![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.231
|
![]() Crisis : nu = overleven, straks = opportunisme, later = innovatie.
We leven in een crisis. Bedrijven moeten inspanningen leveren en de politiek ook. Zowel op federaal als Vlaams niveau. Waar moet de federale en Vlaamse regering een inspanningen leveren om Nu = overleven, om de beschikbare jobs te redden. Straks = als het diepste van de crisis bereik is en er opnieuw groei is. Het vlug kunnen invullen van de jobs Later = innovatie. Daar straks nog opgevangen in ter zake. De koolmijnen in Walloniê zijn gesloten en de hoogovens bijna. Heeft de “beschermde auto-industrie” in Vlaanderen een lang termijn toekomst. Waar ligt de nieuwe markt binnen tien jaar en wat kan de politiek ondersteunen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Die kronologie raakt kant noch wal.
"Overleven" okee; maar "opportunisme" en "innovasie" in die volgorde, daar begrijp ik de ballen van. Heb je misschien iets opgevangen van een pep-talk manager, maar het niet helemaal begrepen, en nog minder gesnopen dat die gasten oplichters zijn ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.231
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.231
|
![]() Citaat:
1) nieuwe Europese wetgeving verkeer september 2009 vrachverkeer. Dit is een behoorlijke zware materie en ook meer verantwoordelijkheid bij de “laatste lader of losser “ van een vrachtwagen. Niet allen de transporteur, maar ook het bedrijf die geladen heeft kan voor de rechtbank komen bij ongevallen met gekwetsten. Concreet voorbeeld. In ons bedrijf laden we een vrachtwagen met 22 ton die 24 ton mag laden. Echter, er is de veel gewicht op de wielen van de aanhangwagen en te weinig op de wielen van de “trekker”. Het regent, de bestuurder remt en wil bijsturen. Door te weinig gewicht ,druk op voorste wielen blijft de vrachtwagen rechtdoor rijden. In ons bedrijf kijken we nu reeds uit om te werken met “één” grote transport firma die rijdt met - Volvo trekkers - Van Hool aanhangwagens Reden : beide hebben een ingebouwde chip die het gewicht op alle assen meet en doorheeft aan de boordcomputer. Ook het “vaststellen” van een “leegloper” wordt gemeld aan de boordcomputer. Transport is big business voor aankoop van trekker en aanhangwagens. Toevallig hebben Volvo en Van Hool ( Vlaamse firma’s ) voorsprong en kunnen profiteren van de nieuwe wetgeving. Vele grote Europese bedrijven zullen zich na 09/2009 indekken en uitsluitend werken met “moderne “ transport firma’s. Daar kan de Vlaamse politiek op in spelen. O ja, de vergrijzing is al duidelijk gekend. Maar wie is zich reeds bewust van het diabetisch probleem die op ons afkomt. Naar schatting heeft 30% van de jeugd binnen 10 jaar de eerste tekenen van een “diabetisch generatie” . Het klinkt raar, maar dat wordt ook Big business naar diëtisten en medicatie. |
|
![]() |
![]() |