Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
1 juli 2009, 06:42 | #1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
|
Bestelwagens veroorzaken ongevallen
Ja, lees eerst het artikel maar hé:
link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...K&subsection=3 Ik denk dan: ja welke bestelwagens? Als je dan weet dat vooral in de bouw, mensen vervoerd worden naar veraf gelegen werven, zonder dat hun uren tellen ... dan moet je niet verwonderd zijn dat ze zo snel mogelijk willen rijden, en roekeloos worden. Een normaal mens begint te werken op het gewone adres van de fabriek, kantoor enz. (okee, daar zijn wel uitzonderingen op ... bla bla ...) maar niet in de bouw. Daar betaalt men slechts een klein bedragje per kilometer. Dus nemen de werkgevers in de bouw maar werken aan op grote afstanden; het kost hen toch geen sent; de arbeiders in de file mogen daar zo lang staan als ze willen, een kilometer is een kilometer. Oplossing is simpel: een wijziging in de arbeidswetgeving. En voor de rest: kontrole van de stoute overtreders. Iedereen kloten door iedereen op kosten te jagen door iedere bestelwagen verplicht uit te rusten met een begrenzer is weer zo'n tiepische gemakkelijkheidsoplossing.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
1 juli 2009, 07:12 | #2 | |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
|
Citaat:
__________________
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. |
|
1 juli 2009, 07:33 | #3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.247
|
Citaat:
en die snelheidsbegrenzer ? |
|
1 juli 2009, 09:03 | #4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.351
|
Yup, ´t is weer max-snelheid-begrenzing... het IQ van 30 haalt weer de bovenhand.
Aan meer afstand houden naargelang rijgewicht (= langere remweg), en aan een meer anticiperende rijstijl kan het niet liggen... En dat er in de statistieken echt rekening gehouden wordt in de wonderbaarlijke vermering van die bestelwagentjes lees ik ook nergens... Citaat:
http://statbel.fgov.be/figures/d37_nl.asp#1bis spijtig dat ik de cijfers van 1991 niet heb maar wel andere... men kan zich een gemiddelde uitdenken: bvb tussen 1996 en 2007 steeg: - het aantal "Vrachtwagens, bestelwagens, terreinwagens en tankwagens" met ca. 55 %... - het aantal " Personenwagens met ca. 16%... bvb tussen 1987 en 2007 steeg: - het aantal "Vrachtwagens, bestelwagens, terreinwagens en tankwagens" met ca. 120 %... - het aantal "Personenwagens" met ca. 45 %... Tja... vooraleer we dat "universitair onderzoek" niet kunnen inzien staan we nergens. Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2009 om 09:28. |
|
1 juli 2009, 09:14 | #5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
|
Mensen die uren in de file staan om gewoon van en naar hun vast kantoor of fabrieksadres te geraken, worden daarvoor ook niet betaald.
__________________
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
1 juli 2009, 09:22 | #6 |
Secretaris-Generaal VN
|
Grappig. toen ik de baan opging, was het simpel. Vanaf het moment mijn expertise gevraagd werd, werd ik betaald. 100 km, 500 km, maakte niet uit, ik moest, in het ergste geval, aantonen waar ik de tijd/kilometers had vertoefd.
Tuurlijk kreeg mijn werkgever een veelvoud van mijn uurloon ervoor in de plaats. (uurloon €15, vraagprijs €150) Ik kan wel het verschil begrijpen. Een betonmenger of een nucleair/petrochemic technicus... Nu nog steeds ben ik aan't overwegen freelance te gaan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
1 juli 2009, 09:49 | #7 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.351
|
Vervolg toename lichte bestelwagens = xx % ?
Doordenker: logisch dat die enorm toenemen... time is ook money... en aangezien de > 3,5 t ook begrensd zijn op 90 kmh naast de + 7,5 t die dat al lang waren... gaat men meer en meer... nipt onder de 3,5 t... Eens verder googlen in Be: Hier worden we al veel wijzer (zeer uitgebreid artikel, ik citeer een deel): Citaat:
Eens rap googlen naar Noorderbuur Nederland die zijn meestal veel slimmer...: (en hebben ook betere statistieken) Citaat:
Nog een interessante link speciaal om die bestelwagens: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2009 om 10:15. |
|||
1 juli 2009, 10:23 | #8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.351
|
En voor dat ik het vergeet... in een ....land zoals Be is het ook normaal dat een "aftandse auto met sleurhut " - maar wel < 3,5 T - even snel mag als een "sportwagen" op de snelweg... (in D = 80 offic.)
De veel veilige krachtige auto´s die meestal een betere caravan slepen mogen hier maar 90 kmh omdat het > 3,5 t is... (in D = 100 -> sticker) Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2009 om 10:24. |