze bijdragen ik vind ze best grappig...
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo uit de hoogte doen . En dat door iemand die nog niet eens weet wat een holding is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
again, zeveraar: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke post moet ik nalezen zeveraar ? Fortis verzekeringen moet niet opdraaien voor de schulden van de bank zeveraar. Als de bank Failliet gaat moet de holding niet opdraaien voor de schulden zeveraar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De politici die erin zitten zijn stuk voor stuk incompetent en enkel goed in hun eigen en de partijbelangen dienen. Het is een wreed ambetante periode ervoor, maar het is overduidelijk dat het belgische politieke systeem zijn houdbaarheidsdatum overschreden heeft. Ik zie niet in hoe het binnen België verder kan. Splitsing van het land zo snel mogelijk. Gezien de moeilijke omstandigheden moet VL misschien wel eerder voor een confederatie met NL gaan dan direct volledig op eigen benen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Largo antwoord nooit op vragen, tenzij met niet veel meer dan ja en neen en ge zevert; voor de rest scheld hij op andere leden van het forum en verlaat hij de discutie als hij verplicht wordt om te argumenteren. Duidelijk één van de minder verstandelijke forumleden.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() daar gaat het niet om...
Citaat:
![]() |
![]() |