![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Lijst Dedecker (LDD) heeft vastgesteld dat de Vlaamse regering met het immense budget van 550 miljoen euro voor het aanpakken van de gevaarlijke of "zwarte" verkeersknooppunten in Vlaanderen er amper de helft van heeft gerealiseerd.
Vlaams volksvertegenwoordiger Peter Reekmans (LDD): “Tussen 2003 en nu zijn er maar 400 van de 800 ‘zwarte punten’ aangepakt door de Administratie Wegen en Verkeer (AWV), al lag de einddatum uitdrukkelijk op het einde van dit jaar. Er zijn er nog 112 in aanbesteding, maar erger is dat er voor de overige 288, waar al een (voor)ontwerp klaar is, geen geld meer is. De komende jaren is er minimum 300 miljoen euro extra nodig om de werken aan de resterende zwarte verkeerspunten uit te voeren.” Fout berekend LDD wijst er op dat er in 2003 een tijdelijke vennootschap Veilig Verkeer Vlaanderen (TV 3V) is opgericht, bestaande uit de 3 grootste studiebureaus ArcadisGedas, Grontmij en Technum (www.tv3v.be), om een integrale kostenanalyse te maken van het project. Peter Reekmans: “Blijkbaar heeft dit megastudiebureau vooral haar eigen factuur voor de studie correct berekend, maar lukte dat minder voor de kostprijs van de projecten zelf... De nieuwe Vlaamse regering zal dus 300 miljoen euro moeten vinden om het werk af te maken. Het is duidelijk dat de vorige regeringen in gebreke zijn gebleven. Maar de sp.a ministers hadden alleen aandacht voor het openbaar vervoer of voor het installeren van massaal veel flitscamera’s langs de Vlaamse wegen. Zo gingen er naar het openbaar vervoer drie keer meer middelen dan naar veiligere weginfrastructuur. En de linkse mobiliteitsdromenfabriek draait rustig voort,om straks in alle provincies opnieuw trams te doen rijden.” Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |