![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normaliter zou de populariteit moeten dalen; dat is immers altijd zo, een zeker slijtage-effect.
Hoe interpreteren? Ik zie het als een ondersteuning aan het Weverke: we geven je ons vertrouwen, maar zorg dat je het waar maakt. En geef Di Rupo maar de 16, onder die voorwaarde. Juist ? titel: Meer vertrouwen in De Wever én Di Rupo link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100808_082 beetje tekst en beetje aandachtskleurtje: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me logisch.
De gewone Vlaming wil een regering en oplossingen. |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Vlaming heeft massaal gestemd voor een daadkrachtige federale regering. Hiervoor hebben heel wat origineel niet NVA'ers hun vertrouwen aan BDW geschonken. De peiling bevestigd dat dit vertrouwen er nog steeds is en zelfs uitdeind over de partijgrenzen heen.
Aan BDW de zware taak om dit vertrouwen waar te maken al zal de oefening aartsmoeilijk zijn. |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Jij (en andere Belgen) nu ook ineens? Ben je er plots van overtuigd (omdat Elio het gezegd heeft) dat er een grote staatshervorming moet komen die het zwaartepunt van de federatie wegneemt?
#5 |
Burger
|
![]() Zover zou ik niet gaan. Voor oplossingen wel ja. Sommigen zien daar een rol in voor de federale regering, anderen vinden het duidelijk dat die het niet meer kan.
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet het resultaat opdelen in 2 groepen N-VA stemmers : 1. Vlaamsnationalisten: Die bestaan uit de traditionele N-VA aanhang + hetgeen ze afgeroomd hebben van het VB en LDD. 2. Doorsnee Vlamingen : Die bestaan uit wat ze afgeroomd hebben bij CD&V en O.VLD. Als de N-VA teveel toegeeft wat de staatshervorming betreft zijn die van punt "1" ongelukkig en zal hij daar aanhang verliezen. Als de N-VA niet toegeeft en de impasse word niet doorbroken en er m.a.w. geen regering zou komen die broodnodige oplossingen brengt dan zal hij de kiezers die hij kreeg van CD&V en O.VLD kwijtspelen. Dit ter illustratie over het dilemma waarin N-VA zich bevindt. Laatst gewijzigd door Henri1 : 9 augustus 2010 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als die oplossingen niet kunnen geleverd worden door de federale regering, dan zal de Vlaming zich wenden tot de Vlaamse regering, en zeggen: nemen jullie dan maar over.
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een interpretatie die men uit de hoge (beschadigings) hoed trekt.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 augustus 2010 om 10:17. |
||
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het spelletje dat Muyters en Bougeois met de kiezer hebben uitgehaald zal wel volstaan zeker. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb erop gestemd omdat ik geloof dat dat op dit moment de beste (of minst slechte) optie is om Vlaanderen te versterken. Kan dat zonder regeringsdeelname, dan is dat prima. Is daar regeringsdeelname voor nodig, dan is het maar zo. Regeringsformatie is van ondergeschikt belang.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 9 augustus 2010 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De NV-A is meer staatsbedreigend dan het VB ooit is geweest. Ik begrijp de gedachtengang erachter wel, tenslotte zijn er hier mensen die al dertig jaar tegen het VB aan het kruistochten zijn. Ik denk alleen dat "de uit gewoonte vijand" niet meer de juiste is als je Belgie wil redden.
![]() |