![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.feminisme.be/fab/ Eindelijk weer eens feministische actie op straat ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() OT: jammer genoeg kan ik er niet bijzijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Een fakkeltocht. Hoe nazistisch.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Godgeklaagd dat we die strijd 'opnieuw' moeten doen, met dank aan een ingevoerde ideologie waar de vrouw een 2derangs wezen is!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() wat gaat da helpen? lol
moesten vrouwen willen, dan nemen ze morgen alles over, totale macht, maarja, ze spelen liever het slachtoffer
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest mijn vrouw eraan meedoen die zou ik goed wat petsen geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Kan ik mijn vuile was ineens laten doen op die fakkeltocht?
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echte mannen slaan geen vrouwen, enkel "dweilen" doen zoiets.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ging het hier enkel om de 'stemplicht' dan, er zijn nog wel een 'paar' andere verworvenheden waar onze (die van mij toch) voorvaderen en -moeders voor gestreden hebben, bij mijn weten was ik al lang geen 2de rangswezen meer, maar die 'ongelijkheid', dat 'vrouw als 2de rangswezen' rukt blijkbaar met rasse schreden terug op.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Als ze dan gaan werken maken ze minder kans op promoties, stoten ze zelden door naar topfuncties (kijk maar eens rond op de gemiddelde universiteit: zelfs in de meest vrouwelijke richting is het gros van de hoogleraars man) en verdienen ze gemiddeld minder. Kijk eens naar de samenstelling van overheden. Vandaag de cijfers gehoord over huiselijk geweld? Maar wellicht gebeurt dat alleen bij moslims. Hoeveel blanke mannen zijn er niet die niet willen dat hun vriendin alleen of met vriendinnen op stap gaat? Laat staan met mannelijke vrienden. Mogen die vrouwen zich altijd kleden zoals ze willen? Hoeveel mannen zetten hun vrouw onder druk om een bepaald kapsel te hebben, ook als zij het zelf liever anders willen? Sorry, maar no-go. Het is niet omdat er een groep mensen is waar vrouwen het gemiddeld nog slechter hebben, dat het hier een baken is van vrouwenrechten. In het beste geval is er een proces aan de gang waarbij beide groepen meer gelijkwaardig worden. Maar het voorstellen alsof we er hier al waren en dat dat nu bedreigd worden door moslims (ik ga er toch van uit dat dat de ideologie was waar je op doelde), vind ik wat kort door de bocht. En hop, nu terug naar de keuken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 25 november 2009 om 14:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang zij het spelletje blijven meespelen zal het niet veranderen Er is een zekere analogie met Belgie, daar blijft Belgie ook alleen maar duren omdat de Vlaming denkt dat het zo moet, en uit panische angst voor verandering. Vroeg of laat worden die ook wel wakker, als het geld echt op is en het begint zeer te doen. Grootmoedig als de Vlaming is zullen ze dan niet opkuisen onder de Belgicisten en alles weer met de mantel der liefde bedekken. Leedvermaak zal er wel zijn. En veel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Eerlijk gezegd denk ik dat die periode waarin vrouwen overal vrank en vrij uitdagend gekleed konden rondlopen zonder lastiggevallen te worden nooit of toch maar zeer kort bestaan heeft. Tot de late jaren '70 (en eigenlijk in sommige delen van Vlaanderen is die nooit weggeweest) was de katholieke stempel op Vlaanderen bijzonder sterk en was er van zulke vrijheden helemaal geen sprake. Als ik vandaag rondkijk op mijn werk, waar honderden meisjes in de leeftijdscategorie 18-25 rondlopen, dan zie ik toch meisjes rondlopen waarvan mijn moeder (moslim noch katholiek noch oerconservatief, wel feministe) zou zeggen dat ze er bijlopen als prostituees. Maar ook dat dat hun goed recht is en ze daar gebruik van maken. Het hangt er allemaal van af tot welke feministische stroming je behoort.
Ik zou zelfs durven zeggen dat het woordje 'terug' in de OP zelfs een beetje ongelukkig gekozen is. Het roept een gevoel van nostalgie op naar een periode die nooit bestaan heeft. Wat niet wil zeggen dat we niet waakzaam mogen/moeten zijn. Ten slotte vind ik ook dat vrouwenrechten om meer draait dan het recht om schaarsgekleed over straat te lopen. Je kan dat op twee manieren bekijken: die vrouwen maken gebruik van het recht om hun seksualiteit openlijk te beleven en hun lichaam te tonen. Van mij hoor je geen klachten. Maar doen zij dat altijd uit vrije wil, of doen ze dat onder invloed van andere factoren zoals mannen of de media (ik denk dan bijv. aan rap-video's en reclame). En ik zal het gras wel doen na de match. Breng mij eens een pintje mee als je uit de keuken komt ![]() Laatst gewijzigd door Steve_M : 25 november 2009 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd, want die periode - die nooit bestaan heeft omdat jij ze blijkbaar nooit gekend hebt - dat vrouwen nog veilig op straat konden lopen, al dan niet schaars gekleed - heb ik wél gekend, mijn moeder zelfs meer en mijn oma nóg meer, in die tijden liet men zijn deur zelfs dag en nacht open - het gaat ook niet enkel om het 'recht' of de 'plicht' om schaarsgekleed rond te mogen/moeten lopen, het gaat wel een beetje dieper!
In mijn koelkast staat geen bier (sorry Dronkoers ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Net zoals de meesten van mijn collega- forumdeelnemers vind ik die vrouwenrechten maar onzin. Wie schaars gekleed wil rondlopen moet dat maar doen, maar alstublieft al dat gedoe erover
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 25 november 2009 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |