![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk er heel hard aan om zelf een partij te maken.
Want als ik ze allemaal bekijk is er geen één goed, is er geen één, maar nu geen één partij die de wil van het volk doet en volgt. 't zal heel simpel zijn, niet links, niet rechts, maar alles via referendum. Alle standpunten van de partij worden voorgelegd aan de leden. Van de eerste tot de laatste. Gedaan met politiekers die jarenlang hun zegje doen, zonder dat de bevolking kan corrigeren, dan slechts hun stemmetje te geven en lijdzaam toe te zien. Ze willen dat de mensen gaan stemmen. Dat ze hun stem uitbrengen. We kunnen niet eens gaan stemmen, want de verkiezingen zijn inderdaad ongrondwettelijk. Ze kunnen evenmin een nieuwe wet maken want de regering heeft zijn ontslag. Lopende zaken... Als ze verkiezingen houden, wat zeg ik zelfs als ze maar starten met hun verkiezingscampagnes, dan kan in principe iedere Belg een dagvaarding laten uitschrijven op de partij in kwestie, wegens het voeren van verkiezingscampagnes, die opnieuw een inbreuk plegen op de kieswet. En als de regering zo de grondwet aan zijn laars lapt, waarom moet ik dan als 'goede belg' diezelfde grondwet respecteren. Waar zit het gelijkheidsbeginsel, als de politiekers de wet met de voeten kunnen treden ? Verkiezingen houden is opnieuw uitstel om iets te doen aan onze economie. Het is laf vluchten van de problemen op tafel, niet op zijn minst de crisis. De regering blinkt uit in passiviteit en lafheid. De ene partij doet niks, en de andere kan alleen maar wijzen met de vinger, verwijten. En doet evenmin iets. Beloven, veel praatjes, maar niks doen. Dus is het beter dat er maar nieuwe partijen naar voor komen en dat bij iedere poging tot het houden van verkiezingscampagnes, dat de burgemeesters, organisaties, vakbonden of zelfs de gewone burger, de partij in kwestie dagvaardt voor de rechtbank. Desnoods in een spoedgeding. En dan mogen de rechters eens uitleggen, waarom politiekers boven de grondwet staan. In een land van scheiding van machten. We gaan zelf een partij oprichten via het internet, wie ziet dat hier zitten ? Allez Rik Torfs en soortgenoten, 't is het moment ! En diegene die het niet zien zitten, dagvaard ze, die nietsnutten. Laten wij ze nu maar eens de stokken in de wielen steken, zoals zij hun vertragingspolitiek voerden om de crisis maar niet te moeten aanpakken. Kunnen ze allemaal gaan doppen. En deze die helemaal niets zien zitten, stuur allemaal een scheet op naar de partijen, want ze hebben niks voor U gedaan dan U gemolken, uw belastingsgeld naar de rijken gedragen en hun verantwoordelijkheden ontlopen, door hun prioriteiten DOELBEWUST verkeerd te leggen. En nu maken ze ons nog belachelijk ook in het buitenland, zodat iedere buitenlandse investeerder met verstand wijselijk NIET zal investeren in zo'n klimaat, en dezen die er hier al zit weer een reden temeer heeft om zijn 'schuppe af te kuisn' (vrij vertaald: te vertrekken). Laatst gewijzigd door JurgenD : 28 april 2010 om 02:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik doe mee
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar... Dit zie ik dan weer niet zitten. Het gaat een logge, inerte en vooral tijdrovende beweging worden op die manier. Je moet m.i. al een basisprogramma hebben, waarin de meeste leden zich kunnen vinden en de mogelijkheid openlaten om op initiatief van de leden een referendum te organiseren over belangrijke items. Als je werkelijk alles met referenda gaat bepalen, zullen we niets anders doen dan heen en weer hollen naar het stemhokje...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe meer versnippering, hoe beter !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Simple comme bonjour. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie weet hoe je een partij opricht. Hoe zit dat.
Is er een deskundige in de zaal ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Er zijn er velen die met goeie wil beginnen in de politiek. Maar eens je in die kermismolen van geld en macht meedraait ben je snel bekeerd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het zal niet perfect zijn, maar het zal toch stukken beter zijn dan de huidige manier hoe de meeste politieke partijen werken. Niets doen is geen optie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Wat doe je met de vele mensen die wel willen stemmen, maar die geen computer of internet hebben?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De huidige partijen zijn helemaal niet beveiligd. 2. Internet gratis beschikbaar maken met kleine bandbreedte op TV en GSM en stemmen via een 0800 lijn (stemcomputer) Laatst gewijzigd door JurgenD : 28 april 2010 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En voor degenen die geen televisie, telefoon of gsm hebben, maar toch willen stemmen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |