![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie is er in Vlaanderen verantwoordelijk voor de gemeentelijke holding en Dexia aandelen?
Terwijl dat de nieuwe woordvoerder van open-Vld post vat stellen wij ons vragen? Iedereen weet dat de gemeentelijke holding en de Dexia aandelen van alle steden en gemeenten gered zijn door ons publiek geld. Waren wij niet tussen gekomen stelt de vraag zich: hoe groot is het geleden verlies? Waarom heeft de minister van begroting en financiën deze instorting (meltdown) niet zien aankomen? Terwijl dat deze al in verschillende boeken werd aangegeven, ook city boy liet hierover periodieke artikels verschijnen in de kranten van de City. Ook bepaalde mensen van VVSG en het ministerie van Financiën spraken er geruime tijd voor de gebeurtenissen al over. Vandaag komt het bewijs langzaam naar boven dat iedereen op de hoogte was. De rommelkredieten die in de USA aan Jan en iedereen werden gegeven hadden gewoon geen kans tot terugbetaling. Alleen de premies en bonussen werden uitbetaald aan de “traders” banken met hun leiders inbegrepen. Waar zou Vlaanderen en haar minister van Financiën&begroting vandaag staan indien wij al deze aandelen niet de nodige ondersteuning zouden hebben gegeven. Hoe groot zou het gat in de begroting vandaag wel zijn zonder ons geld. Geld waarvan wij zonder de spaarcenten van de brave burger geen enkele garantie hebben tot volledige terugbetaling. Nochtans komt de vergrijzing er aan en heeft Vlaanderen dat geld nodig voor de vergrijzing aan te pakken of niet soms? Waarom heeft Dirk Van Mechelen op een bepaalde tijdstip geen instructies gegeven samen met Marino Keulen om te verkopen vooraleer het te laat was? Wat betekend vandaag de werkelijke schade omtrent al deze aandelen – gemeentelijke holding en de Dexia aandelen. Wie gaat deze zonder verdere hypocrisie vrijgeven? Dus op de vraag of de ministers van open-vld attent zijn geweest en zoals Dirk Van Mechelen in de keien van de Wetstraat gisteren avond stelde – dat hij goed de laatste tien jaar goed heeft gewerkt is het antwoord, nee! Alleen het geld van onze gemeenschap, die bedoeld is voor het algemeen belang en niet voor de banken heeft zijn vel gered. Dat is de waarheid! Gaat hij daarmee het boegbeeld kunnen zijn van zijn partij, dat betwijfel ik. Tenminste als een bepaalde pers een beetje beter zijn wek gaat doen, meer kritisch en meer objectief. Of is het allemaal gewoonweg een toneelstuk dat steeds maar verder gaat op onze kosten? Getekend, De Blankenbergse stalker En net zoals Jean-Marie Dedecker heb ik de stukken in bezit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() DEDECKER FOR PRESIDENT !!! Weg met de CD&V en VLD !!!
Het VB en SP.A storten ook naar beneden als een kaartenhuisje... en LDD zeer populair bij de jongeren. Laatst gewijzigd door BlueThunder : 9 mei 2009 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest Dexia ingestort zijn.....dan zouden we eens wat meegemaakt hebben....In een dergelijke omgeving zouden "begrotingsoverschotten" geen 5 maanden meer meegaan
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2009 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Commissie voor Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie Vergadering van 24/03/2009 Interpellatie van de heer Jan Penris tot de heer Kris Peeters, minister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Institutionele Hervormingen, Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media, Toerisme, Havens, Landbouw, Zeevisserij en Plattelandsbeleid, over de actuele toestand van de Gemeentelijke Holding ten gevolge van de koersval van Dexia De voorzitter: De heer Penris heeft het woord. De heer Jan Penris: Mijnheer de minister-president, mijnheer de voorzitter, geachte collega´s, ik heb deze interpellatie ingediend op 11 maart, twee weken geleden. Toen was het onderwerp heel actueel. Het blijft natuurlijk actueel, maar intussen zijn er een aantal dingen veranderd. Mijn vraag blijft