![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het huis van de Geuze
Eizeringen is een dorp dat ik je broekzak past. En dat is handig: De Verzekering Tegen De Grote Dorst voorbijlopen is schier onmogelijk. Het is het enige dorpscafé, recht tegenover de kerk. Op zondag komen de kenners hier hun grote dorst lessen. Hier
![]() |
#2 |
|
![]() Geen liefhebbers van Geuze en aanverwanten?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dorst lessen, doet me hier aan denken:
Waar ter wereld ik ook kwam Nimmer trof ik zo een bende Als in 't oude Amsterdam Welgelegen aan het IJ Leven zij daar vrij en blij Ronkend in gepoetste blikkies Vreemde vogels met hun stickies Uit hun monden wolken rook Als liepen zij op oliestook Speedy kauwend met hun tanden Geen parkeerplaats meer voorhanden En daar sta je op de stoep Glijend door de hondepoep Ja 't is d'r druk genoeg Op de straat en in de kroeg Waar Bolle Jan z'n biertje hijst En de jukebox vrolijk krijst Z'n vrouw die krijgt haar eerste wee Op 'n zaaltje in 't WG Lijkt de baby op z'n vader Wordt 't wel een keizersnee Van een metertje of twee Amsterdam holadiee refr.: Big city Big city Big big city You're so pretty Hare Krishna's op de dam Douwen in je hand een brieffie Hoe je happy leven kan Zo te zien en volgens mij Zijn ze zelf niet zo blij De haringman staat op z'n stekkie Met een bleek vertrokken bekkie Eet 'm nou maar op meneer Met die walmen van 't verkeer 'k Neem u echt niet in de maling Is 't zo gerookte paling En daar staat een Arabier Eet patat met veel plezier Gebakken in, da's interessant De olie uit z'n vaderland Een Engelsman zit shocking klem Between de deuren van de tram Een dame als een toverfee In een grote BMW Wil je van 't trottoir afracen 't Zal wel een temeier wezen Met d'r vent in de WW Amsterdam holadiee refr. En Thorbecke schudt z'n knar Ziet ze gaan en ziet ze komen Hangend aan de volle bar Lessen zij hun grote dorst Aan de barvrouw's blote borst 't Wijkgebouw dat staat te trillen Als daar de gitaren gillen Want de beat-band uit de buurt Heeft 'r weer een zaal gehuurd Ome Jaap die trekt benee Z'n accordeon in twee Tante Jans in de bistro Eet andijvie uit een po Waar de trams de hoek om gillen Of ze katten staat te villen En je rekt je vege lijf Anders word je koud en stijf Met al die mensen op een kluit Denk je soms "ik wil d'r uit" Eenzaam in je blote billen Door een oerwoud lopen rillen Nee dat valt toch ook niet mee Amsterdam holadiee refr.(3x)
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of deze:
He Leen, Leen, waar is Leen heen Een momentje graag Ik wou je wat vragen, spel jij 'ns wat voor mijn, Leen Zou je dat kunnen Tuurlijk Bram Kan jij Amsterdam voor me spellen Bram, waarom vraag je me dat Ik wil dat je Amsterdam voor me spelt, Leen Nou goed, daar gaat 'ie dan A, m, s, t, e, r, d, a, m, dat is Amsterdam Bram Nee Leen, je maakt een fout Leen Ik zal je leren op de goede en juiste manier Amsterdam te spellen Nou, ga je gang Bram Een gracht, de stank, de nacht en de drank, zo is het juist Leen Nee geen dank Weet je, ik heb toch een fijne meid en die wil ik nog lang niet kwijt Dat is een feit, want het is toch een fijne meid Als ik zo door die stad loop, Leen, man man waar moet dat heen Dat is hartstikke rot Leen, waar moet dat toch in vredesnaam heen Ik ga weg Leen, en ik weet nog niet waarheen Ik ga weg Leen, nee ik weet nog niet waarheen Ik heb het hier wel bekeken, mister Ik sta nog bij tien man in 't krijt Maar ik ga toch weg met m'n fijne meid Ik ga weg Leen, ik weet nog niet waarheen Al die tijd was een goeie les, ik haal straks die kleine uit de creche Weg Leen, ik weet nog niet waarheen Weg Leen, nee ik weet nog niet waarheen Right on, wow, right on He Leen, Leen, waar is Leen heen Leen, ik wil je nog wat vertellen Spel jij 'ns Amsterdam voor mij Leen Kom op Leen, hoe spel je Amsterdam Een gracht, de stank, de nacht en de drank, ja zo is het goed Leen Nee geen dank, right on, rihgt on, yeh Man, man, ik voel me hier zo rot Ik ga d'r langzaam aan kapot Maar ik ga weg Leen, nee ik weet nog niet waarheen Ik ga weg Leen, een hee.. een heel eind weg Leen Nee, ik weet nog niet waarheen Weg Leen, cocaine, fopspeen, winterteen, mank been Tussen twaalf en een, met een baksteen, dronken Deen, erg gemeen Neusbeen, ja Tante Leen, oh nog een
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja manneke, gisteren stond ik dus te kijken aan de poort van 't Kloske he...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst twijfelde ik wat omdat die tafels en stoelen buiten stonden. Daarom vroeg ik iemand of het nog open zou gaan. Maar die vent had wellicht de auto gezien en zei vlakaf: parlez-moi en français. Mooi niet. Naar een andere man gestapt en die had er geen idee van. Mijnheer was Nederlander. Verdorie, dacht ik, lopen hier nog autochtonen rond ook? En dan ben ik maar op zoek gegaan naar een bakker. Een vriendelijke dame.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() 't IS de BH van V hé ...
![]() |
#10 |
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#11 |
|
![]() beeldje
![]() |
#12 |
|
![]() De Verzekering Tegen De Grote Dorst
Intussen aan de leiding, dank voor de support ...
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die foto's achter de link uit de openingspost eens bekeken en ik vind dat dat er allemaal nogal nep uitziet.
Ik heb de indruk dat het wel degelijk om een heel oud cafe gaat (zie de buitenkant) maar dat het snelsnel ingericht is om het ook binnenin nog oud te doen lijken. Complete afgang is wel het naambord op de gevel dat totaal niet past en de kitscherige manden (duidelijk nieuw) en kruiken achter de toog. Ook het plafond lijkt heel oud maar zo'n plafonds zag je vroeger nergens, dit is helemaal niet authentiek volgens mij. Ma soit, dat zal wel aan mij liggen vrees ik.
![]() |
#14 |
|
![]() Eizeringen
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Gisteren om 11:30?
Twee pakjes van 3 Sultanakoekjes en twee espresso's denk ik ...
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die sultana's zijn er teveel aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Een alternatief in gedachten?
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee... zijn zalige koekjes maar als je er zulke posts van gaat schrijven, dan ga ik in het vervolg toch de ingrediënten checken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Iets tegen Geuze?
![]()