![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het binnenste buiten gedraaid heelal.
Ik was in een blad een bijzonder idee tegen gekomen om het heelal van Einstein als een hogere dimensie te kunnen begrijpen, want dat heelal is zo dat als je de ene kant opgaat, je dan aan de andere kant weer terug komt. (Ik meen dat het in Bres stond, maar kon het daar later niet meer vinden, dus het moet in een ander blad geweest zijn.) In dat blad werd het (als hulpmiddel) zo voorgesteld dat als je een mandarijn met zijn mootjes naar buiten draait je dan nog steeds van het ene mootje buitenom naar het andere mootje zou kunnen springen. (Bijvoorbeeld van mootje A naar mootje B.) Dat wil zeggen dat de mootjes, die eerst in het midden van de mandarijn tegen elkaar aan zaten en nu door het binnenste buiten draaien los van elkaar waren, nog steeds de functie hadden ook uitwendig met elkaar verbonden te zijn. (Dus zo dat de uitwendige oneindigheid van het heelal tussen die mootjes niet bestond.) En zo zou je natuurlijk ook het hele heelal binnenste buiten gedraaid kunnen voorstellen zodat het inwendige dat eerst verbonden was ook uitwendig verbonden blijft, zodat als je de ene kant het heelal ingaat je dan aan de andere kant weer terugkomt volgens het patroon van de oorspronkelijke inwendigheid. De inwendige doorgang blijft dus uitwendig bestaan. Je moet het zelf even tekenen en dan is er een kans dat je het plotseling begrijpt. En ik begreep het nu ook voor het eerst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Nog een draad van Harrie.
Want er zijn er niet genoeg? Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb je net gemeld voor het openen van dubbele threads. Daar staat normaal "ban" op. Eens kijken hoelang je hier nog bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Einstein heelal.
In de zomer nam ik wat vakantie-dagen op, maar ontdekte al gauw dat ik doodmoe was van het werk en de sfeer in Haarlem en dat ik er niet meer tegen opgewassen was. Ik dorst ook niet meer de straat op en ging er alleen nog maar uit voor boodschappen. Ik nam ontslag van mijn werk, hoewel ik eigenlijk ziek was en besloot me op mijn binnenste buiten gedraaide heelal te werpen en me ook in Einstein te verdiepen. Ik had een klein, maar duidelijk boekje van Freudenthal over Einstein, maar ik was steeds weer gestuit op de zogenaamde tweelingparadox bij Einstein, die Freudenthal meende te kunnen ontzenuwen. (Ik heb daar nog nooit een duidelijke oplossing voor mogen lezen. De oplossing van Freudenthal was dat het heelal dat we kennen dan de basis zou zijn voor de beweging, maar daarmee wordt de relativiteit weer over boord gezet, want de relativiteit zegt juist dat iedereen zichzelf als stilstaand mag beschouwen en de ander als bewegend met een klokvertraging. Een andere schrijver (Martin Gardner) meende dat de klokvertraging door de relatieve beweging van de ander slechts schijn was, waardoor het heelal uiteen valt in een werkelijke wereld en een schijnwereld, wat de tegenstrijdigheid niet oplost, want dan moet ook de eigen persoon een schijngestalte bezitten met een klokvertraging. En ik wilde kijken of dat niet met dat binnenste buiten gedraaide heelal op te lossen was. Maar wat ik ook zocht, een echt bewijs voor het bestaan van dat binnenste buiten gedraaide heelal vond ik niet. Het bleef bij een leuk vrijblijvend idee. Kwa vorm was het wel heel mooi om het heelal binnenste buiten te draaien, want dan wordt een punt oneindig en het oneindige wordt een punt, maar een binnenste buiten gedraaid lichaam is niet zo fraai van vorm meer. Maar in ieder geval wilde ik eigenlijk in de eerste plaats mijn microwezen daarmee bewijzen die dan door het binnenste buiten draaien als een veel groter wezen juist buiten mij zou verschijnen. (En ook als God, want volgens mijn droom zou ik eens God zien.) Maar ook dat microwezen kwam niet te voorschijn, nog afgezien van het feit dat ik dan ook nog het enorme tijdssnelheidsverschil tussen de micro's en ons zou moeten oplossen. Dat zou dan weer kunnen door ook de tijd binnenste buiten gedraaid voor te stellen, want zo heeft voor ons de tijd van het heden een veel langere waarde dan hele lange periodes uit het verre verleden, waarbij we miljoenen jaren samen vatten in een aantal uren of zelfs minuten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind mandarijntjes erg lekker. Gezond ook. Veel vitamine C en zo.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Harrie Christus' wegen zijn ondoorgrondelijk...
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet waar en je kan het niet eens bewijzen. En je mag niet klikken. Dat argument draagt sinds kleuterschool geen waarde meer. Tijd voor herbronning Harrie. Ik raadt het eerste studiejaar aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind ik trouwens ook erg lekker, maar dan eerder in een slaatje. Doet het er trouwens wat toe welke kleur van paprika? Ik eet het liefst de oranje of de gele variant.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al is dat nog even veel als kiwi http://nl.wikipedia.org/wiki/Ascorbi...rlijke_bronnen Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt je vitamientjes elke dag nodig. Teveel wordt uigescheid(t)en. Verkoudheid is een virus Je kan enkel symptomen bestrijden. Hete thee met honing en veel rust/gezonde voeding. Fruit kan zeker geen kwaad mr teveel en je krijgt de schijterij er bij ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() FSMB, Zuidstraat 111, 1000 Brussel.
![]() |
![]() |