dus misschien een beetje in het ijle, maar toch vind ik dat we, niet alleen in de pers, maar ook in dit parlement mogen vernemen wat de stand van zaken in dit dossier is. Toen ik op 11 maart mijn interpellatieverzoek tot u durfde te richten, ging het niet goed met Dexia. Het koersaandeel van Dexia was op dat moment gezakt tot onder de 2 euro. Dat zorgde niet alleen voor paniek op de beurzen, maar ook bij diegenen die zwaar participeren in Dexia, in het bijzonder de Gemeentelijke Holding. De Gemeentelijke Holding heeft 14 percent van zijn beleggingen bij Dexia geplaatst. Intussen is de beurstoestand verbeterd. De koers van het Dexia-aandeel is gestegen. Gisteren bedroeg het 2,55 euro bij het sluiten van de beurs. Op dit moment is het 2,53 euro. Vandaag is het verlies dus niet al te groot. Het is merkelijk beter dan twee weken geleden, wat natuurlijk ook de kaspositie van diegenen die in dat aandeel hebben belegd, zal verbeteren. U zult zich herinneren dat er twee weken geleden een aantal actuele vragen waren over het onderwerp en over de gemeentelijke financieringen in het algemeen die deels gedragen worden door de opbrengsten van de Gemeentelijke Holding. Er was toen ongerustheid. We wisten toen ook nog niet welke maatregelen uw regering, in samenwerking met de federale regering en andere deelstaatregeringen, ging nemen. U had een staatsgarantie toegekend aan de Gemeentelijke Holding om het hoofd boven water te helpen houden. Als ik goed ben ingelicht, zou dat voor ons gewest zo´n 200 miljoen euro zijn geweest. In het totaal ging het om 800 miljoen euro, waarvan 400 miljoen euro werd gedragen door de federale overheid en 200 miljoen euro door de beide deelstaten. De waarborg zou op 1 april afgelopen zijn. Daardoor hebben een aantal bestuurders van de Gemeentelijke Holding aan de alarmbel getrokken, met alle doemscenario´s van dien, en gevraagd om onze verantwoordelijkheid op te nemen. Ik heb intussen, via de pers, begrepen dat u die verantwoordelijkheid hebt opgenomen. De staatswaarborg die stopte op 1 april, zou worden verlengd. Klopt dit of niet? Wat is de actuele toestand? Is de Gemeentelijke Holding gered? Zo niet, welke maatregelen kunnen er dan nog worden genomen? De voorzitter: Minister-president Peeters heeft het woord. Minister-president Kris Peeters: Mijnheer de voorzitter, geachte collega´s, ik zal u alle informatie geven, maar u begrijpt dat we in een beursomgeving zitten. Ik denk dat de vragen die u gesteld hebt, terecht een antwoord verdienen. Het is inderdaad zo dat het belangrijkste actief van de Gemeentelijke Holding haar participatie in Dexia is. Als gevolg van de resultaten van Dexia is de Gemeentelijke Holding ook in de problemen gekomen. Deze participatie is vele jaren een mooie participatie geweest voor de aandeelhouders. De Gemeentelijke Holding heeft daarvan ook gebruik gemaakt om haar activiteiten geleidelijk te diversifiëren. De scherpe koersdaling van het Dexia-aandeel en het wegvallen van het dividend van Dexia over het boekjaar 2008, is zeer zwaar aangekomen en heeft de Gemeentelijke Holding in moeilijkheden gebracht. Reeds van in september volgt de Vlaamse Regering deze evolutie op de voet. We doen dit trouwens ook voor KBC en Ethias, waarin we ook participaties of engagementen hebben genomen. De voorbije weken kende het Dexia-aandeel een merkwaardig koersverloop. Gisteren noteerde het aandeel opnieuw boven de 2,5 euro. Ook vandaag is dit nog zo. Het is een zeer eigenaardige evolutie. Op 14 dagen tijd verdubbelde het aandeel in waarde ten opzichte van het dieptepunt. De gezondheid van de Gemeentelijke Holding is dus sterk verbonden zowel met de koers als met de toekomstige dividendmogelijkheden van Dexia. Laat ons dus hopen dat deze koersstijging wordt aangehouden. De uitdaging, de koers van het Dexia-aandeel en de toekomstige dividendmogelijkheden, blijft natuurlijk. Dit parlement heeft de Vlaamse Regering gemachtigd om waarborgen te verstrekken ten aanzien van de Gemeentelijke