Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2009, 12:16   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard Amsterdam-West: slegs vir moslims

Citaat:
Amsterdam ‘Bloeiende moslimgemeenschap’ in Nieuw West
Marcouch wil graag superstadsdeel

Bestuurder Ahmed Marcouch beschrijft in een brief zijn ideeën voor een ‘stad op zich’, buiten de ring. Lang niet iedereen vindt dat een goed plan.

Er kan een bloeiende moslimgemeenschap ontstaan met voldoende sociaal kapitaal. De moslimminderheid wordt dan een pluspunt.’ Dat schrijft de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch in een interne brief aan andere stadsdeelvoorzitters in Amsterdam-West. De PvdA-bestuurder haakt in op de actuele discussie om het aantal stads-delen in Amsterdam te verkleinen. Marcouch is voor en ziet een super-stadsdeel voor zich, een stad op zich: Nieuw West. Hij schrijft: ‘Er is een wezenlijk verschil tussen west binnen de ring en west buiten de ring.’

Marcouch ziet allerlei voordelen in een groot, nieuw stadsdeel buiten de ringweg (concurrentie met Purmerend en Almere, de bouw van wolkenkrabbers, uitbreiding van de universiteit), maar schrijft ook: ‘Nieuw West kan zich toeleggen op de integratie van immigranten.’ Wie wil kan zijn ‘geloof in Nieuw West’ ook letterlijk opvatten, namelijk als moslimgeloof. Is het verstandig voor een stadsbestuurder om een ‘bloeiende moslimgemeenschap’ te bepleiten? VVD-Kamerlid en integratiewoordvoerder Paul de Krom zegt: ‘Als hij bedoelt te zeggen dat hij de moslimgemeenschap wil versterken, of dat hij een specifieke moslimwijk in Amsterdam wil creëren, zou ik dat heel ongelukkig vinden. In een seculiere samenleving moeten bestuurders zich niet laten leiden door hun geloof.’ Zijn PvdA-collega Jeroen Dijsselbloem zegt: ‘Ik begrijp niet wat hij bedoelt. Moslimgemeenschappen vormen zich om moskeeën en niet rond stadsdeelgrenzen.’

Vorig jaar raakte Marcouch in opspraak toen hij voorstelde voortaan islamonderwijs te geven op openbare scholen. Drie leden van de Slotervaartse deelraad stapten vervolgens uit de PvdA. Een van hen, Clyde Moerlie, reageert na lezing van de brief van Marcouch: ‘Een heel merkwaardige uitspraak. Maar het past wel binnen zijn denken. Ik zie weinig in het eenzijdige walhalla dat Marcouch wenst neer te zetten. Waarschijnlijk een stadsdeel waar ambtenaren vrouwen geen hand hoeven te geven, met islamlessen op openbare scholen. Wij dachten dat we bij de PvdA lid waren van een seculiere partij, maar Marcouch ziet het vooral als zijn plicht om als goed moslim de islam te verspreiden.

PVV-leider Geert Wilders heeft aangekondigd Kamervragen over de kwestie te stellen. Marcouch zelf was niet bereikbaar voor commentaar.

bron
Dit voorstel tot segregatie van moslims in aparte wijken/stadsdelen komt dus van dezelfde islamofascist die al eerder pleitte voor godsdienstonderwijs, en dan met name islamonderwijs, op openbare, dus seculiere scholen in Nederland.
Ook wilde hij een radicale imam uitnodigen op kosten van de belastingbetaler na de brute afslachting van Theo van Gogh door een moslimradicaal, om zogezegd bruggen te bouwen.

Maar waar het hier dus om gaat is dat deze meneer gewoon het apartheidsysteem van de islam, zoals in koran en hadith beschreven, in de praktijk wil gaan brengen. Aparte gebieden voor moslims, aparte scholen, aparte ziekenhuizen, bejaardenhuizen, enzovoorts enzovoorts. Feitelijk ziet men in dit voorstel al de contouren van een islamstaat in wording.

