![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik merk dit dagelijks overal waar ik kom in bedrijven en zo dat iedereen klaagt dat het niet meer leuk is etc etc.
Wat vinden jullie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem bijvoorbeeld het weer. Vroeger was het ook dikwijls erg koud en nat of te heet, net als nu. Maar de mensen zanikten er niet zo over, integendeel ze grapten er soms over. Nu hoort men enkel uitspraken in de aard van : "'t Is hier altijd 't zelfde, België heeft altijd rotweer". Waarom zou het hier slechter zijn dan ergens anders? De bazen zijn te streng, de lonen te laag, de collega's te vervelend, er is nooit wat op TV, ze maken geen goede films meer, er is file, het openbaar vervoer staakt, de energierekening is te hoog en de regering ... die valt voortdurend. Och, vroeger was het echt niet beter. Alleen de regeringen, die vielen zo vlug niet ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Internet, televisie, media...hebben een toch veel grotere invloed dan vroeger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Goh je kan daar uren over debatteren maar dat gaat niets oplossen. Net als er uren over vertellen, klagen (
![]() De mensen verzuren inderdaad dat is nu eenmaal een feit hoe spijtig ook en dus verzuurt de maatschappij ook. Volgens mijn bescheiden mening is de grootste oorzaak hiervan de onnodige zelf ingefluisterde stress die we vandaag de dag onszelf aanmeten. Ironisch genoeg terwijl we trachten uit die stress te raken bouwen we hem net nog meer op. De notie van alles moet en moet nu is daar nummer 1 in daar ie vaak gedreven is door hebzucht en afgunst. Niet enkel tov andere maar ook zichzelf. Simpelweg uitgedrukt als het naast de schoenen lopen; zichzelf willen voorbij steken ,vaak ziekelijk, wat lijd tot een vicieuze cirkel waarin we gevangen raken. Beseffen dat het in de eerste plaats bij jezelf ligt is beseffen dat jouw gedrag ook invloed heeft op anderen. Daarom is stress niet enkel bij jezelf voorkomen maar goed met omspringen (gezonde dosis stress met relativering) een eerste vereiste om zowel zelf verzuring als maatschappij verzuring tegen te gaan.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het verbaast me nauwelijks dat er zoveel zelfmoorden voorkomen in het westen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, ik kom wel buiten, maar altijd alleen. Ik bedoel, ik kom wel buiten, maar altijd alleen, en ga altijd naar plaatsten waar geen mensen, geen machines en geen gebouwen zijn. Afijn, ik bedoel, geen idee. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2010 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Er is te weinig natuur waar de mensen wonen, het is hier te vol. Al de rest is larie en waan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Ik denk toch dat het meer die kunstmatige wereld is die voorgespiegeld wordt door de media. In soaps als familie wonen de Van den Bossche's ook niet in een gewoon rijhuis. Laten we maar zwijgen over Mooi en Meedogenloos en al die andere quatsch. Die cosmetische chirurgie wordt tegenwoordig ook zo goed gedaan dat je nauwelijks het verschil ziet met nep en echt. En zo krijgen mensen een statusbeeld voorgeschoteld waar ze zelf aan wensen te voldoen en anders voelen ze zich gefaald. Zeker zij die vereenzamen en nauwelijks nog onder de mensen komen denken dat ze de enige zijn met hun miserie. Ieder huisje heeft zijn kruisje, alleen hebben we nu ook meer middelen om dat schijnbeeld hoog te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijven ze staan = silicone Heeft de zwaartekracht vat = biologische meloenen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
(hou tenminste rekening met die optie ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb familieleden die al jaren verzuurd zijn. Altijd maar zagen over hoe slecht auto's zijn, hoe dom de Amerikanen zijn, hoe slecht het gaat met de natuur, hoe er te veel huizen gebouwd worden, enz. Natuurlijk hebben ze zelf ook auto's en ook huizen gebouwd, maar dat is dan blijkbaar allemaal minder erg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zelfs regeringen geweest die nog geen jaar stand hielden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...ale_regeringen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Dankzij de overvloedige media ( ook de nieuwe virtuele ) hebben we véél meer om over te klagen dan vroeger...
The age of information... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En het toppunt, ik wou mij hieruit praten met te zeggen : jamaar ik heb het over de jaren toen ik klein was, en wat zie ik nu in uw vervelende lijstje ? Op de dag dat ik geboren werd, begon weer een nieuwe regering (nee ik zeg niet welke) maar die heeft verdraaid ook geen jaar meegedraaid ... en ik dacht dat ik stabiliteit meebracht in de wereld ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() It's a system with a bug.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() WE are living in a system.
Toen de mens nog niet zo afhankelijk was van een systeem, leek het wel te gaan he. Enfin... meer gebalanceerd, ik zal het zo zeggen. We geven onze verantwoordelijkheid af, ik denk dat het daar veelal verkeerd gaat.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() WE are an infestation.
|
![]() |
![]() |