Holding ten belope van 200 miljoen euro, later opgetrokken tot 400 miljoen euro. Samen met de andere gewesten en de federale overheid waarborgen we vandaag voor een totaal van 800 miljoen euro uitstaande schulden van de Gemeentelijke Holding: 160 miljoen euro door het Waalse Gewest, 40 miljoen euro door het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest en 200 miljoen euro door ons. Het is correct dat deze waarborgen slechts lopen tot 31 maart 2009. De verlenging van deze waarborgen en het uitwerken van een meer structurele oplossing vormden dan ook het onderwerp van een overleg dat op 12 maart plaatsvond tussen de federale regeringstop en de ministers-presidenten van de drie gewesten. Dit overleg resulteerde in een afspraak die werd gemaakt op het Overlegcomité van 18 maart. Er werd toen ook de afspraak gemaakt om deze week de gesprekken af te ronden met betrekking tot een verlenging van de uitstaande overheidswaarborgen. Tegelijk is afgesproken dat ook gesprekken zullen worden gevoerd over de mogelijkheden om tot een structurele vermindering van de schuldgraad van de Gemeentelijke Holding over te gaan. De verlenging van de waarborg is één zaak, maar we moeten ook het structureel probleem durven aanpakken. Dit kan gebeuren door de verkoop van andere participaties of door een versterking van het eigen of quasi-eigen vermogen. Er werd ook overeenstemming bereikt over het gegeven dat het toezicht op de Gemeentelijke Holding, gelet op de staatshervorming, aan de gewesten toekomt. De federale overheid heeft zich bereid verklaard op dat punt de wet van 1963 die het toezicht nog organiseert, af te schaffen. Ik zou zeggen: de stille staatshervorming. Ik kan u ook meedelen dat gesprekken worden opgestart tussen enerzijds Publigas en anderzijds de Gemeentelijke Holding om na te gaan in welke mate en op welke manier een deel van de meerwaarde, afkomstig van de verkoop van Distrigas, kan worden gebruikt om de situatie bij de Gemeentelijke Holding te verbeteren. Dit verwijst naar de versterking van het eigen of quasi-eigen vermogen. U weet dat de verkoop van Distrigas door Publigas mogelijkheden biedt, maar ik zeg u dit heel voorzichtig - en de formulering is zoals ik ze u heb meegegeven - en de zaak is nog verre van rond. Op grond van de analyses die onder meer ook door de externe adviseur van de Vlaamse Regering werden gemaakt, ben ik van oordeel dat we ten aanzien van de Gemeentelijke Holding het beste werk kunnen maken van een tweesporenbeleid: enerzijds via het verstrekken van waarborgen zolang de koers van Dexia zo laag blijft, en anderzijds via een versterking van het eigen vermogen om de schuldpositie te kunnen afbouwen. De uitwerking van deze maatregelen vormt het voorwerp van verdere gesprekken en onderhandelingen. Het lijkt mij in ieder geval duidelijk dat deze Vlaamse Regering in dit dossier de juiste acties heeft ondernomen en niet bij de pakken is blijven zitten, maar dat ze de situatie attent opvolgt en aan het parlement de nodige maatregelen heeft voorgesteld - ik verwijs naar de waarborg. Het lijkt mij nodig dat we samen met de andere overheden en de gemeenten/aandeelhouders de basis leggen voor een duurzaam herstel. Mijnheer Penris, dit is de meest actuele stand van zaken. Ik vat even samen. Ten eerste, nu het aandeel van de Gemeentelijke Holding/Dexia iets boven 2,5 euro staat, is de toestand al iets beter, maar toch nog zorgwekkend. We hebben waarborgen gegeven en het verlengen van de waarborgen lijkt me een heel wijze beslissing, maar ik zal dat niet alleen doen, maar samen met de anderen. Ten tweede is er de structurele aanpak: de schuldpositie van de Gemeentelijke Holding moet worden opgelost. We hebben daar een bijkomende opportuniteit, zijnde de verkoop van Distrigas door Publigas, waarbij de meerwaarde naar de gemeenten gaat. Het is daarbij de vraag in welke mate we van deze mogelijkheid gebruik kunnen maken om het structurele probleem aan te pakken. De voorzitter: De heer Penris