![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Wouter Van Bellingen (Onafh op lijst sp.a, voorheen spirit) (27 april tem 3 mei) Als zoon van Rwandese ouders werd Van Bellingen geadopteerd door een Vlaams gezin, vader bij Volksunie. Hij is een voormalig ambtenaar en de eerste zwarte schepen in Vlaanderen te Sint-Niklaas. Hij kwam in het nieuws toen enkele koppels weigerden om door hem te worden getrouwd. Voorheen bij spirit (nadien VlaamsProgressieven, nu SLP). Hij komt op als onafhankelijke op de lijst van de sp.a. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() U bent dus onafhankelijke op de lijst van de SP.A.
Sorry, maar ik ben echt skeptisch over hoe onafhankelijk u zal (kunnen) zijn eenmaal u verkozen bent. Zal u niet trouw de SP.A-lijn volgen? Over welke thema's ziet u zich eventueel met de SP.A-mainstream van mening verschillen, en zelfs anders stemmen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ik heb indertijd ook eens de 'mondelinge' vraag van Freddy Willockx gekregen om als 'onafhankelijke' op zijn lijst te staan, maar heb er vriendelijk voor bedankt.
Als je als 'onafhankelijke' op een lijst staat van een bepaalde partij, dan moet je n�* de verkiezingen naar de mond praten van die partij én een deel van je inkomsten aan die partij 'schenken'. Kijk bijvoorbeeld naar wat met destijds met de 'voorstander van vrije meningsuiting' Jurgen Verstrepen is gebeurd... Wouter, waarom bestaat er geen lijst voor 'onafhankelijke' kandidaten?
Vrije meningsuiting is een mensenrecht ! ![]() Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 1 mei 2009 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik vind uw vraag alvast raar. Met mij gaat het over samenwerken en zaken samen realiseren. En dan ga je normaal niet focussen over wat jij scheidt en maar wel over wat je bindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
die een gezamentlijk programma moeten opstellen,veronderstel ik. Men zou dit kunnen oplossen,door als partij te aanvaarden,dat hun kandidaten hun verschillende meningen voldoende zouden gerespecteerd zouden zien,zonder dat ze daarom scheef bekeken worden door de andere partijleden. en dat men zou respecteren,dat men bij één partij is aangesloten,en van andere sociale bewegingen deel uitmaakt. En geloof me,als men dat toch is...Je wordt wel gescreend,hoor...Natuurlijk door geen privé-ditective,maar er zijn dan wel leden uit de partij die dat dan gratis voor hen doen,dat is dan nog gratis ook.En ik weet waarover ik spreek. Het is al wel enkele jaartjes geleden,maar naar ik uit goede bron heb vernomen,zou het nog steeds zo zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een 'partij' of 'groep' van onafhankelijken binnen het politieke gebeuren zou meer 'democratisch' zijn, dat het statuut van 'partij-afhankelijke-onafhankelijke' ... Ik heb genoeg gezien tijdens gemeenteraden hoe tijdens 'stemmingen' op bevel van de hoogste in rang, de vingertjes van een ganse partij-kliek de hoogte in gingen of niet! Partij-onafhankelijken zullen bij 'stemmingen' tenminste hun vrije meningsuiting 'kunnen' uiten zonder schrik voor 'sancties'.
Vrije meningsuiting is een mensenrecht ! ![]() Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 3 mei 2009 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij vooral stoort is dat de koers die gevaren wordt gewoon wordt bepaald door de partijbesturen, dat we dus geen democratie kennen, maar particratie.
maar dat anderzijds de kandidaten gewoon hun zitje mee mogen nemen als ze van partij willen wisselen! Indien ik dus voor persoon X stem van partij A, dan weet ik totaal niet wat er gaat gebeuren. wil partij A van standpunt veranderen, dan moet persoon X mee veranderen of hij wordt uit de partij gezet. wil persoon X van partij veranderen, dan wordt mijn stem gebruikt om een totaal andere partij te steunen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn gevoel heeft dat "onafhankelijk" zijn helemaal geen zin noch invloed op wat dan ook. Maar het is wel een leuke job... En dat soort zinnetjes zullen we waarschijnlijk nog veel horen de komende dagen met de verkiezingen in zicht! Laatst gewijzigd door andev : 3 mei 2009 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En opbevel van de hoogste in rang het vingertje opsteken in de gemeenteraad. Héwel,als ze dat bij jullie daar deden,zitten ze niet op hun plaats in de politiek. In de politiek moeten wakkere burgers met een eigen mening ziiten,en geen kleine aapjes.Stuur die kleine aapjes van bij jullie dus maar de brousse is,daar zitten die op hun plaats!!! Of denken die vingertjesopstekers dat ze afhankelijk worden,omdat ze eens geholpen worden in een of andere zaak?Om hulp te bieden worden de politiekers betaald,dat is hunnen job,en degene die denkt dat hij of zij daardoor mensen afhankelijk kan maken,is geen geengageerde politieker,en degene die denkt dat men afhankelijk wordt door een dienst verleend te krijgen,zit er gewoon naast. We leven toch niet meer in de 19de eeuw zeker???Vrijheid van meningsuiting is een verrijking voor iedereen,en schrik is een slechte raadgever,dus ga recht door zee,en zeg je gedacht,dewereldzou er veel beter uitzien,moesten de mensen altijd hun gedacht zeggen,natuurlijk op een menselijke manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Beste Wouter, Ik vind die vraag best gepast maar uw antwoord is nietszeggend. Eerst Spirit, dan VlaamsProgressief en uiteindelijk op de lijst van sp.a maar onafhankelijk. U stelt dat u wil samenwerken maar u weet blijkbaar nog niet goed met wie of waaraan. Hoe kan je nog serieus genomen worden? In West-Vlaanderen hebben wij daar een woord voor ... dat ik uit respect niet gebruik. Laatst gewijzigd door Oberon : 22 mei 2009 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() in de klas ernaast zit nog een onafhankelijke : bertje ;
meerdere onafhankelijken kreeeert een duivekot-beeld volgens mij |
![]() |
![]() |