![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
Bekijk resultaten enquête: Topspelers uit andere landen aankopen? | |||
Ja, een goed idee. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, een slecht idee. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 50,00% |
Ik twijfel/Ik weet het niet/Het kan me geen lor schelen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 50,00% |
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100918_052
Kazakstan verslaat Zwitserland in de Davisbeker tennis. Of beter: een Russisch B-team verslaat Zwitersland. Want laten we wel wezen: de vier spelers waarmee Kazakstan aantreedt zijn geen geboren en getogen Kazakken. Ze hebben gewoon de Kazakse nationaliteit verkregen. Niet omdat ze daar zelf veel geld voor hebben neergeteld, maar omdat de Kazakse overheid dat heeft gedaan. Overlopen we eens de top van het "Kazakse" tennis: Andrej Golubev (ATP 39) is Kazak sinds 2008. Geboren in Volgograd, Rusland; woont in Italië. Jevgeni Korolev dan. ATP 73. Moskoviet. Een neef van Anna Kournikova. Als Rus geboren en getogen. Mikhail Kukusjkin (ATP 81). Oorspronkelijk uit Volgograd. Joeri Sjoekin (ATP 132). Uit Kislovodsk, Rusland. Woont in Berlijn. De eerste "volbloed" Kazak is Aleksej Kedrijoek, het nummer 449 op de wereldranglijst. Dit is natuurlijk een win/win-situatie. Kazakstan zet zichzelf in de kijker, wat het eerder ook al deed in het wielrennen, en de spelers worden flink in de watten gelegd (in Rusland is de ondersteuning van topsporters geen prioriteit meer). Maar wat is de zin van een landenwedstrijd als rijke landen - of in dit geval landen met een superrijke elite - nationaliteit als handelswaar zien? Laten we het eens iets concreter maken: zou u het goed vinden als België/Vlaanderen Roger Federer en Rafael Nadal "koopt" om de Daviscup te winnen? Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 18 september 2010 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voetbalclubs hebben ook spelers uit alle windstreken, veel 'eigen volk' is daar niet meer aan. Een 'Belgische' ploeg met namen waarvan ik er amper één of twee kan uitspreken vindt men tegenwoordig ook normaal. Citaat:
Vraag is hoe belangrijk nationaliteit is voor de spelers en hoe graag je dan wel 'Kazak' wil zijn. En eens een eind in je carrière gaat het publiek die nationaliteitswissel overigens niet meer 'pikken' denk ik. Federer zal voor het publiek altijd een Zwitser blijven, al laat hij zich Ijslander maken. Op zich heb ik er ook geen problemen mee. De spelers zijn daar vrij in. Bovendien is dit misschien een stimulans voor Rusland om wat meer inspanningen te doen voor haar atleten te behouden. Overigens wil ik de mensen geruststellen dat Clijsters niet van plan is om ooit dit grauwe tranendal te verlaten. Ook niet om in Monaco met Lamborgini's te rijden. Limburgse Kempen, born and raised. Laatst gewijzigd door Mitgard : 20 september 2010 om 16:11. |
||
![]() |
![]() |