heeft het woord. De heer Jan Penris: Mijnheer de voorzitter, mijnheer de minister-president, ik dank u voor het antwoord. Voor zover u dit kan geruststellen: onze fractie steunt u in uw strategische opties voor wat deze holding betreft. Ik heb alleen nog een tactische vraag. Hebben wij enige rechtstreekse zeggenschap - en ik bedoel daarmee niet wij, want wij hebben nergens zeggenschap, maar de Vlaamse Regering? Heeft de Vlaamse Regering zeggenschap in de structuren van de Gemeentelijke Holding? Kan ze het beleid rechtstreeks of onrechtstreeks mee sturen? We doen toch ons best, we geven heel wat waarborgen, maar worden die ook gehonoreerd in de beheerstructuren van die belangrijke instelling? Minister-president Kris Peeters: Dat is een interessante vraag. Ze werd niet gesteld, laat staan beantwoord, toen we de waarborgen hebben gegeven, omdat de Vlaamse Regering dat deed vanuit onze bevoegdheid en verantwoordelijkheid ten aanzien van de gemeenten. Ik begrijp uit uw vraag dat we, bij het zetten van verdere stappen, naar analogie met de situatie bij andere banken, misschien ook eens naar het bestuursniveau moeten kijken. Ik zal uw suggestie meenemen, bedankt ervoor. De voorzitter: Het incident is gesloten. http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...103949-433.art In dit artikel staat duidelijk vermeld wie de eigenaar is van deze gemeentelijke holding. <<De Gemeentelijke Holding is eigendom van de gemeentes en de provincies van België.>> Wie de toezichthebbende Overheid is van steden en gemeenten weet ondertussen iedereen. Dexia waarvan praktisch elke gemeente aandelen van in bezit heeft, heeft onlangs de verlieslatende FSA verkocht aan Assured Guaranty. Waarin Dexia net geen 25 procent in kreeg. De Tijd van 30.04.09 stelt daarom dat Dexia rommel langs de achterdeur weer binnen krijgt! http://www.lijstdedecker.com/nl/dexi...binnen-905.htm Waarom de bevoegde ministers van open-vld niet voldoende waakzaam zijn geweest over het al niet behouden van deze aandelen kost ons vandaag een hoop geld. Ook Fortis moest daardoor volgens “Het Journaal” van 23.10.08 in snel tempo worden verkocht. Ik citeer: <<De regering organiseerde de uitverkoop van Fortis om te kunnen beschikken over een oorlogskas voor Dexia>>. Ook Johan Vande Lanotte voegt er het volgende commentaar bij in “ De Morgen” van 11.10.08 ik citeer: <<de regering Fortis zo snel mogelijk van de baan wou om Dexia te kunnen redden>>. Het zou wel eens kunnen zijn dat meester Morikamen daar gebruik gaat van maken tot verdediging van zijn klanten. Klanten die vinden dat de verkoop meer met politiek te maken heeft dan met commercie. Buiten het feit dat nieuwe aandeelhouders van circa 1 euro over het lot mochten beslissen van de echte benadeelde aandeelhouders van deze bank. Maar in de huidige tijd als men daar over spreekt is men “populistisch” of is men aan het “stalken”. Wie begrijpen kan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Wanneer gaan wij hier meer over vernemen?Waaroom geen externe audit zowel bij Dexia als bij Fortis? Of geven wij ons geld zomaar weg? Er zijn fouten gemaakt, door wie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ja, en schijnbaar komen er nog fouten bij.Misschien staan ze wel in de rij.Maar, ja ze komen toch zo graag in de media.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Terwijl dat België en Vlaanderen altijd maar verder Overheidswaarborgen blijven geven aan bepaalde geliefden. Zodat er maar geen lijken uit de kast zouden vallen. In de tussentijd…zijn in de USA Bernanke en Buffet het niets eens over een mogelijk herstel. Obama stopt niet met nieuwe voorzorgen te nemen tegen monopolies en tegen de crisis. Bij ons laat men in de energie sector maar begaaN Dexia en openbare werken in leven houden is de prioriteit van de dag. Gaan zij nog geld kunnen lenen voor de sociale problemen aan te pakken die eraan komen? Of zijn hier ook twee maatstaven en gaat alles uitsluitend naar de