Wat ik ook niet snap, is waarom men bij de PvdA deze gek niet al lang heeft buitengetrapt. Zit de PvdA nu al zo verlegen om moslimstemmen?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 13:21   #2
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het volstaat de integratienota van de PVDA te lezen om te weten dat hun inzichten juist van deze mensen zoals Mardouch komen, hier is dat niet anders.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 14:03   #3
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

De denkbeelden van Marcouch zijn helemaal niet verrassend. Ze sporen prima met de koers voor de verovering van Europa zoals de Ikhwan (Moslim Brotherhood) waar die lid van is, heeft uitgezet.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 14:10   #4
Hans61
Vreemdeling

Hans61's schermafbeelding

Standaard

dat zou Wilders eens moeten voorstellen,een stadsdeel alleen voor autochtone
Nederlanders,nou dan is het hek van de dam hoor..............

Het is trouwens toch een volkomen onzinnig voorstel,een apart stadsdeel,
want het is nog maar een kwestie van tijd voordat ze de helft of driekwart
van de stad bezitten.......
Hans61 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 14:18   #5
Gorkum
Burger

Standaard

De PvdA zit tegenwoordig niet zozeer OM alswel MET moslims verlegen. Overigens hebben inmiddels de meeste politieke partijen in NL een troetelturk of berber in hun etalages staan.
Overigens vind ik de idee van Marcouch zo gek nog niet. Een eigen stukje levensruimte a la marocain. Vermits ommuurd en met poorten met dubbele deuren. Het moet wel een gemeente worden zodat men z'n eigen politieverordening mag maken en - binnen zekere kaders - datgene mag bekokstoven wat men zelf graag lust. Als de laatste allochtoon is ausgewandert is er geen enkel bezwaar dat er geen handen mogen worden geschud, de familierechtelijke kwesties door de gemeentelijke islamitische rechtbank worden afgedaan en op de openbare scholen de les-imams door de gemeente worden aangesteld. Hoofddoekjes en volle baarden bij de hermandad zijn niet alleen toegestaan maar zelfs gewenst.

*gaat enthousiast googelen naar de voordelen van een getto*

Laatst gewijzigd door Gorkum : 12 januari 2009 om 14:20.
Gorkum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 14:54   #6
Gorkum
Burger

Standaard

Bij de PvdA zijn ze het concept van de zogeheten Seculiere Staat volkomen vergeten. Men denkt daar dat seculier gelijk staat aan atheistisch of zelfs agnostisch. Voorzover en voorzolang de meeste burgers nog in JHW/God/Allah of dergelijken geloven, zal men proberen zijn religieuze opvattingen in de politiek te implementeren. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar het is een gegeven dat althans in NL (een waarom zou het in Belgie anders zijn) religie en politiek (wetgeving) niet gescheiden zijn. Je kunt dus niet spreken van een seculiere staat die het als een hoofdtaak ziet dat vaak botsende religies (in de meest ruime zin) en hun maatschappelijke aanhang gescheiden te houden al was het maar dat ze elkaar niet naar de strot vliegen. In een seculiere staat mag de religie zich niet met de politiek bemoeien maar de politiek wel met de religie. Frankrijk (en inmidels in mindere mate Turkije) zijn daarvan goede voorbeelden.
Oud 12 januari 2009, 19:58   #7
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorkum Bekijk bericht
Overigens vind ik de idee van Marcouch zo gek nog niet. Een eigen stukje levensruimte a la marocain. Vermits ommuurd en met poorten met dubbele deuren. Het moet wel een gemeente worden zodat men z'n eigen politieverordening mag maken en - binnen zekere kaders - datgene mag bekokstoven wat men zelf graag lust. Als de laatste allochtoon is ausgewandert is er geen enkel bezwaar dat er geen handen mogen worden geschud, de familierechtelijke kwesties door de gemeentelijke islamitische rechtbank worden afgedaan en op de openbare scholen de les-imams door de gemeente worden aangesteld. Hoofddoekjes en volle baarden bij de hermandad zijn niet alleen toegestaan maar zelfs gewenst.
Dat betekent dus het vrijwillig afstaan van Nederlands grondgebied aan islamkolonisten, en daar pas ik voor. Op geen enkele vierkante millimeter van Nederland dient ooit de sharia te gelden.

