![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Gratis one minute of fame op Consumenten24?
Ik kreeg een berichtje in m'n e-mail, met deze link voor meer informatie. Volgende dag verstuurde ik het volgende bericht. Aardig toch, of niet? Goeiedag, Kan ik misschien een minuut zendtijd winnen met korte rijmpjes die ik schreef? De tekst van die rijmpjes bewegend van beneden naar boven, die ik dan ook voorlees, met een aardige achtergrond? Rijmpjes zoals: De lente schrijdt voort met de tijd en ook dit jaar is dit weer waar. Leve de computerzaal is soms een ideaal. Commentaar raakt vaak veler snaar. Het wordt weer lente en kou trekt weg sommigen kunnen spelen met rente terwijl velen leven met pech. Hier zit ik weer anders dan met babbels voor de zoveelste keer met haastige grabbels Tijd gaat voort met menig feit ongehoord. Met achterstand van geschreven zinnen probeer ik zo tijd te winnen. Lenig met relieken en dromend van mozaïeken bied ik U aan m'n dichterlijk bestaan. Gericht op resultaat is dit gedicht geen loos gepraat. Ik moest luisteren naar intelligent juisteren met een spoed voor beter goed. Tijd gaf me vlijt. Voor velen is lawaai een plaag, daarom: STILTE graag. Met heimwee bevangen voel ik een rijmend verlangen. Geen paniek, geen paniek, het klimaat is maar een beetje ziek. Het doet pijn om eenzaam te zijn... Wat stelt die Gore nou eigenlijk voor? Hoofdpijn is geen gein. Bijzonder toch dat 't bestaat meter per seconde in kwadraat..? Bekoord met een streven om poetischer te leven probeer ik weer te geven. Morgen weer een dag met menig sneer en corrupt gezag. Look, I've made a little book. Ik sta nog niet in de krant, met dit boekje in m'n hand. Soms voel ik me dom zonder te weten waarom. Dromen in m'n slaap komen soms terug als ik gaap. Goed idee minder co2. Eet gerust voedselbewust. Een goed broedgebied bederft het bloed niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Terwijl het niet m'n bedoeling is om iemand lastig te vallen met m'n rijmpjes, koester ik nog steeds de wens die rijmpjes op de een of andere manier meer bekendheid te geven. Zo was er een keer een oproep van Greenpeace om evt te projecteren leuzen in te sturen tegen de bouw van nog een kolencentrale, en ook toen kreeg ik geen reactie. Nou, en onlangs een bericht via 't Nos-journaal ivm de Klimaattop Kopenhagen in afwachting van klimaattop 06-12-2009 waarin na 43 sec wordt gezegd: En tijdens de conferentie zullen op deze interactieve wereldbol teksten worden geprojecteerd, bedoeld om de onderhandelaars aan te moedigen. Zodoende dat ik dacht dat het misschien een goed idee is om te proberen 't volgend rijmend zinnetje daar geprojecteerd te krijgen: Goed idee minder CO2. Wil iemand reageren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd dat rijmpjes als "Goed idee minder CO2" niet echt het verschil gaan maken in Kopenhagen. Tenzij in het plaatselijke basisonderwijs misschien...
Ik heb geen problemen met mensen die er plezier in scheppen om rijmpjes te maken, voor mijn part doen ze heel de dag niet anders, maar ik zou het op prijs stellen dat ze hun rijmdrift binnenshuis botvieren. Ik heb, zoals zo velen, een hekel aan rijmpjes. Ze doen mij denken aan slecht opgestelde advertenties van de plaatselijke loodgieter ( "Doet uw chauffage het niet meer? Bel dan sanitair Kok en Van der Geer!") of de bakker ( "Altijd lekker, altijd vers, 't brood van Bakkerij Gevers!"). Dus, niks persoonlijk hoor ron, ik wens u veel plezier met uw rijmpjes, maar ik hoop dat ik er niet te vaak mee geconfronteerd word... Ieder zijn meug eh? Overigens, een goeie slogan om in Kopenhagen te projecteren zou zijn; "Is dat hier bijna gedaan ja?"
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wil je afgezeken worden met lef, vraag het Big F
![]() je vroeg er zelf om, muhahahahaha
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was zeker mijn bedoeling niet. Ik was nog voorzichtig dacht ik... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kon zo gauw niks beters verzinnen.
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |