![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na een schietpartij enkele maanden geleden kwamen in Meulebeke(W-Vl) 2 broers om het leven.
Blijkbaar is er een of andere wet die verhindert dat de familie de lichamen kan repatrieren naar Turkije..... En nu liggen ze al een paar maanden in de koelcellen van een funerarium.... Het gerecht kijkt erop toe dat de lichamen niet naar Turkije kunnen. De familie mag zelfs niet gaan kijken (en veroorzaakt vooralsnog geen problemen). De rekening loopt op,en zal NIET betaald worden door het gerecht,de burgemeester is al benaderd door het gerecht om dan maar een begrafenis te regelen.Ik denk niet dat hij tegen de wens van de familie zal ingaan hieromtrent (ik zou het ook niet doen)... De reden is dat het gerecht waarschijnlijk graag de lichamen zou willen her-opgraven mochten er later nog "onderzoeksdaden" vereist zijn...(het gerecht kan aldus crematies tegenhouden ook).. dit is allemaal een triestige zaak.....haal de aflijvigen door een scanner en je hebt ,tesamen met samples van alle lichaamsvloeistoffen en andere rapporten toch voldoende anno 2010???? http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GPV32RV53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het tot onze cultuur behoren dat als twee broers uit je familie omkomen in zulke criminele omstandigheden, je geen 'eisen' gaat stellen aan het gerecht, je rustig afwacht tot het gerecht oordeelt dat de zaken verder mogen gaan zoals vb. begrafenis, enz. Je stelt je verdriet niet tentoon op grove wijze, om medelijden te verkrijgen van de goegemeente enz.
En mocht het zo zijn dat met een scan en staalname van een aantal weefsels en aanverwanten, hetzelfde resultaat als latere autopsies mogelijk zouden zijn, dan is het aan de wetenschappelijke wereld op zulks te signaleren. Bij mijn weten is dat nog niet gebeurd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |