Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2009, 00:19   #1
born2bewild
Banneling

Standaard Extremistische leider omgekomen tijdens gevechten in Gaza

Abdel Latif Moussa is komen te gaan.
erg he?
Gaat de VRT de begrafenis rechstreeks uitzenden?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 augustus 2009 om 00:22.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 00:29   #2
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Moeten de voorstanders van de war on terror of de oorlog tegen Al Quaida nu Hamas niet feliciteren en opnemen in de coalition of the willing? De verdeel en heers-strategie in volle glorie...

Laatst gewijzigd door Andy : 16 augustus 2009 om 00:42.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 02:54   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De putch van de zelfverklaarde emir van de bananrepubliek Gaza.
Theater van de betere soort, voor wie de zaken vanop afstand bekijkt.
Op het terrein is de situatie natuurlijk dramatish.
Gaza is een quasi-gevangenis.
Oud 16 augustus 2009, 03:50   #4
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Enerzijds bewijst hamas dat er geen plaats voor actieve, praktische en in de maatschappij rol spelende takfiri ideologie in Gaza mag zijn, en anderzijds is het indd een vorm van verdeel en heers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De putch van de zelfverklaarde emir van de bananrepubliek Gaza.
Theater van de betere soort, voor wie de zaken vanop afstand bekijkt.
Op het terrein is de situatie natuurlijk dramatish.
Gaza is een quasi-gevangenis.
Zeer duidelijk.

Laatst gewijzigd door porpo : 16 augustus 2009 om 03:52.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 07:10   #5
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Moeten de voorstanders van de war on terror of de oorlog tegen Al Quaida nu Hamas niet feliciteren en opnemen in de coalition of the willing? De verdeel en heers-strategie in volle glorie...
de wereld is een betere plaats geworden
kunnen we eens gewoon blij zijn?
Oud 16 augustus 2009, 08:05   #6
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de wereld is een betere plaats geworden
kunnen we eens gewoon blij zijn?
Als het doden van tegenstanders een aanvaardbare optie is, dan heb je wellicht gelijk. Ik verkies echter daar waar nodig arrestaties, inbeschuldigingstellingen, gerechtelijke onderzoeken en eventueel veroordelingen. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die probeert enkele democratische opvattingen te recupereren en iemand die onder invloed van een mediatieke hysterie zijn sadisme en cynisme de vrije loop laat.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 augustus 2009 om 08:31.
Oud 16 augustus 2009, 08:18   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het gewelddadig doden van tegenstanders een aanvaardbare optie is, dan heb je wellicht gelijk. Ik verkies echter daar waar nodig arrestaties, inbeschuldigingstellingen, gerechtelijke onderzoeken en eventueel veroordelingen. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die probeert enkele democratische opvattingen te recupereren en iemand die onder invloed van een mediatieke hysterie zijn sadisme en cynisme de vrije loop laat.
Ge moet dat zo niet bekijken Andy. Mekaar kapotmaken is daar een folkloristisch gebeuren. Ge moet die mensen hun tradities niet afpakken. Cultuurbarbaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 08:25   #8
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge moet dat zo niet bekijken Andy. Mekaar kapotmaken is daar een folkloristisch gebeuren. Ge moet die mensen hun tradities niet afpakken. Cultuurbarbaar.
Uw post plaatst mij voor een serieus probleem. Ik geloof immers dat mensen dmv hun ratio en enkele morele overtuigingen een zinnig wereldbeeld kunnen vormen en op basis daarvan kunnen functioneren in een quasi-democratisch systeem. Bij postings als deze vermoed ik echter dat bij sommigen de conditionering en de afstomping een point of no return bereikten. In tegenstelling tot anderen bekijk ik u nog steeds als mens, maar dan eentje van de zieke soort. Ik ben geen psycholoog, en wens me dan ook te onthouden van meer specifieke kwalificaties als psychopaat. Mensen zonder enige redelijkheid (verloren door conditionering) of morele opvattingen (verloren door afstompend cynisme) kunnen volgens mij dan nog enkel heropgevoed worden. Tot zolang kan ik niet anders dan 'grapjes' als de uwe als ziektebeeld te bekijken.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 augustus 2009 om 08:29.
Oud 16 augustus 2009, 08:30   #9
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het gewelddadig doden van tegenstanders een aanvaardbare optie is, dan heb je wellicht gelijk. Ik verkies echter daar waar nodig arrestaties, inbeschuldigingstellingen, gerechtelijke onderzoeken en eventueel veroordelingen. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die probeert enkele democratische opvattingen te recupereren en iemand die onder invloed van een mediatieke hysterie zijn sadisme en cynisme de vrije loop laat.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=97

de cd&v met straatlengte geklopt in tsjeefsheid

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 augustus 2009 om 08:33.
Oud 16 augustus 2009, 08:32   #10
born2bewild
Banneling

Standaard

ge ziet het pericles.
't is niet Hamas , Al Qaida of de Taliban.
Neenee, GIJ zijt de psychopaat en ik ben de sadist

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 augustus 2009 om 08:35.
Oud 16 augustus 2009, 08:34   #11
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De war on terror? De oorlog tegen alquaida? Amai gij hebt ook een chipke van het Ministerie van Propaganda ingeplant gekregen zeker?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 08:42   #12
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=97

de cd&v met straatlengte geklopt in tsjeefsheid
Die post heeft het over terreur, niet over het doden van mensen, dat maakt u ervan. Die post was een reactie op een verbod op partijen die terreur niet afzweerden, wat iets anders is dan een verbod op partijen die het doden van mensen niet afzweerden.

Ik vind terreur in specifieke situaties inderdaad legitiem. In bvb een dictatuur is het de enige methode om je samenleving te wijzigen. Dat beseften onze voorouders, die het recht op opstand hoog in het vaandel droegen, ook al.

Terreur waarbij doden vallen moeten we mijns inziens daar waar mogelijk zien te vermijden. Als niet-dodelijke terreur mogelijk is, dan zal ik die ook verkiezen. In situaties waar dat niet het geval is, lijkt mij ook dodelijke terreur aanvaardbaar. Voorbeelden van zo'n situaties vind je in het voormalige getto van Warshau, of dichter bij huis in het hedendaagse Irak, Afghanistan en Palestina. Indien de dodelijke terreur dan tegen de tegenstander gericht is (de bezetter, de ordediensten en soldaten van een dictatuur,...) dan heb ik bijzonder weinig tegen die terreur. Wat de recente gevechten in Palestina betreft: het is momenteel erg onwaarschijnlijk dat het om een emancipatorische strijd gaat. Ik betreur deze gevechten dan ook, niet alleen omwille van de slachtoffers, maar ook omdat ze kostbare tijd, energie en middelen vereisen die wellicht beter anders aangewend konden worden.

Ik ben zeer benieuwd naar uw opvattingen over terreur. U mag er zeker van zijn dat ik deze zal toetsen ahv casi zoals Warshau en de verzetsbeweging in WOII, het hedendaagse Irak of Afghanistan en de bezetting van Palestina. Als u tenminste het lef hebt ook over terreur en dodelijke terreur uw mening bekend te maken.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 augustus 2009 om 08:50.
Oud 16 augustus 2009, 09:00   #13
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
De war on terror? De oorlog tegen alquaida? Amai gij hebt ook een chipke van het Ministerie van Propaganda ingeplant gekregen zeker?
Ik stel alleen maar vast dat wanneer de VS een raket gooit op een huwelijksfeest in Afghanistan omdat men vermoedde dat het om een samenkomst van militieleden zou gaan, de VS deze vergissing onmiddellijk vergeven wordt door sommigen op dit forum.

Als Hamas schijnbaar op een meer efficiënte wijze (d.i. met minder burgerdoden) een beweging bevecht die misschien gelieerd is aan Al Quaida (dat staat nog niet vast), dan kunnen de voorstanders van de war on terror er alleen eens om lachen. Welk een cynisch leedvermaak om het leed van een vijand-van-mijn-vijand-bondgenoot. Zelfs de leden van de Noordelijke Alliantie kregen in 2001 meer respect voor het werk dat ze voor de VS opknapten.

Ik kan nog enigszins begrijpen dat zij die de afgelopen 8 jaar in een atoomschuilkelder doorbrachten de war on terror toejuichen. Het is evenwel het cynisme waarmee men eens lacht met het leed van een ander dat mij stoort, en dat wijst op een vergevorderd afstompingsproces bij het pro-oorlogskamp.
Oud 16 augustus 2009, 09:30   #14
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw post plaatst mij voor een serieus probleem. Ik geloof immers dat mensen dmv hun ratio en enkele morele overtuigingen een zinnig wereldbeeld kunnen vormen en op basis daarvan kunnen functioneren in een quasi-democratisch systeem. Bij postings als deze vermoed ik echter dat bij sommigen de conditionering en de afstomping een point of no return bereikten. In tegenstelling tot anderen bekijk ik u nog steeds als mens, maar dan eentje van de zieke soort. Ik ben geen psycholoog, en wens me dan ook te onthouden van meer specifieke kwalificaties als psychopaat. Mensen zonder enige redelijkheid (verloren door conditionering) of morele opvattingen (verloren door afstompend cynisme) kunnen volgens mij dan nog enkel heropgevoed worden. Tot zolang kan ik niet anders dan 'grapjes' als de uwe als ziektebeeld te bekijken.
Wat een bombastische tussenkomst.

