![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de aanloop van de vorige verkiezingen, kwam ik op "een markt" (een wielerwedstrijd) een Vlaams Belang-kamerlid tegen die me zijn kaartje prezenteerde. Een omstaander bleef even met hem babbelen, en ik hoorde de politieker zeggen "dat hij een goed gevoel had bij de kampanje".
Korte tijd later viel het verdikt: dik verlies voor het Belang. Had hij gelogen? Wist hij echt zelf niet van beter? Volgens een artikel in De Standaard durven de tsjeven wel degelijk hun doodsangst verwoorden. Punt van diskussie: hebben de bangeriken gelijk ? Ik zou graag peilen naar wat jullie aanvoelen als realiteit; en niet wat jullie natte dromen zijn of jullie wensen. Persoonlijk word ik in mijn niet-politieke kennissenkring enkel gewaar dat de gewone m/v denkt "de prutsers, ze kunnen het niet", maar of zich dat zal vertalen naar een verschuiving in de kiesrezultaten, tsja, ik hoop het, maar daar blijft het bij, weten doe ik het niet. link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=VE2R3402 titel: Ieder voor zich in CD&V-horrorscenario beetje tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() geloof het maar niet ... op 13 juni stemt de vlaming terug massaal op de CVP.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jo Van Deurzen is lijstduwer bij de opvolgers in Limburg.
Tot zover de juiste informatie van de reporter ![]() Ik denk niet dat hier staatsgeheimen onthuld worden. CD&V zal klappen krijgen. Nooit zoveel als we hopen, maar zakken zullen ze.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik wordt twee dingen gewaar :
1) de mensen zijn Leterme echt kotsbeu. "Hij gaat toch niet *opnieuw* premier worden??". Of dat zich ook vertaald in een afkeer van de CD&V weet ik niet. 2) Iedereen zegt dat de N-VA een monsterscore zal halen. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA zal het niet zo goed doen dan in de peilingen voorspeld CD&V zal het beter doen dan in de peilingen voorspeld VB zal het beter doen dan in de peilingen voorspeld werd SP-a en VLD blijven status quo uw dienaar met de glazen bol ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Neen, dat zeker niet. CD&V verliest zowiezo. De CD&V heeft al eens minder dan 20% gehaald, in 1999, en ze staan er vandaag veel slechter voor dan in 1999 : nul komma nul verwezenlijkingen, geen goed bestuur, verbrande kopstukken, zwakke campagne, enz.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Ego Leterme had het nochtans goed op als hij er, na de vorige verkiezingen, met 800.000 voorkeurstemmen aan begon. Volgens mij, op dat moment een onmogelijke opdracht ... en enkele flaters (zoals het zingen van de Brabançonne).
Leterme heeft gezwicht door het communautaire over te hevelen naar ons Brabants trekpaard en zelf zijn handen er van af te houden. Dat vinden de meeste Vlamingen een teken van onmacht en zelfs van verraad (vermits hij zijn stemmen nu net te danken had aan zijn Vlaamse standpunten). Die heeft het dus voorgoed verkorven. Thyssen heeft het harisma van een haring die net is ingeblikt. Er stond deze week in de krant dat ze het "op haar vrouwtjes" ging doen. Geen stoere macho, geen grote woorden ... Allé ... daarmee zet ze alle mannen al aan de kant. Mijn vrees is dat Bart De Wever in dezelfde positie zal worden gedwongen als hij met kop en schouders boven al de rest aan Vlaamse kant zal worden gekozen. Echter ... zelfs met een monsterscore in Vlaanderen heeft hij in Belgïe nog steeds een minderheid of hij zou een NVA in Wallonïe moeten oprichten (die ook gaat voor confederalisme) en daar dan een kartel moeten mee aangaan. Gezien de Belgische toestand zal dat er dus nooit van komen. Ga dus terug naar start ... u ontvangt geen geld ... |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
