Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2009, 21:02   #1
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.231
Standaard Crisis : nu = overleven, straks = opportunisme, later = innovatie.

Crisis : nu = overleven, straks = opportunisme, later = innovatie.

We leven in een crisis. Bedrijven moeten inspanningen leveren en de politiek ook. Zowel op federaal als Vlaams niveau.

Waar moet de federale en Vlaamse regering een inspanningen leveren om
Nu = overleven, om de beschikbare jobs te redden.
Straks = als het diepste van de crisis bereik is en er opnieuw groei is. Het vlug kunnen invullen van de jobs
Later = innovatie. Daar straks nog opgevangen in ter zake. De koolmijnen in Walloniê zijn gesloten en de hoogovens bijna. Heeft de “beschermde auto-industrie” in Vlaanderen een lang termijn toekomst. Waar ligt de nieuwe markt binnen tien jaar en wat kan de politiek ondersteunen?
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:18   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Die kronologie raakt kant noch wal.
"Overleven" okee; maar "opportunisme" en "innovasie" in die volgorde, daar begrijp ik de ballen van.
Heb je misschien iets opgevangen van een pep-talk manager, maar het niet helemaal begrepen, en nog minder gesnopen dat die gasten oplichters zijn ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:24   #3
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die kronologie raakt kant noch wal.
"Overleven" okee; maar "opportunisme" en "innovasie" in die volgorde, daar begrijp ik de ballen van.
Heb je misschien iets opgevangen van een pep-talk manager, maar het niet helemaal begrepen, en nog minder gesnopen dat die gasten oplichters zijn ?
Terwijl bepaalde mensen gaan betogen in Brussel. Zijn er andere mensen bezig met het maken van een Business plan.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:44   #4
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die kronologie raakt kant noch wal.
"Overleven" okee; maar "opportunisme" en "innovasie" in die volgorde, daar begrijp ik de ballen van.
Heb je misschien iets opgevangen van een pep-talk manager, maar het niet helemaal begrepen, en nog minder gesnopen dat die gasten oplichters zijn ?
Ik ga het scherper stellen met een voorbeeld.

1) nieuwe Europese wetgeving verkeer september 2009 vrachverkeer.
Dit is een behoorlijke zware materie en ook meer verantwoordelijkheid bij de “laatste lader of losser “ van een vrachtwagen. Niet allen de transporteur, maar ook het bedrijf die geladen heeft kan voor de rechtbank komen bij ongevallen met gekwetsten.
Concreet voorbeeld. In ons bedrijf laden we een vrachtwagen met 22 ton die 24 ton mag laden.
Echter, er is de veel gewicht op de wielen van de aanhangwagen en te weinig op de wielen van de “trekker”. Het regent, de bestuurder remt en wil bijsturen. Door te weinig gewicht ,druk op voorste wielen blijft de vrachtwagen rechtdoor rijden.

In ons bedrijf kijken we nu reeds uit om te werken met “één” grote transport firma die rijdt met
- Volvo trekkers
- Van Hool aanhangwagens
Reden : beide hebben een ingebouwde chip die het gewicht op alle assen meet en doorheeft aan de boordcomputer. Ook het “vaststellen” van een “leegloper” wordt gemeld aan de boordcomputer.
Transport is big business voor aankoop van trekker en aanhangwagens.
Toevallig hebben Volvo en Van Hool ( Vlaamse firma’s ) voorsprong en kunnen profiteren van de nieuwe wetgeving.
Vele grote Europese bedrijven zullen zich na 09/2009 indekken en uitsluitend werken met “moderne “ transport firma’s. Daar kan de Vlaamse politiek op in spelen.

O ja, de vergrijzing is al duidelijk gekend. Maar wie is zich reeds bewust van het diabetisch probleem die op ons afkomt. Naar schatting heeft 30% van de jeugd binnen 10 jaar de eerste tekenen van een “diabetisch generatie” . Het klinkt raar, maar dat wordt ook Big business naar diëtisten en medicatie.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be