![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar deze wel:
http://www.youtube.com/watch?v=w3WvF...eature=related
![]() |
#2 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 maart 2009 om 00:28. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Probleem dat ik heb met die cultuur is de schijnbare emotionele begaanbaarheid met Israël en niet de realpolitik erachter. Sommigen tonen zichzelf betere zionisten dan de Israëlis zelf, en dat komt soms eng over.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het verband niet.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zegt dat jij in je pro-Israël argument de dood van Palestijnen goedpraat, wat natuurlijk niet zo is. Hoewel beide partijen elkaar afslachten kun je natuurlijk wel op basis van de geschiedenis beoordelen wie de (grootste) blaam treft.
Agressor wordt slachtoffer en slachtoffer wordt agressor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, die obsessie is niet meer normaal.
![]()
Laatst gewijzigd door garfield : 29 maart 2009 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen enkel probleem met tradities zoals stierengevechten. Ik betreur de afbouw van dergelijke tradities in (west) europa vanuit een overdreven politiek correcte attitude. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn die stierenvechters laf, zoals ook de Koning van Spanje laf was door op dronken beren te jagen in Rusland. Mocht de verdoofde stier namelijk de matador op de horens nemen, dan wordt hij direct ontzet. Als man zijn er talloze andere manieren om te te bewijzen, dat hoeft absoluit niet in een zeer wreed en achterlijk spelletje in een arena.
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dit niet een voorbeeld dat tegenwoordige situatie de daad ondermijnd? Men kan het altijd nog wreed vinden, maar oorspronkelijk bewees het wel wat, het is nu te gecontroleerd... en eigenlijk niet meer van deze tijd....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En zoals elke rituele slachting gaat dat gepaard met contemplatie en respect voor het dier en het leven. Stierenvechten toont de kracht van het dier ten opzichte van de mens en het wordt in de arena op rituele wijze onderworpen. Een eerlijk gevecht is een indrukwekkende zaak. Ik heb al een aantal gevechten gezien en hoewel ik geen bloeddorstig mens ben, heb ik alle respect voor de symboliek en het rituele gehalte en ook voor het dier zelf. Wat een beetje bevreemd is dat diezelfde stier, indien ze niet in de arena zou gedood worden, gewoon in het slachthuis zou sterven zoals honderduizenden andere stieren, koeien, varkens en pluimvee. Wat d�*�*r gebeurt vind ik écht een onvoorstelbare gruwel. Wie ooit een slachthuis van binnen heeft gezien kijkt met heel andere ogen naar stierenvechten of andere rituele slachtingen. Een slachthuis is het summum van vervreemding. Dat kan je van stierenvechten niet zeggen. Stierenvechten is het omgekeerde van aliënatie. Wellicht dat het daarom zo'n emoties losweekt bij - naar mijn aanvoelen - vervreemde mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoiets trekt toch duizenden toeristen die met een zak chouros toekijken
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet zozeer toeristen, vooral Spanjaarden. En Fransen want daar wordt het ook gedaan in het Zuiden en Portugezen, die organiseren dat ook nog regelmatig.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hypocriete spaanse kloten, gaan ze even de moraalridder uithangen en een proces beginnen tegen marteling in guantanamo, en dan nog wel garzon.
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Wat stierenvechten betreft... hebben alleen vegetariërs het recht om verontwaardigd te zijn. Punt.
Of denk je dat die stier zou denken: 'Oef, ik kan rechtstreeks naar het concentratiekamp - oftewel slachthuis - want ik moet de arena niet in om al vechtend ten onder te gaan." Zelden zo een hypocriete boel gezien. Vossenjacht in Engeland van hetzelfde laken een broek. Als dierenvriend vind ik het bannen van dergelijke activiteiten zeer betreurenswaardig. Het zijn de laatste vensters die de gemiddelde persoon heeft om geconfronteerd te worden met het dierenleed. Het allemaal zoveel mogelijk wegstoppen is verschrikkelijk. Viva El Torro ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het levend afsnijden van de oren is ronduit barbaars en getuigt voor weinig respect voor het dier.. Gelukkig zien nu ook de Spanjaarden in dat deze sport wreed, dierlijkonvriendelijk is en onmenselijk is. In vele steden is of wordt het verboden. Voor mij een reden om Spanje en Spaanse produkten links te laten liggen.
![]() |