NVA zal zeker stijgen. Spijtig genoeg zal het niet voldoende zijn om de andere partijen de ogen te openen. Als ik Groen! bvb op tv zie debatteren, dan is het alsof die prutspartij (klein) het land gaat redden, en hun trotkistische opvattingen de enige remedie zijn. Tot hiertoe heb ik van de debatten geleerd dat in elke partij wel stukjes van de antwoorden op de crisis te vinden zijn. Een slimme premier weet die te vinden en de puzzelstukken dusdanig neer te leggen dat ze in elkaar passen. Eerst moeten we echter langs de kaap van BHV en de staatshervorming, waarbij de staatshervorming superbelangrijk is, daar elke Vlaamse partij een andere oplossing heeft voor de crisis, maar bijna allemaal gerekend op een staatshervorming, en dat in elkaar passen, met daarop dan nog eens de Franstalige visies van de eventueel deelnemende partijen... zal niet makkelijk zijn. We hebben een echte PATRON nodig. We zullen zien wie er na 13 juni opstaat en KORDAAT de leiding neemt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 4 juni 2010 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bart wordt gevreesd omdat men onbewust de score van het VB aan die van zijn partij voegt. De N-VA weegt vandaag effectief om en bij de 35%. VB mag niet meespelen maar wanneer Dewever aan tafel zit spreekt hij onrechtsreeks ook in naam van de VB-kiezers (in de ogen van de tegenstanders van de vlaamse zaak althans). Stel dat Bart morgen 20% haalt en het VB 15%, dan is er eigenlijk helemaal niets veranderd in de machtsverhoudingen in Vlaanderen en België. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de cvp haalt 20 %. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Behalve de NVA, die hun economische plannen op de HUIDIGE situatie heeft berekend, hebben alle Vlaamse partijen hun plannen berekend op een staatshervorming...
Ik denk dat ze van een kale reis kaan thuiskomen, want wanneer denken ze die staatshervorming er door te krijgen? Zelfs voor de stukken staatshervorming die ook door de Franstaligen gegeerd zijn, zullen ze een prijs voorgeschoteld krijgen, of zelfs dat zullen de Franstaligen weigeren. De enige oplossing is één front vormen, NU al onder elkaar beginnen spreken, NU al een akkoord maken met de partijen langs Vlaamse zijde die echt willen besparen. En als één man naar de onderhandelingstafel gaan. Peu importe wie de grootste zal zijn, maar die dingen samen op tafel leggen waar men het minimum over eens is. Dan zeggen : willen jullie België nog? Slikken dan! We vergeten BHV even, draaien die staatshervorming erdoor, en DAN laten we het parlement nog maar eens BHV opstarten. Ik vrees dat dit de enige werkbare methode is om ons te behoeden voor de financiele ondergang. Hoe graag iedereen BHV ook gesplitst ziet, de klassieke partijen zijn niet van plan om er een breekpunt van te maken. En breekpunt is hier letterlijk te nemen : BHV splitsen of België splitsen. Nochthans is DAT dreigement het enige wat men als hefboom kan gebruiken. Aangezien de Franstaligen niet vies zijn van chantage, wind ik dat de Vlamingen maar eens moeten ophouden met het "proper" te spelen, en hun wapens gebruiken die ze hebben.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Wat wil je nu? Het is de enige dag dat die kwast met de echte bevolking in contact komt. De afstand tussen de bevolking en dat soort politici is de oorzaak van onze malaise. Ze zitten allemaal politiek te bedrijven, zogezegd om de mensen, maar ze LUISTEREN niet naar de mensen, hebben er geen contact mee, behalve sommigen misschien in het cafe waar vooral de partijgetrouwen een pintje drinken. Hoe kunnen ze in hemelsnaam weten wat er leeft aan de bevolking als zelfs toen het VB opkwam en de grootste werd, ze niet inzagen dat er wat aan het veiliheidsbeleid moest gebeuren. Neen, het moet allemaal eerst verrotten.
Tussen haakjes, die reporter is OOK bevooroordeeld vind ik ![]()
![]() |