![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 'Als het een mes was, was ik nu dood'
Niels Thys (19) en Gianni Flament (18) werden vanochtend in elkaar geslagen met een ijzeren staaf in de metro toen ze twee meisjes probeerden te helpen. De vechtpartij had plaats in het Antwerpse premetrostation Groenplaats rond 6 uur. ‘Ik heb eigenlijk enorm veel geluk gehad’, zegt Niels. ‘Mijn oog is helemaal dik waardoor ik nu maar met één oog kan kijken. Maar hadden ze een halve millimeter lager geslagen, dan was ik nu mijn oog volledig kwijt. Ik was van plan vandaag heel de dag te studeren, maar dat kan ik nu ook wel vergeten.’ Trommelvlies ‘Ik heb aan het gevecht een gescheurde lip en trommelvlies overgehouden’, zegt Gianni. ‘Mijn trommelvlies zou niet meer genezen zeggen de dokters. Mijn kaken gaan ook niet helemaal meer open.' Schrik ‘Eigenlijk gebeurde het gewoon toen ik zag dat er twee meisjes werden lastiggevallen door twee jongens’, gaat Niels verder. ‘Er stond vrij veel volk in de metro, maar niemand durfde iets doen uit schrik. Toen de jongens echt te grof werden en begonnen te dreigen naar de meisjes toe, ben ik er tussengekomen. Ik zei gewoon dat wat ze deden niet nodig was. Voor ik het wist had de ene jongen me bij mijn keel vast en sloeg me recht op mijn neus. Ik verschoot enorm want ik had voordien nog nooit gevochten.’ 'Zo'n gevechten moeten voor eens en voor altijd gedaan zijn', zegt Niels. Fietskader ‘Toen ik dat zag, ben ik tussen beide gekomen’, zegt Gianni. ‘Ik trok Niels weg en toen die zich omdraaide sloeg de andere jongen met een stuk van een fietskader op zijn oog. Mij hebben ze ook geslagen. De laatste slag was recht op mijn oor en ook nog één erachter. Dat was echt heel hard, waarschijnlijk is toen mijn trommelvlies gescheurd.’ Politie ‘Ik ben toen even moeten gaan zitten en voor ik het besefte stonden er een tiental politiemannen om me heen’, legt Niels uit. ‘Ik wist totaal niet hoe die daar ineens kwamen of wie ze had gebeld. Het ging allemaal zo snel.’ ‘We zijn dan met de ambulance naar het Sint-Vincentiusziekenhuis gebracht en mochten vanochtend al weer vertrekken’, zegt Gianni. Witte mars ‘Ik ben er zeker van dat deze gevechten wel meer voorkomen en ik vind dat schandalig. Als die jongen mij met een mes had aangevallen, dan was ik nu dood geweest en volgde er morgen een witte mars. Zo’n dingen moeten voor eens en voor altijd gedaan zijn. Nu zijn er geen doden gevallen, maar er moet dringend iets gebeuren aan de veiligheid’, besluit Niels. De twee daders zijn 17 en 19 jaar oud en werden meteen gearresteerd. Ze worden vandaag nog voorgeleid. Uit goede bron vernomen dat het hier weeral eens om NoordAfrikaanse moslims ging. Ze hebben deze soerah uit de Koran letterlijk genomen: 'Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag'. [9:5] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al te vaak horen en lezen we in de media afkeuring want "niemand kwam tussenbeide om te helpen"
wel, eerlijkgezegd: dit is de reden waarom ik ook niet zou tussenbeide komen om te helpen, voor ge het weet krijgt ge een mes tussen uw ribben, of wordt ge halfdood geslagen, en dan is ook niemand geholpen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 mei 2010 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens, niet dat ik je niet wil geloven, maar wat mag ik me voorstellen bij die "goede bron"?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 mei 2010 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik nog in het Antwerpse nachtleven werkte, waren de zaken iets minder gecompliceerd. Als enkele pipo's toen meisjes of vrouwen fysiek bedreigden of brutaliseerden, dan kon dat tuig al vlug de straatstenen tellen, dat duurde niet te lang. Maar blijkbaar behoort ziekelijke agressie vandaag tot de import-geneugten van de multi-culturele gekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Een maatje van mij was gisteren gaan stappen in Antwerpen en nam de tram naar Linkeroever waar zijn auto stond geparkeerd. Hij heeft alles zien gebeuren. Schande dat die regimepers hier weer de afkomst van de daders netjes verzwijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GA82Q77E5
Tja, wat wil je nog de komende jaren???????????????????????????????? Zie naar de link. Weinig meer aan te doen mensen. De"" ECHTE"" vlamingen en of belgen zullen zeldzaam worden. HET ZAL NOG ERGER WORDEN !!!!!! Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 14 mei 2010 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het al dat U véél te jong bent om zélf kinderen te hebben mijn beste... Mijn vraag is...zou U het tolereren dat omstaanders het toelaten dat Uw eigen dochter gemolesteerd wordt zonder dat er één iemand een hand uitsteekt om haar te helpen.... Denk daar maar eens diep over na.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Op termijn zal het er op neer komen dat de overblijvende autochtonen zich zullen moeten bewapenen om de agressie van moslims tegen te gaan. Er is geen andere keuze meer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik ben een gematigd man, maar ik heb door al aan gedacht. Het lijkt momenteel misschien een extreme maatregel, maar later lijkt het misschien de logische keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"De onderzoekers zijn drie generaties terug gegaan. Ze nemen ook de nieuwe Belgen en hun nageslacht op. Enkel wie tot drie generaties terug geen allochtonen in zijn stamboom heeft, is volgens de onderzoekers een autochtone Belg." Mijn man zijn grootmoeder is Nederlandse. Ik ben nu plots met een allochtoon gehuwd en mijn kinderen zijn ook allochtoon. Wat er wel in staat maar jij blijkbaar bewust negeert "In Vlaanderen valt vooral het grote aantal Nederlanders en Marokkanen op. In Wallonië zijn er dan weer veel Italianen." want plots zijn voor jou alle allochtonen Moslim geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() ![]() Vele Italianen ook in limburg, afstammelingen van de hardwerkende mijnwerkers. Laatst gewijzigd door Inno : 15 mei 2010 om 06:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Hoe kan je maatje aan hun uiterlijk zien dat ze Moslim zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, die 2 jongens zijn natuurlijk helden. Je kan echter beter de politiebellen of zorgen dat je zelf wat "vechtervaring hebt, voor rugdekking zorgen EN "iets" in de hand hebt om je argumenten kracht bij te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
vanachter uw computerscherm is het altijd gemakkelijk om de held uit te hangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Kenny Bolle zou direct een mes gebruikt hebben -tot zover de autochtone bevolking- als we hier toch allemaal gaan beginnen veralgemenen.
|
![]() |
![]() |