Citaat:
*gaat enthousiast googelen naar de voordelen van een getto*
Ik kan u die zo ook al wel vertellen, bijvoorbeeld [zelfcensuur], [zelfcensuur], en natuurlijk ook [zelfcensuur].
Oud 12 januari 2009, 21:48   #8
Gorkum
Burger

Standaard

Een wild zwijn heeft er zeker niets te zoeken
Oud 12 januari 2009, 22:10   #9
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor reciprociteit.
Wanneer ik als Nederlander grond, een bedrijf en een huis kan kopen in Turkije en Marokko, dan hoor je mij niet piepen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 22:46   #10
Gorkum
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik ben voor reciprociteit.
Wanneer ik als Nederlander grond, een bedrijf en een huis kan kopen in Turkije en Marokko, dan hoor je mij niet piepen.
In Turkije inmiddels wel. Voor Marokko zou ik het niet weten.
Oud 12 januari 2009, 23:16   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Lijkt een beetje op Israël 'slegs vir joden'.

Lees ook hier: http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054867.html

"Israel bans Arab parties from running in upcoming elections".

Tja, wat hier niet kan, moet blijkbaar elders wèl worden aanvaard.

Vreemd.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 23:26   #12
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dit voorstel tot segregatie van moslims in aparte wijken/stadsdelen komt dus van dezelfde islamofascist die al eerder pleitte voor godsdienstonderwijs, en dan met name islamonderwijs, op openbare, dus seculiere scholen in Nederland.
Ook wilde hij een radicale imam uitnodigen op kosten van de belastingbetaler na de brute afslachting van Theo van Gogh door een moslimradicaal, om zogezegd bruggen te bouwen.

Maar waar het hier dus om gaat is dat deze meneer gewoon het apartheidsysteem van de islam, zoals in koran en hadith beschreven, in de praktijk wil gaan brengen. Aparte gebieden voor moslims, aparte scholen, aparte ziekenhuizen, bejaardenhuizen, enzovoorts enzovoorts. Feitelijk ziet men in dit voorstel al de contouren van een islamstaat in wording.

Wat ik ook niet snap, is waarom men bij de PvdA deze gek niet al lang heeft buitengetrapt. Zit de PvdA nu al zo verlegen om moslimstemmen?
Ik lees in wat men in dat artikel van Marcouch citeert nergens dat Marcouch wil wat jij beschrijft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans61 Bekijk bericht
dat zou Wilders eens moeten voorstellen,een stadsdeel alleen voor autochtone
Nederlanders,nou dan is het hek van de dam hoor..............

Het is trouwens toch een volkomen onzinnig voorstel,een apart stadsdeel,
want het is nog maar een kwestie van tijd voordat ze de helft of driekwart
van de stad bezitten.......
Nog eens:Ik lees in wat men in dat artikel van Marcouch citeert nergens dat Marcouch wil wil wat jij beschrijft..

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2009 om 23:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 23:29   #13
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat betekent dus het vrijwillig afstaan van Nederlands grondgebied aan islamkolonisten, en daar pas ik voor. Op geen enkele vierkante millimeter van Nederland dient ooit de sharia te gelden.

Ik kan u die zo ook al wel vertellen, bijvoorbeeld [zelfcensuur], [zelfcensuur], en natuurlijk ook [zelfcensuur].
Nog maar eens:
Ik lees in wat men in dat artikel van Marcouch citeert nergens dat Marcouch wil wil wat jij beschrijft.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2009 om 23:31.
Oud 12 januari 2009, 23:31   #14
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik lees in wat men in dat artikel van Marcouch citeert nergens dat Marcouch dat wil.