betere… http://www.ftd.de/politik/internatio...se/512445.html http://www.ftd.de/boersen_maerkte/ak...ng/511936.html Hoeveel gaat het niet tijdig optreden (verkoop) van deze Dexia aandelen ons kosten. In de privé sector als men aandelen koopt dan volgt men de met de nodige attentie de evolutie van de koers. In Overheidskringen in Vlaanderen koopt men en voor de rest… (het is toch mijn geld) Is dat vanwege de bevoegde ministers van Open-Vld behoorlijk of onbehoorlijk bestuur? Een zaak is zeker hadden wij ze vandaag niet in bezit dan bestond de verplichting niet om massaal tussen te moeten komen met publiek geld. Publiek geld welk de tijd zal bewijzen wij nog nodig gaan hebben voor zaken van algemeen belang. En dus niet om de lijken in de kast te houden. Een teken van goede wil tegen over al dat geld zou een externe audit, waarom komt die er bij Dexia & niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hadden beter Dexia verkocht en verder gedaan met Fortis.Dexia zit nu van puntje A tot puntje Z vol politiek.Deze die de staatswaarborgen geven en deze die er bij Dexia gebruik van maken.En wie houdt dat allemaal in het hoog deze keer? ![]() ![]() Snel verkopen is de boodschap en liefst aan de fransen.. En ja spijtig dat Dirk Van Mechelen en Marino Keulen (open-Vld) dat niet vroeger hebben begrepen en op die manier veel publiek geld zou gespaard geweest zijn. Laatst gewijzigd door kanselier : 13 mei 2009 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Minister Dirk Van Mechelen blijft maar werken en uitgaven goedkeuren. Minister Crevits als minister van openbare werken die het inpalmen van parkgronden (Alberpark) in Blankenberge eveneens deel uitmakend van het openbaar domein samen allemaal goedkeurd. Ook minister Van Brempt voegd zich aan deze groep. Ook Marino Keulen van binnenlandse aangelegenheden zijn expertisecentrum voor Vlaanderen heeft geen kennis meer van enige administratief recht. Het mag allemaal , zij zijn de wet!
Dit gebeurd allemaal bovenop de waarborgen en het geld die de minister van begroting al gaf aan KBC. Zoveel geld aan die vriendelijke aannemers die op regelmatige basis met de Overheden werken voor miljoenen euro’s. Vlaanderen op volle kracht, wat de buurlanden doen en of die nu minder of meer schulden hebben dan wij, dat speelt geen rol. Ook dat Frankrijk en Duistland nu in volle recessie zijn lapt men aan zijn laars. Een feit is zeker de “werkende mieren” lees de brave burgers, zijn het beu van de betalen terwijl het altijd maar anderen zijn die de welvaart en de centen krijgen. De kloof tussen arm en rijk stijgt elke dag. Kloof die duidelijk aangeeft dat bepaalde politici in dit land verder doen aan een maatschappij met twee maatstaven. In de welke zij met veel plezier worden geholpen door de ambtenarij die maar blijft zwijgen, overtuigd dat zij zijn dat zelf met het opstapelen van nog meer schuld en het blijven verkopen van gemeenschapsgoederen zonder dat het toekomstfonds of zilverfonds mar groter wordt zij hun uitgesteld loon zullen krijgen. Bepaalde mensen zouden met hun centen voorzichtig zijn, afwachten wat er met de buurlanden gaat gebeuren, de autosector enz… Wat gaat ervan overblijven? De mensen laten werken tot hun 67 jaar zal dat helpen en gaan de mensen dat wel willen? Dit ganse geeft duidelijk aan dat er dit land buiten de rode vakbonden geen socialisten meer zijn, zijn het allemaal judassen van hun eigen partij ideologie. Waarom hebt gij ons verlaten, zullen de leden zeggen? Gelukkig dat indien dat wij morgen geen werk meer hebben en dat het chaotisch zou worden, wij nog altijd voor een boterham bij een van deze ministers zullen kunnen aankloppen, of niet? ![]() ![]() Een Overheid verzekeraar van een verzekeraar, wie begrijpen kan? En net zoals met de banken en de financiëntoren worden de juiste personen niet vervolgd. Voor Fraude de huidige dag is vrijspraak mogelijk mits betaling, “Que l’on se le dise” ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Zij wisten dat het op weg was!
