![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Liberalen, libertairen en andere klaplopers beweren wel eens de grote verdedigers van "vrijheid" te zijn. Meestal is hun vrijheid niets anders dan één of andere vorm van slavernij die verdedigt wordt. Maar goed, wat met de volgende situatie:
Steeds meer bedrijfsleiders en ondernemingen laten car-kits inbouwen om hun werknemers die met bedrijfsvoertuigen de baan op moeten te kunnen traceren van A tot Z. Wat moet hier nu verdedigd worden? De vrijheid van dit patronaat dat met z'n voertuigen doet wat het wil, desnoods inbreken in de vrijheid van de werknemers OF is de vrijheid van een werknemer belangrijker, namelijk dat er vertrouwen moet zijn en dat er geen inbreuk mag gepleegd worden op de vrijheid en beperkte privacy van de werknemer? Hetzelfde verhaal met camera's op de werkvloer, waarbij werknemers aan de lopende band kunnen bespioneerd worden door oversten. Wie zijn vrijheid is hier de belangrijkste? Zullen de liberalen en libertairen weer kiezen voor de vrijheid van het geld en de macht, die van het patronaat dus, of voor de vrijheid van de individuele werknemer? ![]() Is dit het lot van "vrijheid" in de 21ste eeuw: veralgemeend wantrouwen dat iemand werktijd of materiaal zou kunne stelen en dus dat alles moet getimed, gecheckt, bekeken, gehoord, gerapporteerd, gelogd,... moet zijn? Laatst gewijzigd door F.Lurk : 10 mei 2010 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me meer thuis bij Maatschappij en samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() En stil dat die liberalen en andere bazenpoepers zijn.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe je het draait of keert, maar bazen zijn nodig. Of je moest in een zelfbedruipend rood-Alice in Wonderland leven, waar alleen nog maar ambtenaren en stakende arbeiders overblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als jij een elektricien bij u thuis iets laat maken ga je hem toch ook oppakken als hij je tv wilt meenemen? ik vind niet dat men hier iemand zijn rechten schend maar er moeten wel duidelijke afspraken gemaakt worden welke feiten een vervolg kunnen krijgen en welke niet maar dat is met een eenvoudig cao af te spreken of men kan het zelfs in bepaalde wet teksten zetten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tjah; beetje zeuren over camera's op de werkvloer, maar het feit dat u gegevens massaal verzameld en gebruikt worden door de overheid; daar blaas je niet over. Intrigerend. Als het u niet aanstaat dat uw werkgever u bekijkt, incasseer een lager loon - ahnee, wacht: dat hebben de vakbonden en de overheid onmogelijk gemaakt - en ga ergens anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Camera's op een werk zijn nergens voor nodig. Als er controle moet zijn zorg er dan voor dat er een persoon rondloopt die de boel in de gaten houdt. Als de electrieker bij mij thuis komt blijf ik er ook bij (of in de buurt) maar ik zal hem niet gaan "bespieden" met één of ander verborgen camera. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intrigerende stelling. Als dat waar zou zijn, kan jij een boel bedrijven efficiënter runnen. Ga ze overnemen, neem de camera's weg, wees een leuke, lieve, vertrouwende baas en maak maar winst!
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
iemand die recht in zijn schoenen staat heeft geen problemen met camera's trouwens de meeste camera's dienen als opneem toestel wat wilt zeggen van zodra er iets fout loopt bekijkt men de beelden en niet zoals de meeste denken dat achter elke camera ene controleur zit want dit zou te kostelijk zijn voor elk bedrijf of organisatie dus in dit opzicht dienen de meeste camera's helemaal niet om mensen te controleren op werktempo en dergelijke enkel bij normale criminele feiten zoals vandalisme en of diefstal en dit recht heeft de werkgever om hier tegen de strijd aan te gaan met camera's want geloof me dat er veel word meegenomen in bedrijven waar men niet gefouilleerd buiten moet gaan. het gaat van een rolletje plakband tot duurdere zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wederzijds geen vertrouwen dus ... geen goede basis om verder samen te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. Maar dat betekent niet dat dat de enige overweging is.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U kijkt ook enkel naar de zogezegde "vrijheid" van de werkgever. Als die werkelijk "vrij" was, zouden camera's en controlemiddelen niet zo nodig zijn. Nu goed, ik ben er ook tegen. Maar niet tegen vrijheid. en OH JA: Camera's =/= vrijheid;
![]() |
![]() |
#18 |
Global Moderator
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() komt precies op hetzelfde neer u wilt zich steken achter zaken die er niet zijn, als u een rechtvaardig man bent mogen ze daar 1000 camera's hangen en die zullen u niks kunnen doen Laatst gewijzigd door slegie : 14 mei 2010 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
maar u als werknemer begeeft tijdens uw werktijd zich op eigendom van uw werkgever. als de werkgever camera's plaats tegen diefstal, vandalisme en zo verder is dat zijn goed recht, gebruikt de werkgever de camera's om werktempo's te controleren dan kan hij daar bitter weinig mee doen want de arbeidsrechtbank zal dit niet als bewijs materiaal aanvaarden dus wat is het probleem mijn beste. wel kan de werkgever als hij op zijn camera's ziet dat persoon X altijd langs het potje pist een leidinggevende rond hem stationeren en dit heet dan efficiëntie verhogen en ik vind dit eigenlijk heel normaal nogmaals wie recht in zijn schoenen staat heeft niks te vrezen in mijn ogen |
|
![]() |
![]() |