Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2009, 07:57   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard pensioen omhoog voor contr.gemeentepersoneel

Er was de vorige weken wel wat te doen geweest over de discriminatie in de pensioenen tussen ambtenaren en "de prive".
Ook de verschillen in pensioenen tussen enerzijds de statutaire en anderzijds de contractuele ambtenaren zorgden al voor wrevel,
De klassieke ballon over de lagere lonen bij ambtenaren is al enige tijd doorprikt, al was het maar door de vele toelagen en premie's dat ze erbij krijgen. Om nog te zwijgen van alle andere voordelen (gratis openbaar vervoer, veel verlof,etc...)
Dus pensioensverschillen tussen statutair,contractueel,prive of zelfstandig voor een zelfde job is naar mijn mening pure discriminatie.
spijtig genoeg zal die discriminatie nog in stand worden gehouden totdat we politiekers krijgen met zin voor rechtvaardigheid en eerlijk beheer én met kloten aan hun lijf.

Het strafste is dat die hele heisa het omgekeerde effect heeft gehad, waarmee het bewijs gegeven is dat de politiek voornamelijk bestaat uit castraten en dat ze in ons land totaal onverschillig zijn voor de vragen van het deel van de bevolking dat in "de prive" werkt of zelfstandig is.

Gisteren werd zonder veel poeha wel een verhoging van het pensioen van het contractuele gemeentepersoneel voorgesteld ze krijgen dezelfde pensioenen als de statutairen.....al is er geen geld in de schuif om dit te betalen????

Ik stel mij de vraag waarom de pensioenen niet gewoon berekend worden op het aantal gewerkte jaren en op het werkregime, ongeacht loon en werkgever?
Iedereen eenzelfde fatsoenlijk basispensioen, de keuze is aan de mensen om tijdens hun carrière zelf nog bij te sparen. Elk volgens eigen mogelijkheden.
Dit is niet alleen eerlijker voor iedereen, maar geeft de regering ook de mogelijkheid om perfect in te schatten hoeveel pensioen ze moeten uitbetalen op lange termijn.
Kortom, volgens mij eigenlijk niets dan voordelen (behalve voor de dikke pensioenen uiteraard, want die zouden moeten inleveren).
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be