Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 oktober 2010, 12:42   #1
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard Mogelijkheid ?

Een rechtse regering met Waalse minderheid en Reynders premier ?
MR,( PP, LDD, ) VB, CD&V, open VLD, NVA
Dan zal betogen misschien eens terug fun worden en zullen de dingen weer eens in beweging komen. Niet ten goede misschien maar dat kan achteraf nog recht gezet worden als de gevolgen van die politiek duidelijk worden.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 10 oktober 2010, 12:51   #2
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dan zal betogen misschien eens terug fun worden en zullen de dingen weer eens in beweging komen. Niet ten goede misschien maar dat kan achteraf nog recht gezet worden als de gevolgen van die politiek duidelijk worden.
Annemans, De Man & Maingain in één regering!!! Het land is gered!
Oud 10 oktober 2010, 12:57   #3
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

VB in een regering ???
Oud 10 oktober 2010, 13:55   #4
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

C'est la fin du Belgique !!!
Glenneke is offline  
Oud 10 oktober 2010, 14:13   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik teken voor zulkse regering. VB en CD&V zullen alvast de iets te liberale trekjes van de N-VA afremmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 10 oktober 2010, 14:17   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julianus Bekijk bericht
Annemans, De Man & Maingain in één regering!!! Het land is gered!
je vergeet Dewinter die zijn eigen "brede volkspartij" project tot op de laatste kruimel aan het afbreken is.

Zet een turbine op het graf van Karel Dillen en dan pas kunnen we spreken over het afbreken van alle kerncentrales en het stoppen van alle subsidies voor vervuilende fotovoltaïsche zonnepanelen want met de snelheid dat die zich nu ronddraait in zijn graf kan je Suez bevoorraden van energie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 oktober 2010 om 14:20.
Jazeker is offline  
Oud 10 oktober 2010, 14:42   #7
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik teken voor zulkse regering. VB en CD&V zullen alvast de iets te liberale trekjes van de N-VA afremmen.
VB de al te liberale trekjes van de NVA afremmen ? Dat wil ik nog wel zien. Neen ik zie eigenlijk helemaal niets in zo'n regering maar ik wil door de knoop. Gelijk hoe. De rest is voor later. SPA is evengoed een liberale partij maar met een andere zuil om te verdedigen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:13   #8
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
je vergeet Dewinter die zijn eigen "brede volkspartij" project tot op de laatste kruimel aan het afbreken is.

Zet een turbine op het graf van Karel Dillen en dan pas kunnen we spreken over het afbreken van alle kerncentrales en het stoppen van alle subsidies voor vervuilende fotovoltaïsche zonnepanelen want met de snelheid dat die zich nu ronddraait in zijn graf kan je Suez bevoorraden van energie.
Ik heb u die onzin al vaker horen verkondigen. Als er één ding is dat Karel Dillen verachtte, dan is het wel een partij �* la Volksunie die haar principes opzij zette in een poging om aan de macht te komen. Hij stichtte het VB als zweeppartij en Dewinter houdt de partij ook op die koers. Moest het VB proberen een "brede volkspartij" te worden, vanalle soorten kiezers aan te spreken en een soort N-VA-bis te worden, dan verloor de partij haar bestaansrecht. Moest Morel haar zin gekregen hebben en zou dat bewaarheid zijn geworden, dan pas zou Dillen rondtollen in zijn graf. De huidige koers, waarin vanuit een radicale en principiële lijn het vuur aan de schenen gelegd wordt van de overige partijen, is de meest wenselijke.

Niet voor niets was het favoriete citaat van Dillen "liever wolf in't bos dan vette hond met de ketting rond de hals".

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 10 oktober 2010 om 15:14.
Herr Oberst is offline  
Oud 10 oktober 2010, 15:17   #9
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB de al te liberale trekjes van de NVA afremmen ? Dat wil ik nog wel zien. Neen ik zie eigenlijk helemaal niets in zo'n regering maar ik wil door de knoop. Gelijk hoe. De rest is voor later. SPA is evengoed een liberale partij maar met een andere zuil om te verdedigen.
Het VB treedt nooit toe tot een Belgische regering, tenzij het de laatste is. Wat de 'liberale trekjes' betreft: het is geen toeval dat Wilders in de Nederlandse coalitie de grootste verdediger is van de sociale zekerheid. Nationalisme en sociale bewogenheid zijn perfect compatibel. Het kernelectoraat van de Europese nationalistische partijen wordt door de arbeidersklasse gevormd, die klasse die links allang de rug heeft toegekeerd.
Herr Oberst is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:14   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik heb u die onzin al vaker horen verkondigen. Als er één ding is dat Karel Dillen verachtte, dan is het wel een partij �* la Volksunie die haar principes opzij zette in een poging om aan de macht te komen. Hij stichtte het VB als zweeppartij en Dewinter houdt de partij ook op die koers. Moest het VB proberen een "brede volkspartij" te worden, vanalle soorten kiezers aan te spreken en een soort N-VA-bis te worden, dan verloor de partij haar bestaansrecht. Moest Morel haar zin gekregen hebben en zou dat bewaarheid zijn geworden, dan pas zou Dillen rondtollen in zijn graf. De huidige koers, waarin vanuit een radicale en principiële lijn het vuur aan de schenen gelegd wordt van de overige partijen, is de meest wenselijke.

Niet voor niets was het favoriete citaat van Dillen "liever wolf in't bos dan vette hond met de ketting rond de hals".
2

Toen het VB 24% haalde waren zij, en zij alleen, ondanks de demonisering, cordon en alle andere antidemocratische "slagen onder de gordel" de hoop in bange dagen wat betreft Vlaamse ontvoogding, frontale aanval op de Belgische antidemocratie, behoud van identiteit enz...nu zij op hun Vlaamse flank worden voorbijgestoken door een Vlaams Nationalistische partij die wél wil meedraaien in de Belgische logica is het wat flauwtjes om hun daarop af te rekenen.

Ikzelf hoop vanuit het diepste van mijn hart dat BDW erin slaagt om op zijn eigen manier de Vlaming te overtuigen om geen angst meer te hebben voor zijn eigen ontvoogding.
Hoe dan ook is hij er al in geslaagd die gedachte bij onze zuiderburen te laten vorm krijgen waarvoor mijn diepe dank.

Tot slot: Laat ons vooral niet vergeten dat het dank zij FDW is dat het VB nog uberhaupt bestaat.
Oud 10 oktober 2010, 18:41   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Laat ons vooral niet vergeten dat het dank zij FDW is dat het VB nog uberhaupt bestaat.
LOL ! Het voordeel van deze uitspraak is, dat je het kan blijven herhalen tot Dewinter als enige mandataris overblijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:46   #12
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
LOL ! Het voordeel van deze uitspraak is, dat je het kan blijven herhalen tot Dewinter als enige mandataris overblijft.
Dedju man...was dat effe schrikken...ik dacht heel even dat u een punt wilde maken...
Oud 10 oktober 2010, 18:48   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dedju man...was dat effe schrikken...ik dacht heel even dat u een punt wilde maken...
oei, kwam goed aan, precies.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 10 oktober 2010, 19:31   #14
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Het VB uit het cordon en in een regering ? Dat is wat nu geleidelijk aan de hand is. De helft van de VB-ers zijn over het muurtje gekropen en doen weer mee. De NVA heeft er last van. Haar rechtervleugel wordt zwaarder en radicaler.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be