Nog eens:Ik lees in wat men in dat artikel van Marcouch citeert nergens dat Marcouch dat wil.
U bent wel vaker selectief blind, en u heeft wel vaker problemen met een stapje verder denken.
Oud 12 januari 2009, 23:32   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent wel vaker selectief blind, en u heeft wel vaker problemen met een stapje verder denken.
Citaat:
een stapje verder denken.
Ik zou je bijna van projectie verdenken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2009 om 23:36.
Oud 12 januari 2009, 23:35   #16
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In Turkije inmiddels wel. Voor Marokko zou ik het niet weten.
Ik dacht dat er al wel wat riadhs gekocht waren door Belgen, Fransen ea Europeanen.
Oud 13 januari 2009, 09:53   #17
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nog maar eens:
Ik lees in wat men in dat artikel van Marcouch citeert nergens dat Marcouch wil wil wat jij beschrijft.
Ik lees echter wel dat de multiculturele samenleving een absolute utopie is, zeker nu al die verschillende culturen steeds vaker en harder een vorm van apartheid nastreven.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 09:58   #18
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik lees echter wel dat de multiculturele samenleving een absolute utopie is, zeker nu al die verschillende culturen steeds vaker en harder een vorm van apartheid nastreven.
Kan je ook de paragraaf citeren waarin Marcouch dat schrijft? Ik vind die paragraaf niet.
Oud 13 januari 2009, 12:20   #19
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou je bijna van projectie verdenken.
En ik zou u bijna van verregaande stompzinnigheid verdenken, maar gelukkig weet ik dat dat niet zo is, en dat u slechts uw eigen, reeds lang failliete multiculturele agenda nastreeft.

Citaat:
Kan je ook de paragraaf citeren waarin Marcouch dat schrijft? Ik vind die paragraaf niet.
Wat dacht u van het volgende, dat u overigens zelf ook al had kunnen lezen als u uw brilleglazen eens gepoetst had:
Citaat:
Marcouch ziet allerlei voordelen in een groot, nieuw stadsdeel buiten de ringweg (concurrentie met Purmerend en Almere, de bouw van wolkenkrabbers, uitbreiding van de universiteit), maar schrijft ook: ‘Nieuw West kan zich toeleggen op de integratie van immigranten.’ Wie wil kan zijn ‘geloof in Nieuw West’ ook letterlijk opvatten, namelijk als moslimgeloof. Is het verstandig voor een stadsbestuurder om een ‘bloeiende moslimgemeenschap’ te bepleiten?

rest artikel
Lijkt mij anders heel duidelijk filosoof. De woorden die in dat artikel tussen aanhalingstekens staan, zijn de woorden van Marcouch zelf, afkomstig uit zijn brief waarvan sprake is in de openingsalinea van het artikel.

Verder het feit dat dezelfde Marcouch zelf moslim is, dat hij eerder al pleitte voor meer aandacht voor religieus, en dan met name islamitisch onderwijs op openbare (in Nederland dus seculiere) scholen, dat meneer Marcouch na de brute afslachting van Theo van Gogh een radicale moslimgeestelijke wilde uitnodigen (op kosten van de Nederlandse belastingbetaler welteverstaan), dat moslims in Amsterdam-West nu al meer dan de helft van de bevolking uitmaken, en dat Marcouch wederom -want dat is al vaker bij hem gebeurd na dit soort uitspraken- niet voor commentaar te bereiken is, zegt u allemaal natuurlijk helemaal niets, filosoof. Of wellicht wel maar weigert u dat toe te geven. Hoe dan ook, mij zegt dat wél genoeg, meer dan genoeg zelfs. Mij zegt dat namelijk dat deze meneer Marcouch feitelijk een staat in een staat wenst - slegs vir moslims.
Oud 13 januari 2009, 16:03   #20
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Logisch nadenken en conclusies trekken zou veel mensen helpen om tot een realistisch wereldbeeld te komen ipv het ons opgedrongen idealistisch model dat steeds meer moeite ondervindt om voldoende demagogen op te stellen teneinde de flarden der realiteit zoveel mogelijk te bedekken.

Als ik uw logica echter volg, mag ik gerust zeggen dat alle Nederkoptiërs minderwaardig zijn zonder dat u mij een racist mag noemen want dat is een louter persoonlijke gevolgtrekking die u nergens letterlijk in mijn zin kunt vinden.

Als u uit een eis om een stad op te richten waar vooral (alleen ?) moslims zich thuis voelen, nog niet kunt afleiden dat dit op zijn minst aantoont dat een perfecte multiculturele samenleving wellicht een utopie is, begin ik mij toch vragen te stellen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be