![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ik weet niet of ik het in "binnenland" of in "internationaal" moet zetten.Ik zet het hier maar, vermits het toch over een nieuwe Belgische wet gaat.Ik heb op een ander forum gelezen dat vanaf 9 juni de Belgen , de oorspronkelijke Belgen dus, een andere nationaliteit kunnen aanvragen , én hun Belgische nationaliteit behouden, hetgeen tot nu toe onmogelijk was.Vele Nieuwe, en andere Snelle Belgen behouden inderdaad de nationaliteit van hun land van herkomst, terwijl de authentieke belgen het met één enkel nationaliteitje moesten stellen.Ook indien ze reeds 20 jaar in het buitenland vertoefden bvb.Daar vrouw en kinderen hadden, en daar leefden.Dezen konden dan wel de nationaliteit van hun opvangland aanvragen, en indien deze toegestaan werd, verloren ze dan hun Belgische nationaliteit.Daar zou dus nu verandering in komen.Wie weet daar meer van? Want veel reklame is er precies niet over gemaakt , in de media en zo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() staat op VTM teletekst
en Dubbele nationaliteit kan vanaf 9 juni (Belga) Op 9 juni treedt de wet op de dubbele nationaliteit in werking. Zo staat maandag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Wie bijvoorbeeld Amerikaan of Canadees wordt, blijft vanaf dan ook gewoon Belg. Nu verliest hij nog automatisch de Belgische nationaliteit. De regeling geldt voor alle landen, behalve voor tien Europese staten. Dat heeft te maken internationale formaliteiten. De nieuwe regeling is omschreven in een kb van minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS). (KVA) http://www.standaard.be/Artikel/Deta...16778119070514 http://www.telegraaf.nl/buitenland/6...liteit_in.html
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 05 WETSVOORSTEL
Inoverwegingneming 17/03/2005 Datum ronddeling 09/03/2005 Verzendingsdatum 17/03/2005 Auteur(s) Borginon, Alfons VLD (AUTEUR) Hove, Guy VLD (AUTEUR) Lahaye-Battheu, Sabien VLD (AUTEUR) Cortois, Willy VLD (AUTEUR) Vautmans, Hilde VLD (AUTEUR) Goris, Stef VLD (AUTEUR) Commentaar VREEMDE NATIONALITEIT - VRIJWILLIGE AANNEMING - DUBBELE NATIONALITEIT Einddatum 20/12/2006 http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...slat=51&inst=K
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 14 mei 2007 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik kan het vorige niet meer verwijderen. Het wetsvoorstel was ingediend door Philippe Mahoux en Jean Francois Istasse. PS
http://www.senaat.be/www/?MIval=/pub...331711&LANG=nl
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Mooi, dan overweeg ik toch ook om een dubbele nationaliteit aan te vragen...
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Mooi is dat. Daar ik vanaf 2009 in Spanje zit
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Eindelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben benieuwd welke nieuwswaarde hieraan in Nederland gegeven zal worden; hier is men duidelijk niet zo ver gevorderd.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() mag 3 ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Er gaan juist stemmen op om het af te schaffen. Ik ben benieuwd of al die Nederlanders die over de grens in Vlaanderen zijn gaan wonen ,nu ook de Belgische nationaliteit gaan aanvragen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat bestaat niet hoor Ome Willem. Jongens toch wat een laag niveau hier ![]() Laatst gewijzigd door Palladium : 15 mei 2007 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vlaamse nationaliteit , dat gaat pas bestaan als Vlaanderen zich heeft kunnen ontmaken van het Waalse Dode Gewicht, dat ze nu, net zoals Jezus zijn kruis destijds, met zich moeten meeslepen.Eens ze deze profiterende, verbasterde menselijke afval in de vuilbakken van de geschiedenis hebben kunnen dumpen, zal er iets als een Vlaamse Nationaliteit kunnen bestaan ![]() En als die mooie dag aanbreekt, zullen de Vlamingen dan nog wel eens zien, of ze ook nog een tweedde nationaliteit daarbij nodig hebben...Ondertussen, de zaken zijnde wat ze zijn, lijkt mij dat persoonlijk wel een interessant idee.Duidelijk zo, Ô Onwetende Nedrlander? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De Schengen landen misschien? Hoeveel zijn er dat?
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel goed nieuws voor "sommige" misdadigers ... Dan kan hen de belgische nationaliteit afgenomen worden zonder dat ze staatloos zijn
![]()
![]() |
#18 |
|
![]() Mispoes; dat wordt in Nederland alleen GEDOOGD voor ALLochtonen. Als ik morgen de Belgische nationaliteit verwerf dan ben ik mijn Nederlanderschap terstond kwijt.
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik vermoed wel zeker dat het gaat om belastingopbrengstzekerheden, het tegengaan van faciliteiten tot "creatief boekhouden".