Zo een hoog niveau hebben uw posts nu ook weer niet.
Leer uzelf relativeren man.

Laatst gewijzigd door Pericles : 16 augustus 2009 om 09:33.
Oud 16 augustus 2009, 09:36   #15
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat een bombastische tussenkomst.

Zo een hoog niveau hebben uw posts nu ook weer niet.
Leer uzelf relativeren man.
Ik bekritiseer niet zozeer of toch niet enkel uw niveau, maar vooral het gebrek aan empathie dat uit uw post blijkt.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 augustus 2009 om 09:39.
Oud 16 augustus 2009, 09:37   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge ziet het pericles.
't is niet Hamas , Al Qaida of de Taliban.
Neenee, GIJ zijt de psychopaat en ik ben de sadist
Zou hij zich wel veilig voelen met al die geesteszieken om hem heen ?
Oud 16 augustus 2009, 09:44   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bekritiseer niet zozeer je niveau, maar het gebrek aan waarden dat uit uw post blijkt.
Die mannen zijn gek. Die hebben geen waarden. En als ze al waarden zouden hebben ,zijn het zeker niet de onze. Als er daar in Gaza een idioot komt melden dat hij de nieuwe emir is en dat iedereen voortaan naar zijn pijpen moet dansen. Wat doe je daar dan mee. Lachen natuurlijk.
Oud 16 augustus 2009, 09:55   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bekritiseer niet zozeer of toch niet enkel uw niveau, maar vooral het gebrek aan empathie dat uit uw post blijkt.
Empathie ? Inlevingsvermogen t.o.v. wie. Ten opzichte van godsdiensfanaten die in Gaza een "moderne " raad van beroerten willen installeren ?
het enige wat ik erg vind jongen , is dat er mogelijk onschuldige voorbijgangers tijdens die confrontatie het leven hebben gelaten . Dat is alles.
Als de godsdienstfanaten daar elkaar willen uitroeien. Ze doen maar. Weer zoveel gekken minder.
Oud 16 augustus 2009, 10:08   #19
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik stel alleen maar vast dat wanneer de VS een raket gooit op een huwelijksfeest in Afghanistan omdat men vermoedde dat het om een samenkomst van militieleden zou gaan, de VS deze vergissing onmiddellijk vergeven wordt door sommigen op dit forum.

Als Hamas schijnbaar op een meer efficiënte wijze (d.i. met minder burgerdoden) een beweging bevecht die misschien gelieerd is aan Al Quaida (dat staat nog niet vast), dan kunnen de voorstanders van de war on terror er alleen eens om lachen. Welk een cynisch leedvermaak om het leed van een vijand-van-mijn-vijand-bondgenoot. Zelfs de leden van de Noordelijke Alliantie kregen in 2001 meer respect voor het werk dat ze voor de VS opknapten.
Ik kan nog enigszins begrijpen dat zij die de afgelopen 8 jaar in een atoomschuilkelder doorbrachten de war on terror toejuichen. Het is evenwel het cynisme waarmee men eens lacht met het leed van een ander dat mij stoort, en dat wijst op een vergevorderd afstompingsproces bij het pro-oorlogskamp.

ik vermoed dat het probleem van het accepteren van het succes van Hamas in deze om AQ efficiënt te treffen ligt in het feit dat die betreffende (dubbel)nicks op het forum wel eens totdat clubje van "verdoken" tora uitverkorenen kan behoren. en zoals gedemonstreerd is enkel hun gestolen staat Israel van belang, zelfs als het voor het uitschakelen van zoiets als een AQ cel gaat. en al helemaal als het een Palestijnse verzetsorganisatie is die het doet.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 10:31   #20
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een vrij simpele verklaring voor het geweld dat Hamas tegen ze in alle opzichten gevaarlijke beweging gebruikt: het heeft niets te maken met goodwill tegenover het Westen (de "Infidels") of een gebaar naar Israël. Het is puur dat Hamas geen enkele rivaal wil in Gaza, en er zelf het bestuur wil uitvoeren. Helemaal alleen.

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be