Op 16.02.08 dus niet 2009 en ook niet sept of okt 2008 schreef Jan Leroy van VVSG het volgende <<De financiële markten beleefden de voorbije weken turbulente tijden. Een crisis op de Amerikaanse hypotheekmarkt besmette een groot deel van de financiële wereld. Maar ondervinden ook de Vlaamse gemeenten en OCMW's hiervan gevolgen.>> Niet te geloven men wist dus op 16.02.08 al van de staat van de Amerikaanse hypotheekmarkt van waar de rommelkredieten van komen. Maar Dexia, Fortis en nu weten wij het ook van KBC bleven maar kopen. Is het zo dat de minister "Lokaal" niet leest en ook geen rekening houd van bepaalde ambtenaren die nochtans soms veel slimmer zijn dan de meeste ministers. Vertel dit verder, en stop de manipulatie van de banken dat er voor zorgt dat er nog meer slachtoffers vallen tussen de werkende mieren (brave burgers). Het is duidelijk dat bepaalde belgische banken hun koersen manipuleren tot aankoop van hun eigen aandelen en spaarcenten. Ook de obligaties zijn vandaag overal en al te gek. En analysten spelen opnieuw het spel mee, wie begrijpen kan? Bij de aankoop van de rommelkredieten ben ik sorry Ethias vergeten.. Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 17 mei 2009 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Reuze geschikt dat SP.A en het blok uwentwegens niet weg te hoeven. Wat is dienaangaande uw standpunt jegens Groen!?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Gaar Marino Keulen nu werkelijk zorgen voor het einde van België?
Dus kunnen wij concluderen dat open-vld separatisten zijn of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Dexia waarvoor ging tussenkomen voor de spaarders...gaat bepaalde referentie aandeelhouders verder helpen hun verliezen goed te maken.
Na het opgehaalde geld van de laatste weken via verschillende producten gaat men vandaag de spaarder nog eens verleiden met hogere interesten. Ondertussen hebben wij vernomen die mee in het bestuur zit.. de Staatswaarborgen heeft goedgekeurd. Aangezien de hoeveelheid van het aangesproken publiek geld en een waarheid die alleen maar komt wanneer het te laat. Dachten wij burgers van wie het geld tenslotte komt recht te hebben op een externe audit. Waarom komt deze er niet. Of is het waar wat men zegt, dat er nog lijken uit de kast gaan vallen. Ald Dirk Van Mechelen en Marino Keulen tijdig hadden geprivatiseerd net zoals de federale dat heel snel voor Electrabel dan was er vandaag geen probleem en ook geen Staatswaarborg voor nodig. Buiten misschien voor de spaarrekeningen. Waarom mocht Dexia de bank van Overheid blijven is de vraag van de dag aan honderd punten? ![]() ![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...rekening.dhtml Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 26 mei 2009 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 26 mei 2009 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Jacky Buchmann is terug van weggeweest en Dirk Van Mechelen schenkt:
http://www.gva.be/antwerpen/kapellen...-aan-home.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hij is jong, heeft een duidelijke visie en hij is daadkrachtig. Daarom is hij de beste kandidaat voor het leiderschap van de VLD, Een nieuw tijdperk vraagt om nieuwe politieke leiders ,de oude garde is te veel gewend geraakt aan de draaikonterij van de oude politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik merk dat "De Tijd" de laatste tijd zeer goede verhalen brengt op politiek vlak. Is dat omdat zij voor de eventuele overname door Van Thillo meer vrijheidsbeweging hebben?
Wanneer gaat die overname door en begint die van Thillo niet langzaam een monopolie te verzamelen die aan de goede "De Morgen" al posten heeft gekost? Bepaalde mensen moesten gaan. Waren zij lastig? Ondertussen komen dankzij Europa lijken uit de kast. Wat nu, Dirk Van Mechelen heeft voor eigen publiciteit en net voor de verkiezingen net zoveel geld uitgedeeld dat de NV Vlaanderen er nu bijstaat zonder reserve voor de eigen verrasingen... Allen schulden, en toch wil de man nog meer schulden maken. Is dat net zoals het behouden van de Dexia aandelen (het niet tijdig verkopen of privatiseren) behoorlijk bestuur of dan toch onbehoorlijk? Waar moeten wij dit rangschikken meneer van Mechelen? http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...191529-438.art http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...egroting.dhtml http://www.gva.be/dossiers/oosterwee...opleveren.aspx Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 3 juni 2009 om 08:31. |
![]() |
![]() |