![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De officieuze leeftijd om te oud te zijn voor werk, hoeveel zou die bedragen?
Ik heb al horen spreken over 35 jaar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat het afhangt van persoon tot persoon. Zo'n dikbuik van 35 kan idd al te oud zijn voor werk, seks, zelfs nog met de hond wandelen kan er teveel aan zijn. Voor't zelfde geld heb je een kwieske 65'er die nog niet op pensioen wil, en met plezier z'n werk nog voortzet. De enige leeftijd waar men zeker van kan zijn is de maximale leeftijd die een mens zou kunnen halen, aannemen dat hij geen ziektes heeft gekregen, niet is doodgeschoten of blootgestelt is aan al te veel vervuiling, en die schat men op 120 tot 130 jaar.
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de werkgevers is d officieuse leeftijdsgrens voor aanwerving niet duidelijk bepaald, maar ze hebben zeker al bijgedachten rond de veertig. Voor politiekers, die altijd het voortouw nemen in desociale zekerheid, is die leeftijd aan het verschuiven van zestig naar zeventig. En de werkloze ouderen, ze werkloosden voort... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel de lonen zijn voor mij te laag om er voor buiten mijn deur te komen. Verdien meer als ik gewoon thuis blijf, dan wat ik netto zou hebben door te gaan werken. Binnen kort misschien wat PWA werk gaan doen om nog wat onder de mensen te komen en zo nog wat sociale contacten te hebben, maar voor het netto inkomen moet het zeker niet. 1300€ dop plus 200€ toeslag als alleenstaande vader op het kindergeld plus vermindering op ziektekosten, plus invaliditeit plus inkomsten uit eigen energiewinning die recht op werkloosheidsuitkering laten behouden en niet mee tellen voor de toeslagen op kindergeld. Ik kom dus niet buiten mijn deur voor minder dan 2500€ netto per maand. Ik ben niet te oud om te werken volgens de werkgevers, maar gewoon te duur. Eigenlijk hebben ze, maar ik heb ook gelijk dat ik niet ga werken voor een minder netto inkomen dan wat ik nu heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben 41 en te duur (hoogopgeleid). Dat is de reden die ik helaas bijna altijd te horen krijg.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn inkomen ligt ruim boven dat van de gemiddelde Belg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijg ik dus ook steeds te horen en hoor dan vaak dat ze een oudere werkzoekende werkloze hebben aangenomen tegen het loon van een beginnende schoolverlater, omdat deze gewoon niet weet hoe hij de wet in zijn voordeel moet gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Met 8 h werken verdient ge meer als de gemiddelde Belg, ja dat zei ge al.
Gigelo ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, wel.
Heb daar zelfs een aanbod voor liggen dat meer opbrengt dan PWA of arbeid in loondienst. Maar het zijn die uren dat je beschikbaar moet zijn die mij tegen steken. Ben graag thuis als mijn kinderen thuis zijn en als het nodig is om aan de roep van de natuur te voldoen. In de winter kan je namelijk niet planten of oogsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als gigelo deug ik niet, ben immers een klein lelijk oud manneke. En in België mag je hoofdaandeelhouder zijn van Electrabel of Belgacom terwijl je een uitkering trekt als werkzoekende werkloze. Je mag er enkel zelf niet te veel uren in dienst van het bedrijf werken. Maar je mag wel een hele dag bezig zijn met je hobby. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Kortom u trekt een uitkering en een shitload aan dividenden ?
Soms vraag ik me af waar de schaamte naartoe is..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men mensen die hier illegaal komen leven met ons belastinggeld kan onderhouden zonder dat ze ook maar iets bijdragen aan de maatschappij, dan heb ik het recht mijn deel aan belastingen terug te halen via de wegen die de overheid mij aanbied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, ik ben nog opgevoed met het idee, wie niet werkt eet niet. Ook Jantje zal daar wel eerlijk in toegeven, een groententuin, zelfs al is het een werk van liefde, is nog steeds werk.
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Dan moet jij dringend van omgeving veranderen. Wat zou 35 jaar nu te oud zijn?! Als eerste werkervaring, misschien?
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen onze maatschappij worden enkel arbeid tegen verloning beschouwd als werken. Al de rest word als minderwaardig beschouwd binnen onze maatschappij. Een moeder die haar kinderen verzorgt en daarnaast die van haar zusters en broers opvangt, word beschouwd als een niet werkende vrouw, een vrouw die het zelfde aantal kinderen opvangt van vreemde word bestempeld als een onthaal moeder, en word als werkende beschouwd en krijgt daar zelfs voor betaald. En dat stoot mij tegen de borst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie niet in waarom de Belgische burgers de enigen met schaamtegevoel zouden moeten zijn.